ویندوز ۱۰ در هنگام عرضه از USB 3.1 Type C پشتیبانی خواهد کرد

ویندوز ۱۰ در هنگام عرضه از USB 3.1 Type C پشتیبانی خواهد کرد
  • 1393/12/8
  • مجتبی
  • 0

مایکروسافت کنفرانس WinHec را به لطف دستورکار این شرکت امروز برگزار خواهد نمود. رویداد یاد شده شامل معرفی چند ویژگی جدید از ویندوز ۱۰ است. اگر  کنفرانس مورد بحث برای شما مهم است یا قصد دیدن تمام بخش های آن را دارید، می توانید آن را از طریق لینک منبع این مطلب دنبال نمایید.

یکی از قسمت هایی که در WinHec برگزار خواهد شد، سناریوی قابلیت اتصال جدید به USB نامیده شده. اگر در مورد این موضوع قبلا مطالعه کرده اید، قطعا مشخص است که پشتیبانی ویندوز ۱۰ از USB 3.1 Type-C و USB Dual Role برایتان چندان جدید و جذاب نخواهد بود.

توضیجات این بخش از کنفرانس مورد اشاره را در زیر با هم می خوانیم:

ویندوز ۱۰ از USB 3.1 Type-C و USB Dual Role پشتیبانی خواهد کرد که این ویژگی ها، زمینه را برای تعامل تلفن با لوازم جانبی USB یا اتصال لپ تاپ ها به صفحه نمایش های جانبی‌ای که از USB Type-C بهره می برند را فراهم می کند. این بخش به بیان توضیحاتی در مورد پشتیبانی ویندوز ۱۰ از قابلیت های جدید یاد شده می پردازند و همچنین بیان می کند که چرا شما به فعال کردن آنها نیاز خواهید داشت.

از آنجا که مایکروسافت اساسا در بخش پشتیبانی از جدیدترین نسل USB اقدامات کاملی را انجام داده، پس از معرفی این نوع پشتیبانی، موضوعخیلی جذابی جلوه نمی کند. همانطور که پیداست تا چند ماه آینده شاهد عرضه نسخه نهایی سیستم عامل جدید مایکروسافت خواهیم و اکنون پشتیبانی این سیستم عامل از USB Type-C تایید شده است. این قابلیت پلتفرم دسکتاپ شرکت مورد بحث را قادر به برقراری ارتباط با  وسایل جدید می کند.

اتصال دهنده‌ی Type-C قابلیت های USB را افزایش می دهد زیرا حالا اجازه می دهد تا انرژی قابل استفاده از طریق کابل های USB تا ۱۰۰W افزایش یابد و همچنین امکان اتصال به صفحه نمایش جانبی هم فراهم گردد.

درگاه اتصال یاد شده هنوز به صورت خیلی عمومی و فراگیر مورد استفاده قرار نگرفته، و دستگاه های جدیدی قرار است معرفی شود که انتظار می رود پشتیبانی از Type-C را در درگاه USB فراهم سازند. در هر صورت این هم یکی دیگر از قابلیت های جدید ویندوز ۱۰ خواهد بود.

[منبع: WinHec]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *