اندروید ۵.۱ معرفی شد؛ تماس صوتی HD، بهبودهای امنیتی و بیشتر

اندروید ۵.۱ معرفی شد؛ تماس صوتی HD، بهبودهای امنیتی و بیشتر
  • 1393/12/19
  • مجتبی
  • 0

از قبل بر اساس منابع مختلف می دانستیم که اندروید ۵/۱ قرار است زودتر از موعد مقرر معرفی شود. گوگل ساعاتی پیش به صورت رسمی نسخه ۵/۱ سیستم عامل محبوب اندروید را معرفی کرد. این خبر برای میلیون ها کاربر اندرویدی در سراسر جهان بسیار خوشحال کننده خواهد بود و محبوب ترین سیستم عامل موبایلی جهان حالا بهتر از هر زمان دیگری شده.

علاوه بر ثبات بیشتر و بهینه سازی هایی که در کارایی اندروید ۵/۱ صورت پذیرفته، پشتیبانی از چند سیمکارت (بیش از دو سیمکارت) نیز به آن افزوده شده. نرم افزار جدید استفاده چندکاربره را با چند سیمکارت برای تلفن های هوشمندی که بیش از یک نفر با آن کار میکند، یا کاربرانی که از سیمکارت های چند اپراتور به صورت همزمان بهره میبرند آسانتر نموده. در هر حال تا به این لحظه جزئیات اینکه اندروید ۵/۱ چگونه استفاده از چند سیمکارت را بهتر مدیریت می کند نامشخص است.

علاوه بر موارد یاد شده، مکانیزم پارتیشن بندی فضای ذخیره سازی در اندروید ۵/۱ بسیار بهبود یافته. حالا داده های کاربران در تلفن های هوشمند آنها در صورتی که آن را گم کنند یا دستگاهشان به سرقت برود، به صورت قفل شده باقی می ماند و تا زمانی که کاربر واقعی گوشی به آن لایگن نکند، داده ها محفوظ خواهند بود. حتی در صورت انجام ریست کارخانه ای، این قابلیت همچنان فعال خواهد بود که این مورد برای کاربران ویژگی بسیار خوبیست.

قابلیت جدید اضافه شده در اندروید ۵/۱ پشتیبانی از تماس های صوتی با کیفیت HD است که بر روی تبلت ها نیز فعال خواهد شد. دارندگان گوشی های سازگار با این ویژگی می توانند از صدای با کیفیت بالا در حین مکالمات خود بهره ببرند. در تلفن هوشمند Nexus 6 تحت اپراتور T-Mobile یا Verizon امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.

ویژگی ها و امکانات دیگری نیز به اندروید ۵/۱ اضافه شده که همگی بسیار خوب هستمد. در بین آنها امکان اضافه شدن به شبکه های وای فای و کنترل بهتر دستگاه های جفت شده با بلوتوث از طریق تنظیمات سریع از جمله این ویژگی ها هستند. اندطار داریم جزئیات بیشتر در مورد اندروید ۵/۱ به زودی منتشر گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *