با نانو شوینده ها خودرو را بدون آب بشویید

با نانو شوینده ها خودرو را بدون آب بشویید
  • 1393/12/19
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، مخترعان ایرانی توانستند نانو شوینده ی خودرو غیر الکلی بسازند که با کمک آن می توان بدون نیاز به آب خودرو را شست و شو داد. مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیمیا شیمی سهند جناب آقای مهرتاش هدایتی منش که از مخترعان شوینده ی غیر الکلی خودرو است گفت: از جمله شوینده هایی که فرمولاسیونی جدید با قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی است و می تواند از سطوع مختلف آلودگی را پاک کند، نانو شوینده ی  غیر الکی می باشد.

وی ادامه داد: برای استفاده از این نانو شوینده باید آن را داخل بطری بریزیم و مقدار کمی از آن را روی سطح مورد نظر خودرو اسپری و بعد آن را با پارچه تمیز کنیم، علاوه بر اینکه باعث درخشش و تمیزی سطح مورد نظر می شود، مانند پولیش به آن جلا می بخشد. همچنین هر بطری نیم لیتری شامل نانو شوینده می تواند امکان شست و شوی خودرو را به دفعات بیشتری فراهم کند. منشأ این شوینده، گیاهی با خاصیت آنتی باکتریال قوی است که دیگر برای شست و شو نیازی به آب ندارد.

وی با توجه به اینکه این شوینده ی خودرو توسط آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفته است، گفت: این شوینده علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب از خطراتی که شوینده های چینی لاستیک خودرو به دلیل خاصیت قلیایی بالا منجر به کاهش استحکام لاستیک می شوند، جلوگیری می کند. همچنین افزود: ماده ی اصلی به کار برده شده در این محصول، یک ترکیب نانو شوینده طبیعی غیر الکلی است که صیقل دهندگی و قدرت شویندگی بالای آن در آزمایشگاه دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف مورد بررسی قرار گرفت.

هدایتی اظهار کرد: این محصول به کشورهای امارات و عراق و ترکیه صادر گردید و با توجه به اینکه آب فراوانی برای شست و شوی هر خودرو مصرف می شود، این نانو شوینده بدون استفاده از آب سطح پورد نظر را به بهترین شکل می شوید و ضمن ثبت اختراع و دریافت گواهی استاندارد، به عنوان یک محصول نانو مقیاس، مورد تایید ستاد ویژه ی توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *