با ۵۰۰۰ دلار رنگ چشمانتان را برای همیشه از قهوه ای به آبی تغییر دهید

با ۵۰۰۰ دلار رنگ چشمانتان را برای همیشه از قهوه ای به آبی تغییر دهید
  • 1393/12/23
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

در تاریخ بشر، رنگ چشم ها چیزی است که از بدو تولد تا پایان عمر بدون تغییر باقی می ماند. اما برای اولین بار، علم راهی برای تغییر این ویژگی در اختیار بشر قرار داده است. چیزی بیش از لنزهای رنگی.

شرکت Stroma Medical در کالیفرنیا از تکنیکی جدید پرده برداشته که از لیزر برای تغییر رنگ دائمی چشم ها استفاده می کند. به دلیل طبیعت این روش، Stroma تنها قادر است رنگ چشم ها را از قهوه ای به آبی تغییر دهد (و نه بر عکس)، اما این روش کاملاً غیر تهاجمی بوده و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.

اما چگونه؟ دکتر هومر، مدیر شرکت در گفت و گو با CNN به این سوال پاسخ می دهد: “اصل اولیه آن است که زیر هر چشم با رنگ قهوه ای چشمی آبی رنگ وجود دارد. تنها تفاوت بین چشمهای آبی رنگ و قهوه ای لایه نازک رنگدانه ای روی سطح چشم است. اگر این رنگدانه ها برداشته شوند نور می تواند وارد بافت بنیادی شود _ همان بخشی از چشم که در نور شبیه به پره های چرخ یک دوچرخه هستند – و زمانی که نور پراکنده می شود، این بخش تنها نوری با کوتاه ترین طول موج را بازتاب می دهد که در واقع همان رنگ آبی است”.

این فرآیند تنها ۲۰ ثانیه طول می کشد اما نتیجه آن تا چند هفته مشخص نمی شود. در این مدت بدن به صورت خودکار بافت مرده لایه رنگدانه ای را پس می زند. پس از آن، تا آخر عمر رنگ چشم ها به آبی تغییر می کند.

Stroma Medical در حال حاضر این عمل را در کشورهای مکزیک و کاستاریکا انجام داده است. اما هزینه چنین عملی کم نخواهد بود. گفته می شود هزینه عمل تغییر رنگ چشم در حدود ۳۳۰۰ پوند یا ۵۰۰۰ دلار است.

[منبع: Digital Trends ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *