پروژه آرا صاحب ماژول سنجش تشعشع گردید

پروژه آرا صاحب ماژول سنجش تشعشع گردید
  • 1394/1/6
  • علیرضا اصغری
  • 0

یکی از نکات خیلی جالب در پروژه آرا این است که کاربران می تواند بر اساس نیاز خود بین یک یا چند ماژول، حق انتخاب داشته باشد. مثلا، اگر تمرکز شما بر روی موضوع سلامت باشد،‌ می توانید یک ماژول حسگر اکسیمتر (جهت اندازه گیری نسبت هموگلوبین اکسیژن در خون) به دستگاه خود اضافه کنید،‌ اما اگر عکاسی برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد می توانید ماژول دوربین خود را با یک لنز قوی تر و کاراتر تعویض نمایید.

Project Ara Radiation Sensor

به لطف قابلیت ماژولار بودنِ پروژه آرا، به نظر می رسد که بتوان یک گوشی را برای مقاصد غیر تجاری نیز پیکر بندی و استفاده نمود.  به تازگی یک شرکت روسی به نام  Intersoft از ماژول جدیدی رونمایی کرده است که نام آنرا “ماژول DO-RA ” گذاشته است. این ماژول در واقع یک سنسور اندازه گیری امواج است که با داشتن قابلیت سنجش تابش(Dosimeter Radiometer)، این توانایی را خواهد داشت که  امواج و تشعشعاتِ محیطی که کاربر در آن است را اندازه گیری نماید.

این نمونه طی دومین کنفرانس پروژه آرا معرفی شد و در آینده در سه اندازه مختلف عرضه خواهد شد. یک اپلیکیشن اندرویدی خاص نیز به همراه آن عرضه خواهد شد که توانایی کنترل و تنظیم این حسگر را فراهم می کند. ولی حالا ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چه کسی ممکن است به چنین ماژولی نیاز پیدا نماید؟! همان طور که قبلا گفتیم،‌ این مدل می تواند برای مقاصد غیر تجاری استفاده گردد و آن طور که خود سازندگانش اظهار کرده اند،‌ افرادی مانند پلیس یا خلبانان که بیشتر احتمال دارد در محل کارشان در معرض تشعشات مختلف  قرار گیرند، می توانند از ماژول DO-RA استفاده نمایند.

این کار در آینده استفاده از گِیج های اندازه گیزی حجیم و بزرگ را کاهش خواهد داد. اگر چه تا قبل از عرضه پروژه آرا، همچنان اصلاحاتی نیاز خواهد بود و هنوز این کار به زمان نیاز دارد ولی در هر صورت تا به امروز، این پروژه چشم اندازِ هیجان انگیزی را پیش روی ما قرار داده است.

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *