۲۰۱۴ شگفت انگیز خواهد بود: آنچه در آینده نزدیک خواهیم دید

۲۰۱۴ شگفت انگیز خواهد بود: آنچه در آینده نزدیک خواهیم دید
  • 1392/12/9
  • بهراد جاود
  • 1

کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۴ به تازگی به پایان خود رسیده و با اینکه در این کنگره دیوایس هایی همچون گلکسی اس ۵ سامسونگ و اکسپریا Z2 سونی معرفی شدند ولی این فقط آغاز کار است و محصولات اعجاب آور بیشتری قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ خود را به ما نشان دهند.

چه محصولات دیگری در این سال رونمایی خواهند شد؟ مهم ترین بخش محصولات جدید را قطعا سخت افزارها تشکیل می دهند، به خصوص چیپ اسنپ دراگون ۸۰۵ که قرار است در میانه سال پا به عرصه وجود بگذارد و صفحه نمایش های پر شایعه Quad HD را با خود به همراه آورد. میانه سال جاری همچنین تداخل دارد با کنفرانس های دو شرکتی که مهم ترین خبرهای سال را از آنها انتظار داریم: گوگل و اپل.

ابتدا اپل قرار است ساعت هوشمند مبتنی بر سلامت کاربر یا همان آیواچ معروف را معرفی کند و بعد در ادامه سال می توانیم انتظار آیفون ها و آیپدهای جدید از این شرکت را داشته باشیم.

The_Amazing_2014

گوگل هم مدتی است شایعات جالبی در موردش منتشر می شود و همه منتظر چندین محصول انقلابی از گوگل هستند. اول از همه طبق برنامه انتظار می رود گوگل بیست و سوم اسفند گوشی نقشه برداری سه بعدی خود تحت نام « پروژه تانگو » را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. سپس نوبت به کنفرانس های توسعه دهندگان از سوی گوگل برای پروژه آرا و گوشی « لگو » می رسد، گوشی ای که خودتان قطعه به قطعه درستش می کنید. بعد از آن هم مسلما گوگل I/O که احتملا جایی است که گوگل دو دیوایس پوشیدنی خود را منتشر خواهد کرد – گوگل گلس و اولین ساعت هوشمند گوگل، ساعت هوشمندی که گفته می شود مبتنی بر گوگل Now است و توسط ال جی ساخته می شود. البته نسخه جدید سیستم عامل اندروید و همین طور سری جدید نکسوس ها را هم فراموش نکنیم.

اگر هنوز هم تشنه اخبار هستید باید گفت سامسونگ هنوز خیلی کارها برای سال جاری میلادی دارد. شاید گلکسی اس ۵ خیلی ها را ناامید کرده باشد اما گفته می شود که سامسونگ به طور مخفیانه در حال کار کردن بر روی دیوایس های جدید سری F است که طراحی ای جدید و ویژگی هایی فوق العاده خواهد داشت. راستی اشاره شد که سامسونگ می خواهد یک نوت جدید با صفحه نمایش منحنی عرضه کند؟ این چیزی است که از سامسونگ انتظار می رود.

در زیر می توانید ببینید که هر کدام از این اتفاقات هیجان انگیز چه زمانی رخ خواهند داد. منتظر خبرهای جدید باشید، سال ۲۰۱۴ شگفت انگیز خواهد بود.

HTC؛ رونمایی از سردم دار جدید؛ ۵ فروردین ۹۳

مایکروسافت؛ کنفرانس توسعه دهندگان Build؛ ۱۵-۱۳ فروردین ۹۳

گوگل؛ کنفرانس توسعه دهندگان برای پروژه آرا؛ ۲۷-۲۶ فروردین ۹۳

کنفرانس Re/Code؛ ۸-۶ خرداد ۹۳

اپل؛ کنفرانس WWDC؛ ۲۴-۲۰ خرداد ۹۳

گوگل؛ رویداد گوگل I/O؛ ۶-۴ تیر ۹۳

کنفرانس CITA؛ ۲۴-۱۹ شهریور ۹۳

نمایش تجاری IFA؛ ۲۰-۱۸ شهریور ۹۳

کنفرانس WSJ.D؛ ۷-۵ آبان ۹۳

اما چه اتفاقاتی در این رویداد ها اتفاق خواهند افتاد؟

۱- سردم دار جدید HTC در راه است

The_Amazing_2014

با اینکه در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۴ محصولات خارق العاده ای معرفی شدند ولی هیچ کدام از آنها باعث نمی شوند که حواسمان از سردم دار جدید HTC یا همان The All New One پرت شود. این تلفن هوشمند قرار است ویژگی های پیشرفته ای داشته باشد. ضمن اینکه این دیوایس اولین دیوایسی خواهد بود که به دوربین دوگانه مجهز است. پنجم فروردین را در تقویم خود علامت بزنید؛ آن روز همان روزی است که احتمالا انقلابی در عکس برداری با تلفن های هوشمند رخ خواهد داد.

۲- مایکروسافت؛ آرامش قبل از طوفان

The_Amazing_2014

ویندوز فون را در کنگره جهانی موبایل دیدید؟ ندیدید؟ اشکالی ندارد، هیچ کس ویندوز فون را ندید چون اصلا در این کنگره خبری از این سیستم عامل نبود. مایکروسافت در این مدت مشغول متحول کردن خود بود. همانطور که احتمالا می دانید این شرکت به تازگی مدیر عامل خود را عوض کرده و استراتژی جدیدی برای کارهایش پیش گرفته. اما یک چیز کاملا قطعی است و آن هم ویندوز فون ۸.۱ است که قرار است بعد از این سکوت مایکروسافت، طوفان به پا کند. ضمن اینکه مایکروسافت اخیرا با ده ها شرکت سازنده سخت افزار قرارداد بسته و با توجه به اینکه نوکیا هم دیگر یک شرکت مایکروسافتی است پس در آینده نزدیک دیوایس های ویندوز فونی بیشتر و متنوع تری خواهیم دید.

۳- گوگل، پروژه آرا و رویای گوشی لگویی

The_Amazing_2014

درست است که گوگل موتورولا را به لنوو فروخته است ولی هنوز گروه های خلاق زیادی را تحت کنترل خود دارد و پروژه آرا یکی از محصولات خارق العاده مهندسین نوآور شرکت گوگل است. این پروژه دیوایسی را برای شما فراهم می کند که خودتان قسمت به قسمت آن را طراحی می کنید. منتظر گوشی « لگو » ی گوگل هم باشید.

۴- کنفرانس Re/Code، گفت و گو با بزرگان دنیای فناوری

The_Amazing_2014

کنفرانس The Code نام جدید کنفرانس سالانه D: All Things Digital است که طی آن بزرگترین نام های دنیای فناوری در مورد افکار خودشان و آینده فناوری به گفت و گو می نشینند. امسال با اینکه این کنفرانس سالانه نام جدیدی دارد اما هنوز هم محتوای این رویداد یکسان است و برترین افراد فعال در حوزه فناوری به گفت و گو در مورد موضوعات مهم خواهند پرداخت.

۵- کنفرانس WWDC اپل و آینده iOS

The_Amazing_2014

کنفرانس بین المللی توسعه دهندگان اپل ممکن است به اندازه رویدادهای معرفی آیفون ها و آیپدهای جدید اپل در کانون توجه رسانه ها قرار نگیرد ولی این کنفرانس همان رویدادی است که اپل معمولا نسخه جدید سیستم عامل های خود را در آن معرفی می کند. به بیان ساده تر دنبال کردن این کنفرانس برای دوست داران شرکت اپل یک ضرورت است.

۶- گوگل I/O: در راه تبدیل شدن به بزرگترین شرکت دنیا

The_Amazing_2014

یکی از بزرگترین احتمالات سال جاری میلادی، این است که گوگل در بازار از اپل پیشی بگیرد و تبدیل به بزرگ ترین شرکت دنیا شود. اینطور که مشخص است گوگل بیشتر از هر شرکت دیگری در این مدت به فکر آینده اش بوده. گوگل I/O هم می تواند جای مناسبی باشد که گوگل عینک خود را بالاخره در اختیار عموم قرار دهد، ساعت هوشمند گوگل و یک نسخه جدید از اندروید نیز شاید از حاضران در این کنفرانس باشند.

۷- CITA به شکلی جدید

The_Amazing_2014

کنفرانس CITA معمولا در ماه آوریل برگزار می شد ولی اینبار قرار است این کنفرانس به شکلی جدید در ماه سپتامبر ( شهریور ) برپا شود. هنوز معلوم نیست از این کنفرانس چه انتظاراتی می توان داشت اما سال گذشته این کنفرانس جایی بود برای رونمایی از برترین گجت ها. پس امسال هم شاید خبرهای زیادی در این کنفرانس اتفاق بیافتد.

۸- IFA: با حضور گلکسی نوت جدید و کلی دیوایس جدید دیگر

The_Amazing_2014

کنفرانس IFA در برلین تبدیل به رویدادی شده که سامسونگ هر سال مدل جدیدی از گلکسی نوت خود را در آن معرفی می کند و احتمالا امسال هم از این رسم مسثنی نخواهد بود. خبر خوش اینکه گویا سامسونگ می خواهد گلکسی نوت جدید را با یک صفحه نمایش منعطف بسازد.

۹- کنفرانس WSJ.D: « کنفرانس D » جدید اینجاست

The_Amazing_2014

وال استریت ژورنال اکنون گروه جدیدی از متخصصان دنیای فناوری را در اختیار دارد که جایگزین افرادی چون Walt Mossberg و Kara Swisher می شوند و این گروه جاه طلبی کافی برای ایجاد تغییرات در کنفرانس سالانه D را دارند. خوشبختانه این می تواند به این معنی باشد که امسال به جای یک کنفرانس، شاهد دو کنفرانس در چنین حدی خواهیم بود. انتظار حضور افرادی چون مدیر گوگل و اپل و چند تن از بزرگان دیگر را در این کنفرانس داشته باشید.

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. خیلی عالی بود امید وارم در زمان برگذاری هر مورد هم خبر های مفصلی داشته باشی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *