نسل بعدی تلویزیون اپل فاقدِ پشتیبانی از فرمت ۴K است

نسل بعدی تلویزیون اپل فاقدِ پشتیبانی از فرمت ۴K است
  • 1394/1/17
  • علیرضا اصغری
  • 0

بنابر یک گزارس، ‌خبری که به زودی فاش می گردد این است که نسل بعدی تلویزیون اپل از سیستم نمایش ویدئویی با فرمت ۴k پشتیبانی نمی کند. انتظار می رود جانشین کنسولِ تلویزیون کنونی اپل، ‌در ماه ژوئن سال جاری در دسترس عموم قرار گیرد.

نسل پیش روی که در واقع نسل چهارم تلویزیون اپل می باشد، از نمایش ویدئو با کیفیت ۴k پشتیبانی نمی کند زیرا این شرکت معتقد است نمایش با رزولوشن بالا هنوز در ابتدای مسیر ترقی خود قرار دارد. شرکت اپل بر این نظر است که محدویت وجود محتوای تصویری با کیفیت UHD و نیز تعداد پایین تلویزیون های ۴k  موجود، وجود این مدل ها را در آینده نزدیک غیر ضروری می کند.

Apple TV

هزینه بالای مهیا کردن محتوای با کیفیت ۴K برای کاربران، نیز‌ از موانع عمده در راه همگانی کردن دسترسی به این فناوری می باشد. پخش و نمایش ویدئو با کیفیت UHD نیازمند داشتن یک اینترنتِ با سرعت تند و تیز بوده،‌که در حال حاضر برای پخش وسیعی از مصرف کنندگان مهیا نمی باشد.

یک شایعه پخش شده در گذشته،‌ به این نکته اشاره داشت که کنسول تلویزیونی اپل، از چیپ A8 ، بهره مند است، یعنی‌ دقیقا مشابه چیپ استفاده شده در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس. با توجه به اینکه شرکت سازنده مدعی است که این چیپ ست توانایی پردازش محتوای ۴K را دارد،‌ بنابراین خیلی بعید نیست که شرکت اپل نیز این قابلیت پخش با کیفیت بسیار بالا را در مراحل بعدی عرضه این کنسول ارائه نماید.

منبع: [GSMArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *