حافظه ی مصنوعی در مغز کاشته می شود

حافظه ی مصنوعی در مغز کاشته می شود
  • 1394/1/19
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، در آمریکا پروژه ای شروع شده است که رسیدن به فناوری شبیه ساز مغز برای کد گذاری خاطرات و به یاد آوردن آسان تر آنها هدف این پروژه است و ده میلیون بیمار تاکنون در سراسر جهان به جراحات مغزی TBI مبتلا شدند که همواره با مشکلی بزرگ به نام شکل دهی و به یادآوردن خاطرات در مغز روبه رو می شوند و برای آنها سخت است که خاطرات را به یاد آورند.

اکنون دستگاه کوچکی برای کاشته شدن در مغز طراحی شده است که به بیمار می کند با کمک فرآیند شوک خاطراتش را در ذهنش کد گذاری کند و به یاد آورد. علاوه بر آن دانشمندان «حافظه مصنوعی نورونی» را برای نام این فناوری نوین انتخاب کردند و عده ای از محققان دانشگاه پنسیلوانیا در این رابطه آزمایشاتی انجام داده اند که در این آزمایشات آنها به بیمارانی مراجعه کردند که جراحی مغز داشته اند. دانشمندان در این آزمایشات سعی می کنند به تجزیه و تحلیل فرآیندهایی که به کنترل و شکل دهی خاطرات در مغز منجر می شود بپردازند.

۱۳۶۰۹۶۷۸۹۸

امروزه تنها یکی از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در سراسر آمریکا دانشگاه پنسیلوانیا است که برای ادامه ی چنین تحقیقاتی از آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا معروف  به DARPA بودجه ی لازم خود را دریافت می نماید و قرار است این آژانس تحقیقاتی در چشم انداز برنامه های آینده خود   برای اینکه هرچه بهتر یادآوری خاطرات بیماران دستیابی به حافظه ی مصنوعی نورونی فراهم می کند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *