مدیاتک از دو چیپ جدید ۶۴ بیتی مخصوص تبلت ها رونمایی کرد

مدیاتک از دو چیپ جدید ۶۴ بیتی مخصوص تبلت ها رونمایی کرد
  • 1394/1/26
  • مجتبی
  • 1

مدیاتک شرکتی است که به ساخت چیپ های ارزان قیمت اقتصادی شهرت دارد و پردازنده های ساخت این کمپانی امروزه در دستگاه های بزرگترین تولیدکنندگان تلفن های هوشمند در آسیا جا خوش کرده که از مشهورترین آن ها می توان به گوشی HTC One M9 اشاره نمود. حالا شرکت چینی یاد شده دو چیپست جدید مخصوص تبلت ها معرفی نموده. MT8163 و MT8736  هر ۶۴ بیتی هستند اما بین این دو تفاوت هایی وجود دارد.

MT8163 برای تبلت هایی مناسب است که فقط از شبکه های وای فای پشتیبانی می کنند. مدیاتک در تبلیغ این چیپ از امتیاز ۳۰۰۰۰ که در بنچمارک معتبر Antutu برای آن ثبت شده استفاده می کند. این پردازنده مجهز به چهار هسته از نوع Cortex-A53 است و از اندروید ۵/۱ و کدک H.265 پشتیبانی می کند. وای فای دو بانده، جی پی اس و بلوتوث نسخه ۴ هم از دیگر مواردی است که توسط چیپ یاد شده پشتیبانی می شوند. این پردازنده قادر به انجام محاسبات لازم یک صفحه نمایش با کیفیت ۱۰۸۰p است. صحبت هایی وجود دارد مبنی بر اینکه قیمت MT8163 برای تولیدکنندگان تنها ۵ دلار خواهد بود

بر اساس اعلام مدیاتک، چیپ MT8736  با ساختار ۶۴ بیتی خود تا ۲۰ درصد سرعت بیشتری داشته و نیز ۱۰ درصد در مصرف انرژی بهتر عمل می کند. این چیپست می تواند در دوربین های رده بالایی که از فناوری های تصویر در تصویر پشتیبانی میکنند، بکار رود. پردازنده مورد اشاره همچنین از FDD-LTE, TDD-LTE, WCDMA, CMDA2000, full-mode 4G tablet TDS, و GSM پشتیبانی می نماید. همچنین وای فای دوبانده، جی پی اس و بلوتوث نسخه ۴ هم توسط پردازنده مورد بحث پشتیبانی می شوند.

با توجه به امتیازاتی که این دو پردازنده در بنچمارک ها کسب کرده اند، حالا تولیدکنندگان گجت های هوشمند می توانند در انتخاب چیپ دستگاه های خود به محصولات جدید مدیاتک هم فکر کنند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این دو چیپست جدید نیز ساخت شرکت معروف AMD است که امتیاز بسیار خوبی را در بنچمارک های گرافیکی کسب کرده. MT8736 و MT8163 برای دستگاه های پایین رده تا میان رده مناسب هستند.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. امتیاز ۳۰۰۰۰ که در بنچمارک خیلی خوبه.احتمالا از این به بعد بیشتر درباره این محصولات بشنویم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *