محققان ایرانی موفق به ساخت پودر های ضد پوکی استخوان شدند

محققان ایرانی موفق به ساخت پودر های ضد پوکی استخوان شدند
  • 1394/1/31
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; پودر های شامل داروی آلندرونات سدیم بارگیری توسط محققان ایرانی ساخته شدند که این پودر ها برای قرص های ضد پوکی استخوان جایگزین مناسبی هستند.

در بیستمین جشنواره ی رازی، محقق برتر جناب آقای جعفر عزتی نژاد دولت آبادی گفت: عده ی زیادی از افراد بالای ۵۰ سال به خصوص خانم ها از قرص های ضد پوکی استخوانی استفاده می کنند که عوارض جانبی زیادی از جمله سوزش معده و ایجاد درد عضلانی و درد در ناحیه سینه دارد و بیمار در صورت ناشتا بودن باید حدود نیم ساعت بایستد در حالی که ما موفق شدیم علاوه بر کاهش عوارض این دارو آن را به صورت پودر در آوریم که باید از طریق استنشاق مصرف شود.

IMG08322677

طبق گفته ی او سدیم آلندرونات «داروی ضد پوکی استخوان» به عنوان یک مدل دارویی هیدروفیل در نانو ذرات جامد لیپیدی فرموله شد و علاوه بر آن فرمولاسیون آلندرونات در نانو ذرات جامد لیپیدی با روش هموژنیزاسیون در دمای بالا و راندمان بارگیری دارو با روش اولترا فیلتراسیون مورد بررسی قرارگرفت که بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد راندمان بارگیری این دارو است و از مزایای این فرمولاسیون; راندمان بارگیری بالا و زیست سازگاری، عدم استفاده از حلال های آلی، مقرون به صرفه بودن و سهولت ساخت است. بنابراین جایگزین خوبی برای داروی ضد پوکی استخوان آلندرونات می باشد ولی ساخت این پودر ها نیاز به بودجه دارد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *