معرفی اپلیکیشن های تطبیق یافته با Force Touch در iPhone 6s

معرفی اپلیکیشن های تطبیق یافته با Force Touch در iPhone 6s
  • 1394/6/19
  • مجید جعفری
  • 0

بالاخره خانواده iPhone 6s معرفی شد و به تمام شایعات و گمانه زنی ها در رابطه با امکانات موجود خاتمه داد. یکی از این قابلیت ها Force Touch بود که اپل آن را ۳D Touch نیز نامید. این ویژگی به صفحه نمایش اجازه میدهد فشار انگشتانی که صفحه را لمس میکنند را بین سه حالت قوی، متوسط و ضعیف تقسیم بندی کند. این امکان پیش از این بر روی Apple Watch نیز استفاده شده بود. این فناوری باز هم تعامل بین انسان و کامپیوتر را نزدیک و نزدیک تر میکند و تنها قدرت انگشتان شما میتواند فرمان های مختلفی را به سیستم عامل بفهماند.

۳D-touch-screen-tech

در پشت پرده این صفحات نمایش، لایه ای نهفته که دارای سنسورهای الکتریکی است و تنها ظرف چند میلی ثانیه، کوچک ترین تغییر فاصله را بین شیشه ی رویی و صفحه نوری پس زمینه تشخیص و به سیستم اطلاع میدهد. در این فناوری تنها یک لایه به ترتیب همیشگی صفحه نمایش و شیشه رویی اضافه شده است و همین یک لایه قابلیت درک فشار را به تلفن میدهد.

قابلیت ۳D Touch تنها توسط IOS 9 قابل پشتیبانی است. همچنین دسترسی های مورد نیاز برای بازی نویسان و برنامه نویسان فراهم شده تا بتوانند ایده های خود را با قابلیت جدید آیفون ترکیب کنند. در این جا چند برنامه ای که با این فناوری تطبیق پیدا کرده اند را بررسی خواهیم کرد.

٫۱ایمیل

یکی از برنامه هایی که از ۳D Touch استفاده میکند برنامه مدیریت ایمیل است. دیگر نیازی نیست برای مرور ایمیل های خود تمام آن ها را باز و بسته کنید. تنها با لمس متوسط هر نامه، برنامه به حالت Peek وارد میشود. Peek به معنای نگاه زیر چشمی است و این عمل با باز شدن پنجره کوچکی بر روی صفحه نمایش انجام میشود. در صورتی که نامه در فضای مورد نظر جای نگرفته باشد با فشار بیشتر آن به طور کامل باز خواهد شد.

Email

٫۲مرورگر

اگر دوست شما برایتان لینکی از وبسایتی ارسال کند دیگر نیاز نخواهید داشت برای مشاهده صفحه سایت، گفتگو را ترک کنید. تنها در صورتی که به طور متوسط آن را لمس کنید برنامه به حالت Peek میرود و با فشار بیشتر وارد نرم افزار مرورگر خواهید شد.

Web-browser

٫۳گالری

از دیگر اپلیکیشن هایی که تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته گالری IOS است. برای مرور سریع عکس هایی که با دوربین خود گرفته اید کافی است  کمی انگشت خود را بر روی گالری فشار دهید و با حرکت به راست و چپ تصاویر را در حالت Peek مشاهده کنید و سپس با لمس محکم تر صفحه وارد گالری شوید.

Gallery

٫۴نقشه

یکی از جالب ترین کاربردهایی که تا به الان برای این فناوری طراحی شده مسیر یابی در نقشه است. باز هم این ایده به کمک کسانی می آید که وقت زیادی را صرف چت در مسنجرهای مختلف میکنند. مشاهده موقعیت مکانی که در مسنجر برای شما ارسال می شود، تنها نیازمند لمس متوسط انگشتان شماست. اگر بخواهید مسیر خود را تا نقطه مقصد پیدا کنید تنها انگشتان خود را بیشتر بفشارید.

Maps

٫۵نقاشی و طراحی

این بار ۳D touch به کمک علاقه مندان به طراحی آمده و به آن ها اجازه میدهد مانند زمانی که قلمو واقعی را در دست گرفته اند در این جا نیز متناسب با فشاری که بر روی صفحه نمایش ایجاد میکنند، قلموی دیجیتال ضخیم تر و باریک تر کنند. این فناوری مطمئنا در تبلت های مخصوص طراحی و یا حتی غیر حرفه ای کار را برای علاقه مندان به طراحی ساده تر خواهد کرد.

Bonus-Notes-keyboard-multitasking

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *