ادوارد اسنودن: از اپلیکیشن پیام رسان ALLO گوگل استفاده نکنید

ادوارد اسنودن: از اپلیکیشن پیام رسان ALLO گوگل استفاده نکنید
  • 1395/3/1
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر به دقت به دستگاه های همراه توجه داشته باشید متوجه خواهید شد که اپلیکیشن های پیام رسان جزو لاینفک این سیستم هاست که عموما از طرف غول های تکنولوژی ارائه شده اند اما جای گوگل در این میان خالی بود. تا پیش از این گوگل با استفاده از سرویس های ادغامی در جیمیل و یا هنگوت، پیام رسانی های کاربران را مدیریت می کرد اما با روی کار آمدن واتس اپ و تلگرام و امثال این، هنگوت ها حسابی خلوت شدند و این گوگل را واداشت تا یک نرم افزار پیام رسان درست کند. حالا Allo به عنوان سرویسی دیگر از گوگل شناخته می شود که حدودا سه روز است مهمان اهالی تکنولوژی است. هرچند این اپلیکیشن قابلیت های گسترده ای دارد و کد گذاری دو طرفه در آن از مزیت های آن است اما اسنودن توصیه کرده که از آن استفاده نکنیم!

۱b1778c0-0a82-4a17-bafe-ed6a78b7af21

حرفهای اسنودن را نمی توان نادیده گرفت چرا که او سال هاست به عنوان یک افشاگر مخل آسایش غول های تکنولوژی و دولت آمریکا است که البته برای خیلی ها هم مفید واقغ شده است. ادوارد اسنودن در شب گذشته در توییتر خود اعلام کرد که نباید از این اپلیکیشن استفاده کنید. او علت این کار را این دانست که در حال حاضر قابلیت کد گذاری دو طرفه در این اپلیکیشن خاموش است. او در ادامه توییت هایش گفته که این قابلیت بیشتر برای جذب اعضا است و تقریبا حالت بازارگرمی دارد ولی در عمل چنین چیزی واقعا وجود ندارد. او می گوید که واتس اپ و آی مسیج همچنان از این قابلیت بهره مند هستند و امن تر هستند.

 ادوارد اسنودن در این توییت ذکر کرد که این رفتار گوگل خطرناک بوده که می تواند برای امنیت کاربران مخاطره انگیز باشد.

ادوارد-اسنودن

 پیشنهاد او این است که از سرویس هایی استفاده کنید که دولت آمریکا امکان شنود از طریق آن نداشته باشد. اگر قرار است از الو استفاده کنید باید ابتدا کد گذاری دو طرفه را فعال کنید تا از این شنود در امان باشید البته به شرط اینکه ثابت شود این قابلیت هم دست مایه ی برخی شوخی ها نیست و واقعا به جهت امنیت به کار گرفته شده است.

اسنودن چندی پیش اعلام کرد که خودش از یک گوشی ساده ابتدایی استفاده می کند که امکان شنود آن برای دولت آمریکا فراهم نیست و این دقت و باریک بینی وی باعث شده که هر گونه حرکتی از سمت دولت آمریکا برای شنود صورت بگیرد سریعا توسط وی فاش شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *