واگذاری بخشی از سهام تیم کوک توسط سازمان بورس آمریکا تایید شد

واگذاری بخشی از سهام تیم کوک توسط سازمان بورس آمریکا تایید شد
  • 1395/6/7
  • زهرا معبودی
  • 0

مدتی پیش تیم کوک ، پنجمین سال تکیه زدن بر صندلی مدیر عاملی کمپانی اپل را جشن گرفت و این در حالی بود که وی به سبب عملکرد مطلوب خود در سه سال اخیر توانست مجوز فروش بخشی از سهام خود را نیز دریافت نماید در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این خبر را در اختیار شما قرار دهیم.

Apple-tim kok

مدیر عامل کمپانی اپل که توانسته بود به سبب عملکرد خوب خود مجوز فروش بخشی از سهام خود که معادل ۱.۲۶ میلیون قطعه سهم بود دریافت نماید. پس از آن بر اساس گزارش رسیده از سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده  تیم کوک در هفته جاری این بخش از سهام خود را با مبلغی معادل ۳۶ میلیون دلار واگذار نموده است.

Apple-tim kok

براساس اطلاعات بدست آمده توسط مجله اینترنتی گویا آی تی، تیم کوک به غیر از میزان سهام واگذار شده  ۳.۵ میلیون قطعه سهم دیگر را نیز در اختیار دارد که در سال‌های آینده از محدودیت‌ فروش و واگذاری خارج خواهد شد.

البته اپل برای برآورده کردن قوانین مالیاتی بیش از ۶۵۶٫۰۰۰ سهم متعلق به اپل را نگه داشته، هرچند تیم کوک ۳۳۴٫۰۰۰ سهم دیگر از این بسته را به ارزش ۳۶ میلیون دلار به فروش رساند. این اطلاعات برگرفته از اسناد بورس و اوراق بهادارایلات متحده  در مورد واگذاری این سهام است. اپل در مجموع بیش از ۱.۳۱ میلیون قطعه سهم را در اختیار دارد که براساس آخرین اطلاعات بدست آمده توسط گویا آی تی  قیمت هر سهم، بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ارزش دارد.

این بخش از سهام که توسط تیم کوک واگذار شده است،  به علت عملکرد مدیرعامل اپل در سه سال اخیر به وی پاداش داده شده است. این سهام حاصل عملکرد تیم کوک در بهبود اوضاع مالی کمپانی و داشتن جایگاهی خوب در لیست Standrard & Poor’s 500 است.

بازدهی کل کمپانی اپل در سه ساله اخیر  بیش از ۶۸ درصد برآورد شده است که این آمار عملکرد این کمپانی را بسیار  بالاتر از عملکرد سهام بیش از یک سوم کمپانی‌های حاضر در لیست S&P 500 قرار می‌دهد.

Apple-tim kok

بر اساس اطلاعات بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سهام تیم کوک در روز پنجشنبه به منظور فروش در بورس عرضه شده است و این سهام تا روز جمعه به طور کامل به فروش رسیده است.

با توجه به این که سهام این کمپانی پس از ارائه گزارش مالی فصل دوم سال جاری با ۱۱ درصد افزایش مواجه شده است می توان گفت تیم کوک بهترین زمان را برای فروش سهام خود انتخاب نموده است.

برای بروز بودن در اخبار دنیای تکنولوژی با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید و نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *