باتری های لیتیومی جدید دایسون تا ۲۰۲۰ معرفی می شوند

باتری های لیتیومی جدید دایسون تا ۲۰۲۰ معرفی می شوند
  • 1395/6/7
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از بزرگترین فعالان سرمایه گذاری در بخش فناوری  های نو و جدید، فردی به نام جیمز دایسون (James Dyson) است. دایسون قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ با استفاده از یک تیم بزرگ که از ۳۰۰۰ مهندس جوان و زبده تشکیل شده است، تعدای بالغ بر ۱۰۰ اختراع جدید را به ثبت برساند و به جهان معرفی کند. یکی از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری دایسون، پروژه کار بر رو ی باتری های لیتیومی یونی است که قرار است از جنس سرامیک ساخته  شده تا قادر باشد شارژدهی بالایی را ساپورت نماید. در ادامه با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا باهم به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.

litiom-ion-batri-daison

جیمز دایسون یکی از سرمایه گذاران و فعالان بزرگ در عرصه تکنولوژی و فناوری است که به کمک تیم حرفه ای و بزرگ خود تقریبا هر کاری را که تصمیم بگیرد به انجام می رساند و در این راه هیچ مشکلی اعم از مشکلات مالی، انسانی و زمانی نمی تواند مانع این کار شود. وی عقیده دارد باتری های لیتیوم یونی موجود در بازار شارژ دهی مناسبی را ارائه نمی دهند و همچنین امنیت مناسب و شایسته ای را ایجاد نمی نمایند. حوادث ناشی از انفجار باتری های لیتیومی که بارها اتفاق افتاده این عدم امنیت را تایید می نماید. از این رو دایستون تصمیمم گرفته با تیم قوی و زبده خود باتری های لیتیوم یونی جدید  را اختراع نماید که معایب و مشکلات باتری های فعلی را نداشته باشد. به عقیده دایسون بهترین ومناسب ترین گزینه برای رسیدن به مقصود او استفاده از سرامیک در صنعت باتری سازی است.

litiom-ion-batri-daison

به گزارش مجله اینترنتی گویا آی تی جیمز دایسون اولین گام بزرگ خود را در راستای رسیدن به این هدف سال گذشته و با خرید کارخانه باتری سازی  Ann Arbor با هزینه ای بالغ بر ۹۰ میلیون دلار شروع نموده است. وی عنوان کرده است که بودجه ای در حدود ۱٫۴ میلیارد دلار برای این پروژه عظیم سرمایه گذاری خواهد نمود.

بزرگترین افتخار و پشتوانه کمپانی انحصاری دایسون تیم متشکل از ۳۰۰۰ جوان است که در سرتاسر دنیا پراکنده هستند و میانگین سنی آنها ۲۶ سال است. این تیم جوان و متخصص به نام مخترعان شناخته می شوند .

litiom-ion-batri-daison

دایسون در این باره می گوید:

«اشتیاق و ترس نداشتن از امتحان کردن کارهای جدید بسیار مهم است. اگر به کاری اعتقاد داشته باشید و بدون توجه به نظر دیگران با عشق و اعتقاد خالص آن را انجام دهید، حتما موفق خواهید شد و این ترس نداشتن در زمان جوانی راحت‌تر است.»

یکی از تولیدات فعلی شرکت دایسون، جاروبرقی است. این شرکت تا قبل از تایید نهایی طرح جاروبرقی‌های بدون کیسه خود، ۵۱۲۷ نمونه‌ی اولیه را رد نموده است. از دیگر محصولات آنها می‌توان به سشوار فرا صوت اشاره کرد که تولید آن ۵ سال زمان برده و تعداد ۶۰۰ نمونه‌ی اولیه در تولید آن رد شده‌اند. تولید چشم رباتیک ۳۶۰ درجه‌ی این شرکت ۱۷ سال زمان برد  و ۱۰۰۰ نمونه‌ی اولیه از آن رد شده‌اند. این روش کار در صرف زمان و هزینه، روشی است که دایسون در تولید باتری‌های یون لیتیومی نیز اجرا نموده و اعتقاد دارد که به زودی نتایج مطلوبی از آن دریافت خواهد نمود.

litiom-ion-batri-daison

نظرات و دیدگاه های خود را درباره موفقیت یا عدم موفقیت دایسون و تیم زبده اش با ما درمیان گذاشته و این مطلب را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *