با Kaby Lake پردازنده سری هفتم اینتل آشنا شوید

با Kaby Lake پردازنده سری هفتم اینتل آشنا شوید
  • 1395/6/10
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی اینتل به تازگی تغییراتی جزئی در پردازنده های سری ششم خود به وجود آورده است و این پردازنده جدید را با نام «کیبی لیک» (Kaby Lake) عرضه نموده است. با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی این پردازنده را در اختیارتان قرار دهیم.

همکاری اینتل و اپل

این سری پردازنده ‌ها که نسل هفتم پردازنده‌ های کمپانی اینتل به حساب می آیند، مانند گذشته بر پایه‌ ی معماری ۱۴ نانومتری «اسکای‌لیک» Skylake ساخته شده‌ اندو تنها کمی پیشرفت نموده و تغییرات کوچکی را در بر دارند.  پردازنده‌های سری کیبی لیک این کمپانی قرار است تا تولید و رونمایی پردازنده‌های ۱۰ نانومتری سال آینده‌ی اینتل، جای خالی پردازنده‌های جدید این شرکت را پر نمایند.

Intel - Chip - nm

به عقیده googyait.com عرضه تراشه جدید کیبی لیک این امکان را به کمپانی اپل می دهد که در صورت تمایل پس از مدت ها پردازنده لپ تاپ های MacBook Pro  خود را ارتقا دهد. کمپانی اپل سری  MacBook Pro خود را با پردازنده‌های سری اسکای ‌لیک اینتل بروزرسانی نکرده است و انتظار می رود این بار اقدام به این بروز رسانی بر روی مک بوک های خود نماید. لپ‌تاپ Surface Book کمپانی مایکروسافت هم با پردازنده‌ ی اسکای ‌لیک اینتل دچار مشکل مدیریت باتری است. با این وجود انتظار می رود یکی از مشکلات بر طرف شده در این سری از پردازنده های کمپانی اینتل همین مشکل مصرف بالای انرژی باشد.

بر اساس یافته های گویا آی تی با توجه به اینکه اینتل تغییراتی اساسی در  پردازندهای‌اش نداده است، برای تبلیغ آن‌ها مجبور شده پردازنده‌های ‌شان را با سری اول Core مقایسه کند:

intel

با توجه به تصویر بالا و توضیحات کمپانی اینتل شما می توانید مشاهده  کنید که پردازنده های سری هفتم این کمپانی که کیبی لیک نام گرفته اند به نسبت پردازند ههای سری اول این کمپانی در برابر عملکرد بهتری از خود نشان می دهند که این عدد در مقایسه با پردازنده رده ششم این کمپانی با ۲برابر افزایش رو به رو بوده است. البته توجه به این نکته بسیار مهم است که آزمایش های سرعت و قدرت سنجی در بهترین شرایط ممکن صورت می گیرند و در دنیای واقعی این تفاوت ها در این ابعاد نخواهد بود و در واقع شما در مقایسه پردازنده سری قبل تفاوت زیاد و چشم گیری را مشاهده نخواهید کرد.

processors

نظرات و پیشنهادات خود را با گویا آی تی درمیان گذاشته و این مطلب را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *