اولین گجت اینترنت اشیا بر مبنای پلتفرم جدید اینتل تولید شد

اولین گجت اینترنت اشیا بر مبنای پلتفرم جدید اینتل تولید شد
  • 1395/6/13
  • زهرا معبودی
  • 0

در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان کمپانی اینتل، از پلتفرمی جدید با نام Joule برای اینترنت اشیا رونمایی شد. کمپانی مایکروسافت نیز با بهره گیری از این پلتفرم جدید اولین گجت اینترنت اشیاء را بر پایه ویندوز ۱۰ تولید و رونمایی نموده است. در ادامه با گویا ای تی همراه باشید تا اخبار مربوط به این تکنولوژی را که Bamboo نامیده شده است باهم بررسی نماییم.

Intel - Chip - nm

اینتل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از پلتفرم جدیدی رونمایی کرد که Joule نام گرفته است. پیش از رونمایی اینتل از Joule ، مایکروسافت بروزرسانی سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ را به مناسبت یک سالگی انتشار نسخه ‌ی رسمی این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار داده بود که از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برد. این بروزرسانی شامل افزایش کارایی به منظور بهبود  عملکرد ویندوز، پشتیبانی از برنامه های متعدد در کنار کاربردهای مربوط به اینترنت اشیا می باشد. مایکروسافت امروز با بهره ‌گیری از پلتفرم Joule و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰، اولین گجت پوشیدنی در حوزه‌ی اینترنت اشیا را که از Windows 10 IoT Core استفاده می‌کند را منتشر کرد.

Change virtual desktop background

بنا بر اخبار رسیده به  gooyait.cpm بامبوو رباتی به شکل یک پاندا است که به سرویس ابری Microsoft Azure & Cognitive با قابلیت برری و تجزیه و تحلیل  تعاملات متصل شود. کاربران قادرند با استفاده از این ربات به هر زبانی ارتباط برقرار کرده و بامبو پس از انجام پردازش‌ها و تحلیل گفته‌ های کاربر پس از ترجمه جملات به زبان قابل درک خود یا همان انگلیسی به کاربر پاسخ می‌دهد. همچنین بامبو قادر است با استفاده از توییتر و توییت‌های افراد در مورد وضعیت روحی کاربران نتیجه گیری نماید. از دیگر قابلیت‌های بامبو می توان به حرکت در محیط و درک پیرامون با استفاده از پلتفرم پردازشی و فناوری RealSense اینتل اشاره نمود.

Intel_Vs_ARM_Main

به نظر می رسد کمپانی مایکروسافت قصد دارد با همکاری با  با سایر تولید کنندگان کاربرد های پلتفرم خود را افزایش دهد.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *