چگونه در تلگرام فقط برای عده خاصی آفلاین باشیم؟

چگونه در تلگرام فقط برای عده خاصی آفلاین باشیم؟
  • 1395/6/23
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید تلگرام ابزاری است که روی گوشی بسیاری از شما نصب است و محال است که روزانه سه چهار ساعت با آن مشغول نباشید. شاید هم شما برای بار اول است که می خواهید از این سرویس استفاده کنید بنابراین می توانید آموزش نصب تلگرام برای پلتفرم های مختلف را از طریق گویا آی تی یاد بگیرید و همین حالا اجرا کنید.

تلگرام علاوه بر اینکه یک ابزار ارتباطی است برای برخی اپلیکیشن های دیگر نیز حالت کاربرد مکمل دارد برای مثال ما پیش از این در گویا آی تی در مورد روش دانلود عکس ها و فیلم های اینستاگرام در تلگرام صحبت کردیم که ترفند بسیار جالبی به کاربران می آموخت. بسیاری از کاربران تلگرام با استفاده از بخش تنظیمات می توانند حالت آنلاین بودن خود را برای عده محدودی به نمایش بگذارند. البته بخش مربوطه دارای تنظیمات خاصی است که خیلی از شما از آن خبر ندارید. مثلا آیا می دانید که می توانید فقط برای عده ای خاص، همیشه آنلاین یا آفلاین باشید ؟ امروز گویا آی تی این ترفند ها را به شما آموزش خواهد داد.

برای شروع به بخش تنظیمات در تلگرام خود بروید.

در این بخش می توانید در میان گزینه ها،   privacy and Security  را پیدا کنید. زمانی که این بخش را دیدید، روی آن ضربه بزنید تا وارد تنظیمات آن بشوید.

چگونه در تلگرام فقط برای عده خاصی آنلاین باشیم؟

در قسمت PRIVACY می توانید وضعیت last seen را تنظیم کنید. اگر روی گزینه جلوی عبارت last seen ضربه بزنید به راحتی می توانید وضعیت آنلاین بودن خود را به طور کلی تنظیم کنید. با این کار شما سه انتخاب خواهید داشت. یکی everybody ( هر کس )، دیگری my contacts ( مخاطبین ) و سومین حالت nobody ( هیچ کس )

چگونه در تلگرام فقط برای عده خاصی آنلاین باشیم؟

اما این تنظیمات به همین جا ختم نمی شود.

اگر در میان تنظیمات بالا، گزینه  my contacts ( مخاطبین ) را انتخاب کرده باشید می توانید نمایش خود را برای برخی از افراد، محدود تر کنید.

این بخش add exception نام دارد.

در این بخش می توانید وضعیت آنلاین بودن خود را تنها برای افرادی به نمایش بگذارید و این وضعیت را برای شمار دیگر مخفی کنید.

چگونه در تلگرام فقط برای عده خاصی آنلاین باشیم؟

در بخش always shere with می توانید کاری کنید که وضعیت آنلاین بودنتان برای برخی از افراد همیشه مشخص باشد. کافیست روی گزینه add user ضربه بزنید و از میان لیست مخاطبین افراد مورد نظر را انتخاب کنید.

درست مثل always shere with، گزینه دیگری نیز وجود دارد که never shere with نام دارد. در این بخش نیز می توانید تنظیمات حرفه ای تری داشته باشید. برای مثال اگر بخواهید وضعیت آنلاین بودنتان برای برخی از افراد هرگز نشان داده نشود می توانید از این بخش استفاده کنید. در مقابل گزینه never shere with روی add users ضربه بزنید و از لیست مخاطبین این افراد را مشخص کنید.

فراموش نکنید که در انتها باید علامت تیک، سمت راست و بالای پنجره را بزنید تا تنظیمات شما ثبت شود. بعد از این وضعیت آنلاین بودن شما، مطابق تنظیماتی که انجام داده اید اعمال خواهد شد.

ممکن است در مرحله اول، نتوانید این ویژگی ها را مشاهده کنید. در چنین شرایطی توصیه گویا آی تی این است که حتما تلگرام خود را بروز رسانی کنید. بهترین راه برای بروز رسانی این است که به مارکت اندرویدی محبوب خود بروید و از آن جا مستقیما وضعیت بروز رسانی را چک کرده و اپلیکیشن خود را بروز رسانی کنید.

طبق بررسی های https://www.gooyait.com این تنظیمات صرفا روی نسخه موبایلی این نرم افزار قابل انجام است و این بدین معنی است که کاربرانی که از نسخه ویندوزی استفاده می کنند نمی توانند از طریق ویندوز، نرم افزار خود را برای تنظیمات یاد شده شخصی سازی کنند.

نظر شما در مورد این امکانات تلگرام چیست؟ آیا شما هم اکنون از این تنظیمات استفاده خواهید کرد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب فوق العاده کاربردی در شبکه های اجتماعی به دیگر کاربران نیز بیاموزید که از حریم خصوصی خود به خوبی حفاظت کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *