چگونه یک هدست را با یک جک صدا به لپتاپ، تبلت یا اسمارتفون وصل کنیم؟

چگونه یک هدست را با یک جک صدا به لپتاپ، تبلت یا اسمارتفون وصل کنیم؟
  • 1395/6/27
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از لپ تاپ ها امروزه شامل یک جک ترکیبی از هدفون و میکروفون به جای جک مجزا برای هر کدام هستند. این نوع از جک ها از اسمارت فون ها شروع و امروزه به مک بوک ها، اولترابوک ها و دستگاه های تبدیل پذیری همچون Surface Pro رسیده است.

اگر شما صاحب هدستی با جک ۳٫۵۵ میلیمتری مجزا برای هدفون و میکروفون هستید نیازی نیست مدل جدیدی بخرید. به راحتی می توانید یک آداپتور ارزان قیمت بخرید، البته اگر بدانید چه وسیله ای را می گوییم. برای ادامه ماجرا می توانید با این مقاله آموزشی از سوی گویا آی تی همراه شوید.

how_to_connect_a_headset_to_a_laptop

چیزی که می بایست از آن استفاده کنید:

اگر قصد خرید هدست جدیدی دارید و صاحب یک لپتاپ، اسمارتفون یا تبلت با جک ترکیبی هستید نیز هستید، می بایست یکی از موارد زیر را خریداری کنید:

  • هدستی با ورودی صدای ترکیبی: به عنوان مثال هدست های آیفون این نوع ورودی را دارند. هدست های گوشی های اندرویدی و دیگر دستگاه ها هم می بایست به همین شکل باشند. این اتصال ها معمولا برای دستگاه هایی که استفاده موبایل دارند به کار می رود، عموما این دسته را در هدست های بزرگ تر نخواهید دید.
  • هدست USB: اگر هدست شما اتصال USB دارد شما می توانید آن را به هر دستگاهی که پورت USB دارد متصل کنید. با استفاده از هدست USB شما می توانید جک صدا را کاملا دور بزنید پس دیگر نوع جک صدای دستگاه تان مهم نخواهد بود. این گزینه خوبی به نظر می رسد اما بدین معنا هم می باشد که شما نمی توانید هدست تان را به اسمارتفون، تبلت یا هر دستگاهی که پورت USB ندارد وصل کنید.
  • هدست بلوتوث: شما می توانید هدست بلوتوث تان را به صورت بی سیم به هر دستگاه دارای بلوتوث از اسمارتفون تا لپتاپ ها وصل کنید.  متاسفانه نسبتا مصرف باتری بالایی دارد. این هدست ها بیشتر برای استفاده با اسمارتفون طراحی شده اند تا لپتاپ.

اگر قصد خرید هدست برای لپتاپ دارید، نوع USB دار انتخاب مناسب برای شماست. اگر قصد خرید هدست برای اسمارتفون یا تبلت دارید، هدست های سیمی با ورودی تکی و یا هدست بلوتوث انتخاب شماست که این بستگی به این دارد که آیا شما اتصال بی سیم می خواهید یا خیر.

how_to_connect_a_headset_to_a_laptop2
اتصال یک هدست با جک های صدای مجزا به جک ترکیبی

خوشبختانه یک راه چهارم هم وجود دارد. برخی سازندگان آداپتور هایی می سازند که می تواند یک هدست با کانکتور های مجزا برای هدفون و میکروفون را به یک کانکتور تکی تبدیل کند و به شما اجازه دهد که آن را به لپتاپ های مدرنی که تنها یک جک صدا دارند متصل کنید. این قابلیت همچنین به شما این امکان را می دهد که یک اسپیکر و میکروفون را به یک جک ۳٫۵ میلیمتری متصل کنید یعنی حتما نمی بایست این قابلیت برای هدست استفاده شود.

پیدا کردن این نوع آداپتور ممکن است کمی سخت باشد. وقتی به دنبال این آداپتور باشید اسپلیتر هدفون زیادی به پست تان می خورد ولی این چیزی نیست که نیاز دارید این برایتان کار ساز نیست.  ما از آمازون StarTech MUYHSMFF را خریداری کردیم و چندین باری هم آن را  روی سورفیس پرو ۲ مایکروسافت گرفته تا آخرین مدل مک بوک پرو اپل تست کردیم .

how_to_connect_a_headset_to_a_laptop3

استفاده از این آداپتور آسان است، فقط کانکتور های میکروفون و هدفون را به جک های درست در آداپتور وصل می کنید و سپس خود آداپتور را به جک ترکیبی دستگاه تان متصل کنید. به یاد داشته باشید که شما می بایست هدست تان را قبل از اتصال اداپتور به دستگاه به آداپتور وصل کرده باشید. اگر این کار را نکنید می بایست آداپتور را جدا کنید و آن را دوباره وصل کنید تا اتصال میکروفون و هدفون به درستی توسط دستگاه شما شناسایی شود.

ما این آداپتور را با چندین دستگاه مشهور تست کردیم و عملکرد درستی از آن دیدم ولی تضمین نمی شود که با هر نوع اولترابوکی که در بازار وجود دارد سازگار باشد. ولی با قیمت کم اش ارزش امتحان کردن را دارد اگر شما هدست خوبی دارید و می خواهید از آن در لپتاپ جدید تان استفاده کنید ارزشش را دارد.

با این حال تمام این ها تنها وقتی اهمیت خواهد داشت که شما می خواهید از میکروفون برای ورودی صدا استفاده کنید. اگر شما تنها خروجی صدا می خواهید، می تواند کانکتور هدفون هدست تان را به پورت صدا  وصل کنید. میکروفون تان کار نخواهند کرد اما هدفون ها کارشان را به درستی انجام خواهند داد.

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا تا کنون برای تان چنین موضوعی رخ داده بود؟ نظر خود و ترفندها و ابزارهایی که در این باره استفاده کرده اید را با گویا آی تی و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان به دیگران نیز از این ترفند اطلاع رسانی کنید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

منبع:  howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *