اولین گوشی آیفون ۷ امروز در ایران با قیمت ۸ میلیون تومان به فروش رسید

اولین گوشی آیفون ۷ امروز در ایران با قیمت ۸ میلیون تومان به فروش رسید
  • 1395/6/27
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید دیروز بازار جهانی میزبان گوشی آیفون ۷ بود. جالب اینجاست که این گوشی با اختلاف ۱ روز، امروز به بازار ایران رسید. البته بسیاری از افراد تا پیش از ورود این گوشی به بازار قیمت هایی برای آن پیش بینی می کردند که با توجه به میزان قیمت دلار و البته به تناسب قیمت گوشی های سری قبل آیفون، مشخص شده بود. این گوشی در بازار جهانی با قیمت ۶۴۹ دلار و نسخه پلاس آن با قیمت ۷۶۰ دلار به فروش رسیده است اما جالب این است که گوشی اپل آیفون ۷ در ایران با قیمتی چند برابر به فروش می رسد.

iphone-7-price-in-iran

امروز بازار ایران، این گوشی را با قیمت های نجومی به فروش رساند. بدین صورت طبق گزارشاتی که به گویا آی تی رسیده است، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس با قیمت ۷ میلیون  و برادر کوچکتر آن با قیمت ۶٫۵ میلیون به فروش رسیده است. این ارقام در ایران دور از انتظار نیست چرا که ما شاهد این بوده ایم که هر سال که این گوشی روانه بازار ایران می شود، با قیمتی معادل و یا نزدیک با ورژن آن به فروش می رسد مثلا دوسال پیش شاهد فروش گوشی آیفون ۵ با قیمت ۵٫۵ میلیون تومان بودیم. برای گوشی آیفون ۶ هم اوضاع قیمت از همین الگو پیروی می کرد تا اینکه نوبت به آیفون ۷ رسید و قیمت ۸ میلیون برای آن رقم خورد.

با توجه به اینکه برخی از شرکت ها به دنبال مجوز رسمی برای ورود این محصول به بازار ایران هستند انتظار می رود در روزهای آتی قیمت این گوشی منطقی تر شود پس توصیه ما این است که فعلا دست نگهدارید و با گوشی های قدیمی خود همراه باشید تا کمی قیمت های نزول کند. البته اگر شانس با شما همراه باشد و این قیمت افزایش نیابد.

نظر شما در مورد قیمت گوشی آیفون ۷ چیست؟ به نظر شما چند درصد از مردم ایران می توانند این گوشی ها را خریداری کنند؟ با نشر این خبر روی شبکه های اجتماعی اولین کسی باشید که دوستانتان را از قیمت اعجاب انگیز این گوشی آشنا کنید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *