۳ روش ساده برای اشتراک گذاری اینترنت موبایل بر روی لپ تاپ و PC

۳ روش ساده برای اشتراک گذاری اینترنت موبایل بر روی لپ تاپ و PC
  • 1395/6/29
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی های هوشمند به جایی رسیده اند که دیگر نباید آن ها را به عنوان یک ابزار کاربردی برای ارتباط و تماس و البته با کارایی بیشتر در نظر گرفت. حالا گوشی ها و تبلت های هوشمند ابزارهایی همه کاره شده اند که احتمال می رود بتوانند روزی به یک بمب هسته ای نیز تبدیل شوند. یکی از قابلیت های ویژه ای که گوشی های هوشمند دارند این هست که می توانند به عنوان یک ابزار برای انتشار و اشتراک گذاری اینترنت به شمار آیند. این کار توسط قابلیت Tethering امکان پذیر است. Tethering به وسیله امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و نظیر آن قابل سرویس دهی است. امروز گویا آی تی قصد دارد به معرفی و آموزش روش اشتراک گذاری اینترنت موبایل روی لپ تاپ، بپردازد پس با ما همراه باشید.

How-to-use-mobile-internet-laptop-pc

شاید قصد داشته باشید به جایی بروید که اینترنت ضعیف وای فای در اختیارتان قرار می دهد. در چنین شرایطی بهتر است که از سرویس های خودتان استفاده کنید اما متوجه می شوید که اینترنت شبکه دیتای گوشی تان خیلی سرعتش بالاست اما امکان اشتراک گذاری به سادگی وجود ندارد. یا اینکه حتی اگر قدرت وایرلس خوب باشد، با احتمال کاهش سریع شارژ باتری لپ تاپ روبرو خواهید بود. برای این کار راه حلی وجود دارد:

اگر گوشی تان اندرویدی باشد به راحتی می توانید Tethering را بکار گیرید و از آن بهره مند شوید.

در یک توضیح کوتاه Tethering امکانی است که کمک می کند گوشی و تبلت ها با استفاده از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری ارتباطی نظیر وای فای، بلوتوث، یو اس بی و نظیر آن اینترنت خود را روی سایر سیستم ها به اشتراک گذارند.

 

چگونه از Tethering روی گوشی خود استفاده کنیم؟

همانطو که پیش تر گفته شد شما می توانید از اینترنت گوشی به سه طریق بلوتوث، وای فای و کابل یو اس بی روی لپ تاپ خود استفاده کنید. در اینجا تصمیم داریم این سه راه را معرفی کرده و در نهایت به شما بگوییم که کدامیک ارزشمند تر است و توصیه می شود.

How-to-use-mobile-internet-laptop-pc

  • اتصال به کمک سیم یو اس بی:

بهترین روش این است که از یو اس بی برای این اتصال استفاده کنید. اگر کاربران پی سی می خواهند از این قابلیت استفاده کنند بهترین روش این است که از کابل USB استفاده کنند چرا که امکان ارائه بلوتوث و وای فای برای چنین سیستم هایی وجود نداد.

برای شروع کار وارد بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید. از آن جا مسیر Setting>Wireless & Network>More را دنبال کنید. در این بخش عبارت Tethering & Portable Hotspot را بیابید. با این حالت می توانید گوشی را با کابل به سیستم متصل کنید تا همگام سازی صورت بگیرد و بعد تنظیمات اضافه انجام شود. اگر بتوانید یک آیکون نوتیفی در بالای گوشی خود مشاهده کنید مطمئن باشید که همه چیز به درستی کار خواهد کرد.

How-to-use-mobile-internet-laptop-pc

گویا آی تی این مورد را مورد بررسی قرار داد و توانستیم داده های زیر را از تست این روش استخراج کنیم:

سرعت اینترنت با استفاده از قابلیت  Tethering : ۶.۹۷ مگابایت بر ثانیه (دانلود) ، ۲.۰۲ مگابایت بر ثانیه (آپلود) و پینگ برابر با ۶۶ms

مصرف شارژ با استفاده از قابلیت Tethering

در این مورد باید توجه داشت که گوشی و سیستم شما آیا به شارژ متصل هستند یا نه. اگر به شارژر متصل باشند کاهش باتری نا محسوس و نزدیک به صفر است اما در صورتی که با شارژر کار نمی کنید، شاهد کاهش باتری خواهید بود اما این روش نسبت به دیگر روش ها از کاهش شارژ کمتری برخوردار است.

  • اتصال به کمک بلوتوث:

برای استفاده از قابلیت بلوتوث برای ایجاد این اشتراک می توانید به سادگی سیستم ها را با هم Pair کنید. برای این کار به تنظیمات بروید و از آن جا مسیر Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable را دنبال کنید. در این بخش گزینه  Bluetooth را پیدا کرده و به آن جا بروید.

How-to-use-mobile-internet-laptop-pc

همینطور که روی گوشی خود در این بخش حضور دارید به بخش کنترل پانل در ویندوز خود بروید و مسیر زیر را دنبال کنید:

Control Panel > Hardware and sound > Devices and printers در این شرایط آیکون تلفن خود را بیابید و بر روی آن کلیک راست نموده و مسیر Connect using > Access point  را دنبال کنید. با این کار یک نوتیفی روی گوشی شما نمایش داده می شود.

سرعت ما در این حالت۰.۳۵ مگابایت بر ثانیه (دانلود)، ۰.۷۸ مگابایت بر ثانیه (آپلود) و پینگ معادل با ۲۸۹ms

مصرف شارژ در این حالت

با استفاده از بلوتوث هر ده دقیقه، ۵ درصد از شارژ سیستم کم می شد که البته این رقم خیلی زیاد است. یعنی اگر گوشی شما ۱۰۰ درصد شارژ داشته باشد، کمتر از ۳ ساعت شارژ باتری شما تمام خواهد شد البته اگر خیلی خوش بین باشیم و در کنار استفاده از اینترنت کار دیگری نظیر گوش دادن موسیقی یا تماشای فیلم انجام ندهیم.

  • اتصال به کمک وای فای (بی سیم):

آسانترین روش برای اشتراک گذاری اینترنت گوشی با سیستم های دیگر استفاده از وای فای است. برای این منظور نیز به همان مسیر بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable بروید. بعد از آن باید وای فای را انتخاب کنید که البته این بخش با نام های مختلف Wifi یا Portable WLAN Hotspot نیز مشاهده می شود. وقتی که این امکان را فعال می کنید باید یک رمز برای آن تنظیم کنید و این رمز را به خاطر بسپارید.

How-to-use-mobile-internet-laptop-pc

در همین حال وارد رایانه خود شوید و گزینه وای فای را پیدا کنید. باید نام موبایل خود را بیابید و اطلاعات لازم نظیر نام کاربری و پسورد ( در صورت نیاز ) پیدا کنید.  رمز مورد نظر همان رمزی است که در بالا ست شد.

 

سرعت ما در این روش: ۱۶.۰۱ مگابایت بر ثانیه (دانلود)، ۴.۴۵ مگابایت بر ثانیه (آپلود) و پینگ معادل با ۵۵ms

مصرف شارژ در این حالت  

نباید از حالت وای فای انتظار داشت که شارژ شما را دست نخورده نگه دارد چرا که وای فای تا حد زیادی در کاهش باتری ها خود را نشان داده است اما تجربه ما این بود که در چنین حالتی نسبت به حالت اتصال بلوتوث کاهش شارژ کمتری داشتیم. بنابراین می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

و اما یک نتیجه ی مهم:

اگر برایتان مهم است که شارژ باتری تان حفظ شود و دیرتر آن را از دست بدهید بهتر است از حالت اتصال کابل یو اس بی استفاده کنید.

اگر برایتان سرعت و حجم دانلود اهمیت دارد می توانید از گزینه وای فای بدین منظور استفاده کنید.

همچنین اگر میزان آپلود نیز برایتان اهمیت دارد باز هم بهترین گزینه استفاده از حالت اتصال وای فای می باشد.

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا با وجود اینکه اینترنت پر سرعت این روزها اغلب جاها یافت می شود باز هم ضرورتی دارد که از قابلیت Tethering استفاده کنید؟ نظر خود را با دیگر کاربرانhttps://www.gooyait.com به اشتراک بگذارید و با انتشار این خبر روی شبکه های اجتماعی به دیگران نیز کمک کنید تا با این ترفند مهم و کاربردی آشنا شوند.

برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *