۶ ترفند برای کاهش ترافیک مصرفی اینترنت در موبایل

۶ ترفند برای کاهش ترافیک مصرفی اینترنت در موبایل
  • 1395/8/11
  • زهرا معبودی
  • 0

در زندگی امروزه امکان دارد که شما نیاز شدیدی به اینترنت داشته باشید اما شبکه Wi-Fi در اطراف شما نباشد تا از آن استفاده کنید. در این حالت تنها اینترنت گوشیتان است که می توانید بر روی آن حساب باز کنید. اما ممکن است قیمت نسبتا بالای اینترنت همراه برای شما بصرفه نباشد که خیلی از آن استفاده کنید ولی شما می توانید با بکارگیری چند روش ساده نه تنها سرعت آن را افزایش بلکه مصرف آن را نیز کاهش دهید

  • حالت ذخیره کروم

قابلیتی در مرورگر کروم وجود دارد که با کمک آن می توانید مدیریت حجم را در دست بگیرید که با فعال سازی آن تصاویر و وب سایت هایی که بر روی موبایل شما باز می شود کاهش حجم داده و سپس به شما نمایش داده می شود. برای فعال سازی این قابلیت می بایست وارد تنظیمات مرورگر شوید. بر روی گزینه Data Saver کلیک و آن را فعال کنید.

کاهش مصرف ترافیک موبایل

  • کاهش کیفیت فایل های دانلودی

نتفلیکس، گوگل پلی موزیک و اسنپ چت، امکانی را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید حجم مصرفی را کنترل کنید. اما این محدودیت تاثیر چندانی بر روی کیفیت فایل ندارد اما باعث می شود تا فایل های نا خواسته دانلود نشود.

کاهش مصرف ترافیک موبایل

  • از برنامه فیس بوک استفاده نکنید

دیگر زمان آن فرا رسیده که از فیس بوک خداحافظی کنیم. استفاده از این برنامه در واقع حجم بسیاری از اینترنت شما را می بلعد که بهتر است با این اپلیکیشن از گوشی خود خداحافظی کنید تا در حجم اینترنت خود صرفه جویی کنید.

کاهش ترافیک مصرفی با حذف فیس بوک

  • مدیریت سیستم های همگام سازی

زمانی که شما یک حساب کاربری بر روی دستگاه خود ثبت می کنید، اطلاعات حساب شما در دیگر سرویس های گوگل مانند Google Keep و Google Fit درج می شود. چنانچه آن ها را غیرفعال کنید می توان حجم مصرف اینترنت را تا حدودی کاهش داد.

کاهش مصرف اینترنت با غیرفعال کردن همگام سازی

برای غیرفعال کردن آن باید وارد بخش تنظیمات حساب ها شده و وارد حساب کاربری گوگل شوید تا لیست سرویس های گوگل را مشاهده کنید و حسابی را که نیاز ندارید غیرفعال کنید.

  • محدود کردن برنامه هایی که در پس زمینه فعالیت دارند

شما قادر هستید تا برخی از برنامه های را مانند ایمیل یا صفحات اجتماعی را از دسترسی به اینترنت یا آپدیت تا زمانی که صفحه گوشی شما قفل است محدود کنید. برای این کار وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش مدیریت داده بروید و با رفتن به بالای صفحه گزینه Restrict background data را فعال کنید.

غیرفعال کردن برنامه های پس زمینه برای کاهش مصرف ترافیک

  • ذخیره تصاویر و ویدئوها برای تماشای آن ها به صورت آفلاین

برخی از اپلیکیشن ها قادر هستند تا علاوه بر استفاده آنلاین، به صورت آفلاین نیز اقدام به سرویس دهی کنند. برای مثال نرم افزار نقشه گوگل Google Maps این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا نقشه ها را ذخیره و از آن ها به صورت آفلاین استفاده نمایید. از طرفی این امکان وجود دارد که موسیقی و ویدئوهایی که در اینترنت به جستجوی آن ها می پردازید بر روی گوشی خود ذخیره کنید تا زمانی که به آن ها نیاز داشتید بدون استفاده از اینترنت، بتوانید این کار را انجام دهید.

کاهش مصرف اینترنت موبایل

البته نا گفته نماند که ترافیک خور ترین چیزی که امروزه روی گوشی ها و تبلت ها دیده می شوند، برنامه اینستاگرام است که به دلیل سرگرم کننده بودن آن در کنار تصویری بودنش، ترافیک زیادی از اینترنت را بر شما تحمیل می کند و می تواند موجب اتمام ترافیک سریع شما بشود. در عین حال توصیه ما به شما این است که از برنامه ها و شبکه های اجتماعی، حتی الامکان کمتر استفاده کنید تا بتوانید در مصرف ترافیک خود صرفه جویی کنید.

امیدواریم که بتوانید از این ترفند ها استفاده کنید تا بتوانید به راحتی در صرفه جویی در مصرف ترافیک خود، خوب عمل کنید. اگر راه دیگری برای این منظور می شناسید می توانید هم اکنون از طریق بخش نظرات در زیر، این موضوع را با گویا آی تی و دیگر کاربران این رسانه آنلاین در میان بگذارید و به آن ها در بهره وری بیشتر کمک رسانید. همچنین این مطلب را از طریق دکمه های رنگارنگ زیر روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

منبع : cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *