یک تیم تحقیقاتی موفق به هک کردن تسلا مدل S شدند

یک تیم تحقیقاتی موفق به هک کردن تسلا مدل S شدند
  • 1395/6/31
  • زهرا معبودی
  • 0

چندی پیش خبری مبنی بر هک شدن یکی از محصولات کمپانی تسلا منتشر شده بود که درآن گروهی توانسته بود ترمز خودرو تا سرعت ۵ مایل بر ساعت و روشن خاموش کردن صفحه نمایش و کنترل رادیو را در دست بگیرد وحتی سنسورهایی که در زمان رانندگی خودکار نقش ایفا می کنند را فریب داده و هک کنند. به تازگی اما خبری دیگر درباره هک شدن محصول دیگری از تسلا به گوش می رسد. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا جزئیات این خبر را با شما در میان بگذاریم.

به تازگی یک تیم از محققان چینی با نام Keen Security Lab ادعا نمودند که توانسته اند مدل S خودرو های تسلا را هک نمایند و برای اثبات ادعای خود ویدئویی منتشر نمودند که در آن به فعالیت های دقیقی که در زمان هک شدن انجام شده، اشاره می نمایند.

tesla-model-s-hack-demonstration-w600-h600

این تیم ادعا نموده اند که بدون هیچ گونه تغییر فیزیکی توانسته اند این خودرو را هک کنند. در این ویدئو ابتدا تیم به سراغ یک خودروی تسلا مدل S رفته و در اولین حمله سانروف خودرو را جمع و حافظه صندلی خودرو را به دست می گیرند. سپس به سراغ بخش سامانه سرگرمی مدل S می روند و همه این ها در حالی اتفاق می افتد که خودرو پارک شده است.

در حمله دوم محققان با ورود به خودرو (احتمالا از طریق سانروف) به طور کامل کنترل صفحه نمایش لمسی را به دست گرفته و سپس درب ها را به کمک یک لپ تاپ باز می نمایند. در ادامه این تیم  درسترسی به کنترل بخش هایی مانند برف پاکن و سپس آینه های جانبی، درب صندوق عقب و…را در حین حرکت خودرو انجام می دهند و در نهایت حتی کنترل ترمز خودرو را هم بدست می گیرند.

tesla-model-s-hack-demonstration-w600-h600

این تیم تحقیقاتی عنوان نموده اند که آخرین نسخه نرم افزاری عرضه شده توسط تسلا در حین انجام این هک بر روی خودرو نصب بوده است و حتی با صحبت هایی که با تیم امنیتی تسلا داشته اند، آن ها هم این مسئله آسیب پذیری را تایید کرده اند.

به دنبال انتشار این ویدئو کمپانی تسلا به سرعت و در عرض ۱۰ روز عکس العمل نشان داده و نسخه آپدیت جدیدی (V7.1،۲٫۳۶٫۳۱) را عرضه کرد . کمپانی تسلا با انتشار ایمیلی این مشکل را این گونه شرح داده است:

“این مورد تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که راننده در حال استفاده از مرورگر بر روی صفحه نمایش لمسی در مرکز کنسول باشد، در حالی که خودرو از نظر فیزیکی نزدیک و به یک وای فای هات اسپات مخرب  متصل شده باشد. مسئله ای که درصد استفاده از آن توسط مشتریان بسیار کم است اما این باعث نشده تا ما پاسخی به این مشکل ندهیم.”

tesla-model-s-hack-demonstration-w600-h600

کمپانی تسلا به تیم هک کننده مدل S پیشنهاد ۱۰ هزار دلار جایزه داده و از آنها خواسته در جهت امنیت بیشتر این خودرو با این کمپانی همکاری نمایند.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *