واتس اپ قابلیت های دیگری از اسنپ چت را کپی کرد

واتس اپ قابلیت های دیگری از اسنپ چت را کپی کرد
  • 1395/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

اپلیکیشن اسنتپ چت یکی از اپلیکیشن های پیام رسان محبوب است که قابلیت ها  و ویژگی های بسیار جالبی را به کاربران خود عرضه می نماید تا آنجا که کمپانی هایی مانند فیسبوک و اینستا گرام را به تقلید وا می دارد.

چندی پیش خبری منتشر نمودیم که اینستاگرام در اپلیکیشن خود قابلیت Story  اسنپ چت را کپی برداری نموده است. این روزها نیز خبرهایی از یک تقلید جدید به گوش می رسد.

در اوایل سپتامبر خبری منتشر شد که کمپانی واتس اپ قصد دارد قابلیت افزودن نقاشی و استیکر بر روی تصاویر را از پیام رسان اسنپ چت کپی برداری نماید. اینک خبر می رسد که واتس اپ این ویژگی های جدید را به نسخه بتای پیام رسان خود افزوده است.

ذکر این نکته ضروریست که مرحله آزمایشی این قابلیت در اوایل سپتامبر به اجرا درآمد. علاوه بر این ویژگی، در آپدیت اخیر می توانید شکلک های مختلف و متون رنگارنگ را نیز به تصاویر اضافه کنید. همچنین پشتیبانی از فلاش جلویی و بزرگنمایی حین فیلمبرداری نیز به این اپلیکیشن افزوده شده است.این قابلیت در حال حاضر تنها بر روی نسخه اندروید این اپلیکیشن در دسترس است اما به زودی نسخه iOS آن نیز منتشر خواهد شد.

این وضعیت، نشان دهنده نگرانی بیش از حد  «مارک زاکربرگ» از افزایش رقابت در فضای پیام رسانی موبایلی است، زاکربرگ پیش از این برای رفع این مشکل بارها پیشنهاد های میلیاردی خود را برای خرید Snapchat ‎ به مدیرعامل آن «ایوان اشپیگل» ارائه نموده است که با مخالفت وی مواجه شده است.

introducing-new-camera-feature2s

با توجه به اینکه فیسبوک مسنجر و واتس اپ هر دو بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهیانه دارند، که رقمی بسیار بیشتر از استفاده کنندگان اسنپ چت به شمار می رود، در واقع می توان تهدید بیشتری را متوجه شرکت «اشپیگل» دانست، زیرا برخلاف فیسبوک، محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط این اپلیکیشن ماندگار نیست، بلکه حالتی لحظه ای و تفننی دارد.

همچنین فیسبوک برای عقب نماندن از رقابت پیام رسان ها مجبور به کنار گذاشتن برخی از اصول خود شده و و برخی قابلیت ها را برای کاربران کم سن و سال به پیام رسان خود افزوده است که از آن جمله می توان به نقاشی و خط خطی کردن تصاویر، افزودن متن و شکلک اشاره کرد که امروزه در بیشتر اپلیکیشن های پیام رسان مشاهده می شود.

بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم عاقبت این جدل ها به کجا خواهد رسید و بالاخره چه کسی می تواند سهم بیشتری را از کاربران پیام رسان ها از آن خود نماید.

منبع:

WhatsApp Blog

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *