چگونه در ios 10 مشکل حذف نشدن نوتیفیکیشن ها را حل کنیم؟

چگونه در ios 10 مشکل حذف نشدن نوتیفیکیشن ها را حل کنیم؟
  • 1395/8/1
  • زهرا معبودی
  • 0

عملکرد هشدار های نوتیفیکیشن در iOS 10 کمی متفاوت شده است. عملکرد جدید هشدار های نوتیفیکیشن به طور دقیق از آن ویژگی‌ هایی نیست که اپل در WWDC آن را برجسته کرده باشد، پس باید در استفاده‌ی روزمره متوجه آن شوید. iOS از همان روزهای اول دو مدل هشدار نوتیفیکیشن داشت. کاربران می‌ توانستند نوع هشدار های دریافتی را از بین Banners یا Alerts انتخاب کنند. مدل Alerts از iOS 10 حذف شده بنابراین دیگر پنجره‌ای که در وسط صفحه باز می‌ شود را نمی‌ بینید. در عوض این قابلیت نوع دیگری از حالت بنری است که فقط دکمه‌های آن متفاوت است. هشدار های بنری در بالای صفحه‌ی شما ظاهر شده و پس از چند ثانیه محو می‌ شوند. مدل Alerts به شکل بنر در بالای صفحه ظاهر شده و تا زمانی که آن را رد نکنید پاک نمی‌ شود. اگر شما هم از دست این نوتیفیکیشن‌ ها که به طور خودکار محو نمی‌ شوند آسی شده‌اید، با گویا آی تی در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا راه حل آن را به شما بیاموزیم.

برای تغییر نوع هشدار نوتیفیکیشن، اپ Settings را باز کنید و به بخش Notifications بروید. در این بخش می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌ هایی که بر روی دستگاه شما نصب شده است را ببینید. یکی از اپلیکیشن‌ هایی که برای شما نوتیفیکیشن‌ های ثابت می‌فرستد را انتخاب کنید. به سمت پایین اسکرول کرده و به بخش Alert Style When Unlocked بروید، سپس گزینه‌ی Banners را لمس نمایید. کار تمام است.

 

how-to-fix-alerts-not-dismissing-automatically-in-ios-10-

 

اگر به انواع هشدار ها دقیق‌ تر نگاه کنید، خواهید دید که اپل برای نماش تفاوت میان این دو مدل به پنل تنظیمات خود چند انیمیشن اضافه کرده است. انیمیشن حالت Banners نشان می‌ دهد که چگونه هشدارها به فاصله‌ی کمی پس از ظاهر شدن محو می‌ شوند ولی مدل Alerts محو نمی‌ شوند.

اگر آیفون خود را از iOS 9 به iOS 10 آپگرید کرده‌اید، و قبلاً هم مدل Alerts را برای نوتیفیکیشن‌ های خود انتخاب کرده بودید، این تنظیمات به iOS 10 هم منتقل خواهد شد. به همین خاطر است که هشدار ها به طور پیشفرض محو نمی‌ شوند. برای برطرف کردن این مشکل باید نوع هشدار هر اپلیکیشن را به صورت دستی تغییر دهید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش مفید و کاربردی با دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز در بهره مندی بهتر از آیفون های خود یاری رسانی کنید.

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *