اوج هیجان را با خوردوی الکتریکی NextEV Nio eP9 تجربه کنید

اوج هیجان را با خوردوی الکتریکی NextEV Nio eP9 تجربه کنید
  • 1395/9/2
  • زهرا معبودی
  • 0

 اگر تا به حال فکر می کردید پایان سوخت های فسیلی پایانی بر هایپرخودرو های فوق سریع است بهتر از تجدید نظر کنید.

NextEV Nio eP9 یک هیولایی کاملا الکتریکیست که چهار موتور و چهار گیربوکس اش (بله درست خواندید ۴!) توانسته اند زمان رکورد شکنی را در پیست نوربوگرینگ به ثبت برسانند.

nextev-nio-ep9-2

eP9 توانسته مسیری ۱۲٫۹ مایلی را در ۷ دقیقه ۵٫۱۲ ثانیه طی کند که طبق ادعای شرکت سریع ترین زمان طی شده توسط خودروی الکتریکی است (رکورد قبلی ۷ دقیقه و ۲۲ ثانیه بوده است). در قلب eP9 2 باتری لیتیومی عظیم الجثه قرار گرفته است که امکان تولید توانی معادل به ۱۳۶۰ اسب بخار را به خودرو می دهند. این میزان توان برای رساندن خودرو از ۰ به ۶۲ مایل بر ساعت در ۲٫۷ ثانیه و رسیدن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (۱۲۴ مایل بر ساعت) در ۷٫۱ کافیست. eP9 قادر است به حداکثر سرعت ۱۹۴ مایل بر ساعت دست پیدا کند.

باله ی عقبی الکتریکی، بادشکن عظیم جلویی و دیگر طراحی های آیرودینامیک به این خودرو فشار به سمت زمین و چسبندگی به کف دو برابر آنچه در خودرو های فرمول یک موجود است را می دهند. با وجود اینکه بیشتر خودرو از فیبر کربن و دیگر مواد سبک ساخته شده است، دو باتری غول پیکر وزن کلی آن را به ۳,۸۲۵ پوند (۱۷۳۴) کیلوگرم رسانده اند.

باتری های eP9 را می توان در تنها ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ کرد با این حال اطلاعات دقیق در خصوص شارژ شدن آن هم اکنون در دست نیست. البته اگر نمی خواهید معطل شوید طبق ادعای شرکت می توانید باتری ها را در کمتر از ۸ دقیقه با باتری های شارژ شده جایگزین کنید.

nextev-nio-ep9-2

قیمت ساخت هر عدد از این خودرو ۱٫۲ میلیون دلار است اما NextEV هنوز قیمت آن در بازار را اعلام نکرده است اما چندان هم اهمیتی ندارد زیرا تنها ۶ مدل از این خودرو ساخته خواهد شد و هر ۶ مدل هم مختص سهام داران شرکت خواهند بود. این خودرو در واقع طوری طراحی شده است که توجه همگان را به شرکت نوپا ی NextEV جلب کند که قرار است در سال آینده یک خودروی الکتریکی مختص مصرف کنندگان تولید و عرضه کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *