مرسدس بنز سرویس Airbnb-Style را برای خودرو ها آزمایش می کند

مرسدس بنز سرویس Airbnb-Style را برای خودرو ها آزمایش می کند
  • 1395/7/27
  • زهرا معبودی
  • 0

سرویس Airbnb  با قابلیت به اشتراک گذاری محل اسکان به صورت آنلاین، در هتل های امروزی بسیار رواج دارد و به زودی ما شاهد همین سرویس در خودرو ها خواهیم بود.

اشتراک گذاشتن خودرو ها در بسیار از کلان شهر ها وجود دارد اما این خودرو ها عموما جزو اموال یک شرکت و در برخی موارد یک خودروساز، در این مورد شرکت Mercedes Benz’s Car2Go محسوب می شوند. مدل Airbnb-style این به مالکان خودرو این امکان را می دهد که در ازای دریافت پول نقد خودرو شخصی شان را به افراد کاملا غریبه قرض دهند. مرسدس بنز اکنون قصد آزمایش چنین سرویسی را کرده است.

در نمایش خودرو ی پاریس در سپتامبر امسال، مدیر عامل مرسدس بنز Dieter Zetsche خبر از برنامه آزمایشی این سرویس داد که قرار است در سن فرانسیسکو، بخش هایی از آلمان اجرا شود و در آن مالکان خودرو های مرسدس بنر و اسمارت می توانند زمان های به خصوصی را مشخص کنند که در آن ها خودرو هایشان برای اجاره دادن آزاد هستند، خودروی آن ها به ابزاری مجهز می شود که اجازه قفل کردن و استارت زدن آن ها به کمک اسمارتفون را میسر می سازد.

برای اجرای این طرح آزمایشی در سن فرانسیسکو، مرسدس بنز با شرکت اجاره خودرو شبکه ای Getaround همکاری خواهد کرد. در وبسایت شرکت نوشته شده است که خودرو ها را می توان با قیمت اندک ۵ دلار در ساعت نیز اجاره کرد و هم چنین همه ی آن ها دارای پوشش کامل بیمه و خدمات جاده ای ۲۴ ساعته در تمام روز های هفته هستند. از افرادی که ثبت نام کرده اند نیز برای بررسی سابقه رانندگی ایمن، بازرسی به عمل می آید.

از دیدگاه مرسدس بنز اشتراک گذاری و اجاره خودرو یکی از چهار ستون اساسی در آینده حمل و نقل است. دیگر ستون ها شامل قابلیت ارتباط پذیری، پیشرانه های الکتریکی و قابلیت خود رانی هستند. به جهت تمرکز بر روی این زمینه ها، از آن جایی برخی از آن ها ذاتا به یک دیگر مربوط هستند، در نمایشگاه پاریس مرسدس بنز از برند کاملا جدید و جانبی EQ پرده برداری کرد. می توان گفت این خودرو اولین سری از نسل جدید خودرو های الکتریکی مرسدس بنز است و شاید اولین خودروی خود ران این شرکت نیز به حساب بیاید.

پیش بینی آینده غیر ممکن است، مرسدس بنز و دیگر خودروسازان، شرکت های اجاره خودرو و تیم های فناوری آینده و عرضه خودرو های خودران و به اشتراک گذاری خودرو ها را بسیار نزدیک می بینند. امروزه خودرو ها تنها کمتر از یک ساعت در روز مورد استفاده قرار می گیرند و این بدیهیست. باور اینکه با تکنولوژی خودرو های خودران، آن ها می توانند در بیشتر طول روز به اختیار خودشان حرکت کنند و در ازای پول افراد را سوار کنند، دور از انتظار نیست. به واقع در آینده چه کسی مالک خودرو ها خواهد بود؟ مردم یا خودروسازان؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز ازاین مطلب آگاه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *