معرفی گوشی Meizu M3X

معرفی گوشی Meizu M3X
  • 1395/9/15
  • زهرا معبودی
  • 0

هر چند برند های مختلفی تا کنون پا به عرصه ی گوشی های هوشمند نهاده اند اما Meizu با عمر نه چندان طولانی خود، تا کنون به معرفی ۲۰ گوشی هوشمند پرداخته است. البته قصد نداریم بگوییم که این شرکت، به دنبال ساخت گوشی هایی است که با پرچم داران روز دنیا رقابت می کند اما در آینده ای نه چندان دور قطعا شاهد این رویداد خواهیم بود. به طور کلی این برند در زمره ی گوشی های میان رده در حال فعالیت است و طرفداران خاص خود را دارد. سه روز دیگر یعنی در ۸ دسامبر قرار است گوشی جدید این شرکت به نام Meizu M3X روانه بازار شود. به همین دلیل گویا آی تی تصمیم دارید یک توصیف کوتاه از ویژگی های این گوشی داشته باشد و بررسی دقیق تر را به آینده موکول کند

Meizu M3X یک گوشی میان رده است که نمایشگر آن به اندازه ۵٫۵ اینچ در نظر گرفته شده است. روزولوشون نمایشگر Meizu M3X، به میزان ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل معرفی و گزارش شده است. این گوشی دارای یک حافظه رم ۴ گیگابایتی است. این میزان از حافظه رم برای بازی خور ها این گوشی را به عنوان بهترین گوشی برای بازی با قیمت مناسب تبدیل خواهد کرد. با توجه به اینکه ظرفیت باتری این گوشی ۳۲۰۰ میلی آمپر برساعت است می توان امید داشت که گوشی بتواند به طور معقول، در کنار کاربر خود، مدت مناسبی روشن باشد.

 Meizu M3X

فضای حافظه این گوشی، ۶۴ گیگابایت است که البته به دلیل عدم بهره مندی از اسلات های حافظه نمی توان آن را ارتقا داد. این به عنوان یکی از عیوب بارز این گوشی به شمار می آید. بنابراین اگر قصد خرید گوشی هایی با حافظه بالا دارید که البته بتواند با این گوشی همخوانی داشته باشد بهتر است سری به گوشی های گلکسی سری آ سامسونگ بزنید.

دوربین عقب گوشی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی گیر، سیستم تصویر برداری را تشکیل می دهند.

هر چند Meizu M3X یک گوشی اندرویدی است اما خبری از نسخه اندرویدی این گوشی در دست نیست اما به احتمال زیاد Meizu M3X نیز هم چون رقبای خود از اندروید ۵ یا ۶ پشتیبانی کند.

ابعاد این گوشی به میزان ۱۵۳٫۸ در ۷۶ در ۷٫۴ میلی متر است که آن را در رده ی گوشی های بزرگ اندام دسته بندی کرده است. اما به دلیل اینکه اندازه ضخامت آن کمتر از ۷ میلی متر نیست، نمی توان Meizu M3X را در رده ی گوشی های باریک دسته بندی کرد.

این گوشی ۱۶۵ گرمی، که فقط ۱۵ گرم از متوسط وزن گوشی هایی با این ویژگی اضافه وزن دارد از بدنه ای شیشه ای و آلومینیمی استفاده می کند که آن را شیک تر جلوه داده است.

 Meizu M3X

رنگ  هایی که Meizu M3X تا کنون به آن ها رنگ آمیزی شده رنگ های آبی، سفید، طلایی و مشکی است.

تکنولوژی بکار گرفته شده در ساخت نمایشگر این گوشی AMOLED است که در بسیاری از گوشی های مقاوم این روزها آن را می بینیم. از جمله سنسورهای این نمایشگر، می توان به سنسور نوری، و مجاورتی اشاره کرد.

یکی از ویژگی های خوب این گوشی وجود فلاش ۲ گانه ال ای دی است که در گوشی بکار رفته تا به کیفیت عکس ها بینجامد.

سیستم پردازنده این گوشی، یک پردازنده ۸ هسته ای MediaTek Helio P20 MT6757 است که با قدرت ۲٫۳ گیگاهرتز، پردازش اطلاعات را بر عهده خواهد گرفت. این پردازنده تحت سیستم ۶۴ بیتی طراحی و توسعه یافته است.

 Meizu M3X

نکته مهمی که در مورد این گوشی باید بدانید این است که هر چند این گوشی دارای دو خروجی صدا برای موسیقی و تلفن است اما خروجی صدای موسیقی استریو نیست بنابراین هنگام خرید باید این نکته را در نظر داشته باشید. این گوشی دارای دو اسلات سیم کارت است که از نانو سیم پشتیبانی می کند.

قیمت این گوشی، با ویژگی رم ۴ گیگابایتی، و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی به میزان ۲۹۰ دلار قیمت گذاری شده است.

نسخه دیگری از Meizu M3X قرار است ارائه شود، با این تفاوت که از حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی برخوردار است. این نسخه که برای کاربران واقعا معمولی مناسب است به قیمت ۲۴۵ دلار به فروش خواهد رفت.

 Meizu M3X

از جمله رقبای این گوشی میان رده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  Meizu PRO 6 Plus
  • Samsung Galaxy A5 (2016)
  • Samsung Galaxy Note 4
  • OnePlus 3T
  • Meizu Pro 6
  • Meizu M3
  • Apple iPhone 5c
  • BLU Vivo 6
  • Asus ZenFone 3 Laser
  • Huawei Mate 9 Lite

نظر شما در مورد این برند و گوشی جدیدش چیست؟ آیا تا کنون با این گوشی ارتباطی داشته اید؟ تجربه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و اگر تجربه ای در باره رقبای آن دارید در قسمت نظرات بیان کنید. همچنین می توانید با کمک دکمه های رنگی زیر این مطلب را در شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *