چگونه تصاویر صفحه قفل ویندوز ۱۰ را save کنیم

چگونه تصاویر صفحه قفل ویندوز ۱۰ را save کنیم
  • 1395/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

در ویندوز ۱۰ تصویر پس زمینه صفحه قفل همواره تعویض می گردد و مشخص نیست این تصاویر در کجا ذخیره می شوند. تصاویر این بخش به صورت کاملا اختصاصی برای این منظور تهیه شده اند و شما به عنوان کاربر به آن ها دسترسی ندارید. اما در صورتی که از برخی از این تصاویر خوشتان آمده و تمایل دارید آن ها را داشته باشید و یا به عنون تصویر پس زمینه ویندوزتان مورد استفاده قرار دهید بدست آوردن آن ها تنها کمی هوشیاری نیاز دارد و قابل انجام است. برخی از آخرین تصاویر بارگیری شده برای این مورد معمولا در حافظه کش موجود هستند و اگر شما به موقع اقدام کنید می توانید آن را بدست آورید.

در صفحه قفل گاهی تصاویری تبلیغاتی نمایش می یابد از این رو برخی کاربران آن را غیر فعال نموده اند . البته تعداد تبلیغات نمایش یافته در این بخش بسیار کم هستند و چندان آزار دهنده به نظر نمی رسند. در این بخش دو صفحه وجود دارد یکی صفحه ای که در ابتدا موجود است و شما باید آن را کنار بزنید و یا با کلیک به صفحه دوم هدایت شوید. در صفحه دوم هم که با نمایش نام کاربری از شما رمز ورود به اکانت کاربری را می خواهد. منظور ما از صفحه قفل صفحه اولیه است. در حالی که شما برای صفحه دوم هم به طور جداگانه قادرید تصویری را در نظر بگیرید.

فعال سازی تصویر صفحه قفل

در صورتی که گزینه تصاویر ویژه (Spotlight) را پیش از این غیر فعال نموده اید و یا اطمینان ندارید که روشن است یا خیر برای فعال نمودن مجدد آن می توانید از منوی استارت گزینه Settings را انتخاب نمایید. (می توانید با فشردن کلید های ترکیبی Windows+I نیز آن را فراخوانی نمایید. ) در صفحه Settings، گزینه Personalization را انتخاب نمایید.

wallpapers-windows

در پنجره Personalization زبانه “Lock Screen” را انتخاب نموده و سپس از منوی  Background عبارت “Windows spotlight” را کلیک نمایید.

wallpapers-windows

در صورتی که برای اولین بار این ویژگی را فعال می کنید سیستم به صورت خودکار چندین بار مجدد راه اندازی خواهد شد و به این وسیله تصاویر مورد نظر در کش ذخیره می شوند (ممکن است به طور کامل راه اندازی نشود و تنها چند بار به صفحه قفل رفته و باز گردد.) در صفحه قفل شما قادرید از بخش “?Like what you see” موضوعی که علاقه به مشاهده تصاویر آن را دارید تعیین نمایید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه “!I want more”  تصاویر مشابه دیگر را نیز مشاهده نمایید.

wallpapers-windows

نحوه ذخیره تصاویر ویژه

پس از گذشت مدت زمان مورد نظر برای ذخیره تصاویر توسط ویندوز می توانید موارد نگه داری شده را در پوشه کاربری خودتان مشاهده نمایید. برای این منظور لازم است امکان مشاهده فایل های مخفی را نیز داشته باشید. برای فعال نمودن امکان نمایش فایل های مخفی در ویندوز ۱۰ بایستی در پنجره مرورگر فایل ها به منوی view  رفته و سپس در بخش  “Show/hide” کزینه  “Hidden items” را فعال نمایید.

wallpapers-windows

پس از فعال سازی این گزینه بایستی به مسیر زیر وارد شوید.(می توانید مسیر را کپی نموده و در آدرس بار مرورگر فایل کپی و سپس اینتر نمایید.)

%userprofile%AppDataLocalPackagesMicrosoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewyLocalStateAssets

توجه به این نکته لازم است که بخش %userprofile% شما را به طور خودکار به مسیر پوشه کاربر فعلی سیستم هدایت می ‌کند (که به طور پیش‌فرض در مسیر روبه روست: <C:Users<username). در پوشه مورد نظر، دسته ‌ای از فایل‌ ها را با نام ‌های طولانی و بدون پسوند خواهید دید. برخی از آن‌ ها تصاویری هستند که شما دنبالشان بودید.

wallpapers-windows

لازم است پیش از انجام هر فعالیتی بر روی فایل های موجود در پوشه Assest ابتدا آن ها را به یک مسیر دلخواه انتقال دهیم و سپس به بررسی و مشاهده آن ها بپردازیم. بنابراین با استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+A تمامی فایل های موجود در پوشه را به صورت یکجا انتخاب نایید و سپس آن ها را به مسیر دلخواه خود و در یک پوشه مخصوص منتقل نمایید.

wallpapers-windows

در زمان درخواست انتقال با یک پیغام خطا روبه رو خواهید شد. این پیغام به شما هشدار می دهد که فایل هایی که در حال انتقال آن ها هستید دسته ای از فایل های سیستمی هستند و انتقال آن ها به مکان دیگری ممکن است برای سیستم شما خطر آفرین باشد. دیلیل این هشدار عدم شناسایی پسوند فایل ها توسط ویندوز است. زیرا ویندوز تنها قادر است تشخیص دهد این فایل ها از یک بخش امنیتی کپی شده اند و نمی داند که این اطلاعات اهمیت چندانی برای سیستم ندارند. از این رو پیغام را با آسودگی خاطر با فشردن کلید OK تایید نمایید.

wallpapers-windows

پس از انتقال تمامی فایل ها بایستی پسوند همه آن ها را به JPG تغییر دهیم. سریع ترین راه برای ایجاد تغییرات بر روی همه فایل ها این است که از Command Prompt استفاده نمایید. در پنجره مرورگر فایل و در مسیر پوشه جدید بایستی به بخش  File > Open Command Prompt مراجعه نمایید. در این قسمت لازم است تا گزینه  “Open command prompt as administrator” را بزنید تا ابزار خط فرمان در محل جاری باز شود.

wallpapers-windows

دستور زیر را در خط فرمان تایپ نمایید و یا از آن کپی گرفته و در محیط خط فرمان پیست نمایید.

ren *.* *.jpg

 

با اجرای این دستور تمامی تصاویر با نام فعلی خود داریا پسوند .JPG خواهند شد. حال می توانید از پنجره Command Prompt خارج شوید و با فشردن کلید F5 و تازه سازی پنجره تغییرات را مشاهده نمایید. همانطور که می بینید برخی از تصاویر حاوی یک نمونه بند انگشتی نیز هستند. تصاویری که به آنها نیاز ندارید را حذف نمایید.

wallpapers-windows

بعضی از این تصاویر برای آیکون برنامه دانلود شده اند و برخی دیگر عریض هستند و برای تصویر پس زمینه مناسب به نظر می رسند. همچنین برخی دیگر که به صورت عمودی هستند برای گوشی موبایل مناسب خواهند بود. پس تصاویر مورد نیاز خود را انتخاب نموده و الباقی را می توانید حذف نمایید.

امیدواریم این ترفند برای شما مفید و کارآمد باشد. نظرات و دیدگاه های خود را با و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از این ترفند کاربردی مطلع نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *