چگونه در ویندوز ۱۰ یک درایو recovery بسازیم؟

چگونه در ویندوز ۱۰ یک درایو recovery بسازیم؟
  • 1395/9/23
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی پیش می آید که سیستم شما به هیچ صراطی مستقیم نیست و حتی بالا نمی آید و شما از استرس اط دست رفتن اطلاعاتتان آشفته اید، اما به یک باره به یاد می آورید که یک فلش USB  دارید که حلال تمام مشکلات است. فلشی که پیش از این در آن یک درایو ریکاوری ایجاد نموده اید. این فلش می تواند در بسیاری از مواقع مانند یک قهرمان تمام عیار ظاهر شده و همه اطلاعات مهم و حیاتی شما را نجات دهد.

در این مطلب قصد داریم به شما بیاموزیم چطور یک درایو USB  ایجاد نمایید و برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی یک اسلحه پر داشته باشید. با گویا آی تی و این آموظش کاربردی همراه باشید.

برای ساخت یک درایو ریکاوری شما نیاز مند یک حافظه USB  با فضای حداقلی ۸ گیگابایت هستید. توجه نمایید که در زمان ایجاد درایو ریکاوری تمامی اطلاعات فعلی موجود بر روی فلش مموری شما از بین خواهد رفت پس بهتر است اگر اطلاعات مهمی در آن دارید، ابتدا آن ها را به جای امنی انتقال دهید.

برای شروع بایستی از نوار وظیفه عبارت  Create a recovery drive را جستجو نماییمو سپس برنامه یافته شده را انتخاب و باز کنیم. در حین ورود به این بخش در صورتی که شما با اکانت مدیر وارد نشده باشید، ممکن است سیستم درخواست ورود رمز حساب کاربری مدیر را نماید.

recovery-drive

در صفحه باز شده اطمینان یابید گزینه Back up system files to the recovery drive  در حالت انتخاب باشد. سپس گزینه Next  را انتخاب نمایید.

recovery-drive

درایو USB  خود را به سیستم متصل نموده و با انتخاب آن به عنوان درایو مورد نظر دکمه  Next و سپس دکمه Create را بزنید.

در این مرحله نیاز است تعدادی از فایل های ریکاوری کپی گردند و این پروسه ممکن است کمی زمان بر باشد. البته اغلب مواقع به سرعت انجام می گیرد. بنابراین صبور باشید و تا پایان فرایند به چیزی دست نزنید.

recovery-drive

پس از انجام مراحل فوق ممکن است در صفحه نهایی لینکی با عنوان Delete the recovery partition from your PC به شما نمایش داده شود. این لینک به شما پیش نمهاد می دهد حال که یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود دارید آن ها را از هارد حذف نموده و فضای بیشتری ایجاد کنید. در صورت تمایل می توانید با فشردن لینک و سپس گزینه Delete  این اجازه را صادر نمایید. در غیر این صورت تنها کافی است با فشردن دکمه Finish  به کار خود پایان دهید.

این ترفند می تواند در بسیاری از مواقع بسیار کاربردی و مفید عمل نماید بنابراین در صورتی که آموزش این ترفند برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *