آموزش uninstall کردن نرم افزار یا اپلیکیشن در ویندوز ۱۰

آموزش uninstall کردن نرم افزار یا اپلیکیشن در ویندوز ۱۰
  • 1395/7/14
  • زهرا معبودی
  • 0

در نسخه های قبلی ویندوز شاهد بودیم که برای حذف یک نرم افزار کمی کارمان پیچیده می شد و می بایست در کنترل پنل بدنبال گزینه مربوطه باشیم. اما این وضع در ویندوز ۱۰ تغییر کرده و راه‌های آسان تری برای آن تعبیه شده است در ادامه با آموزش این راه ها در گویا آی تی همراه باشید.

از منوی استارت کمک بگیرید

این روش را می توان آسان تر از هر روش دیگری دانست. برای حذف یک نرم افزار می بایست وارد منوی استارت ویندوز شوید و پس از ورود به تب نرم افزار‌ها، بر روی نرم افزار مدنظر کلیک راست کرده و گزینه Uninstall را بزنید. چنانچه گزینه Uninstall برای شما به نمایش گذاشته نشد، این بدان معنی است که این جزو نرم افزارهای پیش فرض ویندوز بوده و امکان حذف آن وجود ندارد.

how-to-uninstall-an-app-or-program-in-windows-10-1

بعد از آنکه نرم افزار با موفقیت حذف شد، پیغام زیر برای شما نمایش می یابد.

how-to-uninstall-an-app-or-program-in-windows-10-1

پاک کردن از Program and Feature

پس از آنکه به کنترل پنل مراجعه کردید میبایست پنجره Program and Feature را باز کنید تا لیست نرم افزارهایی که بر روی سیستم شما نصب هستند را مشاهده کنید. برای حذف آن می توانید بر روی نرم افزا مدنظر خود کلیک کرده و سپس گزینه Uninstall را انتخاب کنید. در این حالت پیغامی مبنی بر تایید پاک کردن همه اطلاعات این نرم افزار مشاهده خواهید نمود که می بایست گزینه Yes را انتخاب نموده و اجازه دهید تا کار حذف ادامه یابد. البته این را نیز در نظر بگیرید که ممکن است این روال در نرم افزارهای مختلف متفاوت باشد.

how-to-uninstall-an-app-or-program-in-windows-10-1

حذف از طریق تنظیمات ویندوز

چنانچه به هر دلیلی نتوانستید از طریق منوی استارت نرم افزار مدنظر خود را بیآبید، پیشنهاد می کنیم تا به قسمت تنظیمات ویندوز رفته و این کار را از آن طریق دنبال کنید.

در ابتدا منوی استارت را باز کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس وارد بخش System شوید و گزینه Apps & features را برگزینید. همانطور که مشاهده میکنید در اینجا لیست تمام نرم افزارهایی که بر روی سیستم شما نصب میباشد مشخص شده که چنانچه این لیست طویل بود می توانید از طریق کپشن جستجوی بالا، نرم افزار مدنظر خود را سریعتر پیدا کنید.

how-to-uninstall-an-app-or-program-in-windows-10-1

پس از اینکه برنامه خود را انتخاب کردید بر روی گزینه Uninstall کلیک کنید تا پیغامی مبنی بر اطمینان پاک کردن نرم افزار دریافت کنید. در اینجا همانند گذشته بر روی گزینه Yes کلیک کنید تا کار حذف نرم افزار آغاز شود. باید توجه داشته باشید که از طریق میتوانید هر نرم افزاری را از روی سیستم خود پاک کنید، حتی نرم افزارهای سیستمی را. البته ویندوز این اخطار را به شما میدهد که با پاک نمودن نرم افزارهای سیستمی امکان دارد تا تغییراتی در ویندوز شما اعمال شود.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش مجله اینترنتی گویا آی تی با دیگر کاربران در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این ترفند در شبکه های اجتماعی به دیگران نیز در بهره مندی از آن کمک نمایید.

منبع: cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *