چگونه درخواست رمز عبور را برای صفحه ورود به ویندوز ۱۰ غیر فعال کنیم؟

چگونه درخواست رمز عبور را برای صفحه ورود به ویندوز ۱۰ غیر فعال کنیم؟
  • 1395/7/3
  • زهرا معبودی
  • 0

از آنجا که قرار بر این است که مایکروسافت در هر بروزرسانی از ویندوز امنیت را تا آخرین حد ممکن تامین کند، ادعا دارد که ویندوز ۱۰ از نظر امنیتی بهترین ویندوز این شرکت تا کنون بوده است. زمانی که شما ویندوز ۱۰ را نصب می کنید لاجرم باید برای سیستم خود، نام کاربری و پسوردی ایجاد کنید.

این کار وقتی به سود شماست که بخواهید سیستم خود را در مکان عمومی مثل اداره ها و نظیر آن مورد استفاده قرار دهید اما اگر سیستم شما در منزل است یا اینکه از لپ تاپ شخصی تان در خانه استفاده می کنید می توانید به راحتی این پسورد و نام کاربری را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن نیاز است که نام و رمز عبور را به خاطر داشته باشید. گویا آی تی با این آموزش به شما کمک می کند تا روش حذف رمز عبور از ویندوز ۱۰ را یاد بگیرید.

how-to-remove-your-login-password-from-windows-10

 

ابتدا در بخش استارت منو، Netplwiz را بنویسید. این برنامه در واقع یک سرویس پنهان در ویندوز ۱۰ است که به شما امکان می دهد به عنوان یک ادمین، به راحتی تمامی نام های کاربری و پسورد ها را تحت اشراف داشته باشید و محدودیت ها و تغییرات را اعمال کنید.

وقتی در نتیجه ی حاصل از نوشتن این عبارت در استارت منو، آن را مشاهده کردید روی آن کلیک کنید تا باز شود. وقتی باز شد با عبارت هایی مثل Users must enter a username and password to use this computer روبرو خواهید شد.

در کنار این عبارت همانطور که در زیر نشان داده شده است یک تیک وجود دارد که باید آن را بردارید.

how-to-remove-your-login-password-from-windows-10

بعد از این در انتهای همین پنجره، دکمه Apply را کلیک کنید. در آخرین مرحله از شما دوباره نام کاربری و پسورد درخواست می شود. برای آخرین بار این دو عبارت را وارد کنید تا ویندوز اطمینان پیدا کند که صاحب اصلی این سیستم خودتان هستید.

بعد از وارد کردن نام و رمز عبور، سیستم شما ریستارت می شود و از آن به بعد دیگر نیازی به صفحه رمز عبور و نام کاربری نخواهید داشت.

how-to-remove-your-login-password-from-windows-10

نکته مهم اینجاست که برخی از سیستم ها مثل لپ تاپ های لنوو به شما اجازه این کار را نمی دهند چرا که امنیت در سیستم های لنوو به طورویژه مد نظر قرار گرفته است. اگر سیستم شما از نوع  Dell  است مطمئن باشید که این روش روی آن جواب خواهد داد. به هر حال کار سختی نیست و شما می توانید طی یک دقیقه این قابلیت را برای ویندوز خود، مورد تست قرار دهید.

اگر دوباره لازم شد که رمز عبور و نام کاربری تان را فعال کنید همین پروسه را دنبال کنید و تیک مورد نظر را برای عبارت Users must enter a username and password to use this computer سر جایش قرار دهید و بقیه تنظیمات را طبق درخواست ویندوز، ادامه دهید.

نظر شما در مورد این آموزش و این ترفند چیست؟ آیا تا کنون برایتان پیش آمده که بخواهید صفحه رمز عبور را دور بزنید؟ نظر خود و ترفند های کاربردی تان را در ویندوز های مختلف با گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی به دوستان خود کمک کنید که تجربه کاربری شان را ساده تر کنند.

 منبع: pcworld

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *