شرکت ال‌جی، باتری‌های گلکسی نوت ۸ سامسونگ را تامین خواهد کرد

شرکت ال‌جی، باتری‌های گلکسی نوت ۸ سامسونگ را تامین خواهد کرد
  • 1395/9/29
  • مقدم
  • 0

پس از مشکلات متعددی که در رابطه با فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ پیش آمد، به‌نظر می‌رسد که این سازنده به دنبال یک تامین‌کننده جدید برای تولید باتری‌های نسل جدید فبلت پرچم‌دار خود است. به‌ همین جهت، براساس یک گزارش تازه منتشرشده، به‌نظر می‌رسد که ال‌جی کمیکال، باتری‌های گلکسی نوت ۸ سامسونگ را تولید خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، شرکت سامسونگ از علت آتش‌گرفتن فبلت گلکسی نوت ۷ به خوبی مطلع است اما در حال‌حاضر، تمایلی به ارائه جزئیات رسمی درباره این مشکل ندارد. با این‌حال، یک گزارش نشان می‌دهد که طراحی باتری گلکسی نوت ۷ باعث آتش‌گرفتن این فبلت شده است.

شرکت سامسونگ به دنبال طراحی یک باتری با ضخامت نازک اما با ظرفیت بیشتر در مقایسه با باتری مورداستفاده در باتری گلکسی نوت ۶ بوده است و تمایل سامسونگ به پایین‌ماندن ضخامت فبلت گلکسی نوت ۷، باعث شده تا فضای بسیار کمی برای متورم‌شدن باتری، باقی بماند. به همین جهت، مدتی پس از استفاده از گلکسی نوت ۷، باتری این فبلت منفجر می‌شود!

مشکلات باتری گلکسی نوت ۷ در ابتدا، باعث شد تا تولید باتری به یک شرکت دیگر واگذار شود اما در نهایت، مشخص شد که گلکسی نوت ۷ پس از مدتی استفاده، هم‌چنان آتش می‌گیرد. به همین جهت، سامسونگ به دنبال یک تامین‌کننده دیگر برای تولید باتری‌های گلکسی نوت ۸ است و ال‌جی کمیکال، یکی از بهترین انتخاب‌هایی خواهد بود که این سازنده پیش‌رو دارد.

note-7-ifixit-640x480

گفته می‌شود که باتری‌های گلکسی نوت ۸ سامسونگ توسط ال‌جی کمیکال تامین خواهد شد و این، بدین معنی خواهد بود که باتری‌های گلکسی اس ۸ توسط یک سازنده دیگر تامین می‌شود. به هرحال، هنوز مشخص نیست که چرا شرکت سامسونگ، به دنبال یک تامین‌کننده جدید برای تولید باتری‌های فبلت گلکسی نوت ۸ است زیرا انفجار باتری در نسخه گذشته این فبلت، به دلیل نحوه طراحی گلکسی نوت ۷ بود و به‌نظر نمی‌رسد که این مشکل به سامسونگ SDI یا Amperex ارتباط داشته باشد.

مذاکرات سامسونگ با ال‌جی کمیکال برای بر عهده گرفتن تولید باتری برای محصولات این سازنده کره‌ای، به ماه اکتبر بر می‌گردد و در حال‌حاضر، هیچ اطلاعات رسمی توسط یکی از این دو شرکت منتشر نشده است. یک منبع در همین رابطه، مدعی است “یک احتمال قوی وجود دارد که شرکت ال‌جی، تامین باتری‌ برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ را از نیمه دوم سال آینده آغاز نماید.”

شخص دیگری که به مذاکرات سامسونگ و ال‌جی کمیکال، نزدیک بوده است؛ ادعا می‌کند که به احتمال ۹۰ درصد، سامسونگ و ال‌جی به توافق می‌رسند. در حالی‌که یک مدیر اجرایی سامسونگ، اعتراف کرده است که شرکت سامسونگ به دلیل “حفظ غرور خود” سعی داشته تا از ال‌جی دور بماند، بد نیست بدانید که شرکت ال‌جی در حال‌حاضر، تامین پنل ال‌سی‌دی تلویزیون‌های سامسونگ را پس از توقف تولید آن‌ها توسط شرکت شارپ، بر عهده دارد. در همین رابطه، یکی از مدیران اجرایی سامسونگ که نامش مشخص نشده است؛ ادعا می‌کند:

در گذشته، شرکت سامسونگ تمایلی به کمک‌گرفتن از ال‌جی برای تامین قطعات لازم برای استفاده در محصولات‌اش برای حفظ غرور خود، نداشت. با این‌حال، دیگر نمی‌توانیم اجازه دهیم تا احساسات‌ بر تصمیم‌گیری‌های‌مان تاثیر بگذارد و شرکت سامسونگ نیاز دارد تا رویه‌ای براساس امکان‌پذیر بودن یک کسب‌وکار در پیش بگیرد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *