خودرو های بدون راننده گوگل به زودی در تگزاس مورد آزمایش قرار خواهند گرفت

خودرو های بدون راننده گوگل به زودی در تگزاس مورد آزمایش قرار خواهند گرفت
  • 1395/10/1
  • زهرا معبودی
  • 0

چند سالی است که کمپانی گوگل روی بزرگترین و مهم ترین پروژه خود که همان تولید و توسعه خودرو های بدون راننده است فعالیت دارد. پروژه ای که به عقیده بسیاری مهم ترین پروژه کمپانی گوگل از ابتدا تا کنون بوده است. با این وجود هفته گذشته انتشار خبری همه را در شوک بزرگی فرو برد! کمپانی گوگل هفته گذشته به طور رسمی اعلام نمود که قصد دارد برنامه توسعه این خودرو ها را لغو نماید. پس از گذشته حدود یک هفته شاهد معرفی خودروی بدون راننده جدید گوگل از سوی کمپانی ویمو (Waymo) هستیم.

heres-googles-new-self-driving-minivan

کمپانی ویمو یکی دیگر از شرکت های وابسته به کمپانی آلفابت است که به سرپرستی جان کرافیک (John Krafcik) مشغول فعالیت می باشد. جان کرافیک امروز در یک پست خبری تصاویری از خودروی بدون راننده جدید گوگل را منتشر نمود. این خودرو که در واقع یک  کرایسلر پسیفیکا هیبریدی است توسط فیات کرایسلر (مهندسان این کمپانی از ماه می ۲۰۱۶ در خدمت کمپانی گوگل بوده اند) تولید شده است. در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه از این خودرو برای انجام آزمایشات عمومی در اختیار کمپانی گوگل قرار گرفته است.

پیشتر از این ها کمپانی گوگل قصد داشت تمامی این خودرو را تحت تسلط کمپانی خود تولید نمایید. اما در نهایت به تولید بخش نرم افزاری آن رضایت داد و کار اصلی را به کاردان سپرد. از این رو از این پس تنها وظیفه تولید بخش نرم افزاری این خودرو ها برای شرکت های این چنینی بر عهده گوگل می باشد.

heres-googles-new-self-driving-minivan

بنابراین پس از جدا شدن بخش خودروسازی این کمپانی از مجموعه اصلی و تشکیل بخش جدید ویمو، جان کرافیک وظیفه مدیریت اجرایی آن را بر عهده گرفت. کرافیک پیش از این نیز وظیفه هدایت تیم خودروسازی هیوندا را بر عهده داشته است. کرافیک اذعان داشت مینی ون های پسیفیکا قرار است در مناطقی چون آستین، تگزاس و فینیکس مورد آزمایش قرار گیرد.

heres-googles-new-self-driving-minivan

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب برای ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع :BusinessInsider

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *