آموزش رمز گذاری آنلاین بر روی اسناد docx، PDF و غیره

آموزش رمز گذاری آنلاین بر روی اسناد docx، PDF و غیره
  • 1395/10/3
  • زهرا معبودی
  • 0

همیشه رمز گذاری برای افرادی که اطلاعات مهمی دارند، یک روش بسیار حیاتی محسوب می شود. فرض می کنیم که می خواهید یک سند متنی، مثل PDF را رمز گذاری کنید اما ابزار لازم برای این کار را روی سیستم خود ندارید. برای این کار خوشبختانه ابزار آنلاینی وجود دارد که روش کار کردن با آن را امروز از طریق گویا آی تی به شما یاد خواهیم داد.

این وب سایت ZipIt نام دارد. برای استفاده از این سرویس،روی لینک یاد شده کلیک کنید تا سایت باز شود.

در این سایت انواع سند های متنی، قابلیت آپلود شدن دارند و طی پروسه ای شما می توانید روی آن ها، رمز بگذارید. البته رمزگذاری مستلزم فشرده سازی فایل است بدین معنی که وقتی فایل خود را آپلود کردید، این سرویس طی فرآیند فشرده سازی، به آن رمز نسبت داده و بدین طریق می توانید فایل خود را رمز گذاری کنید.

نکته دیگر هم این است که شما قادر خواهید بود تنها تا حجم ۱۵ مگابایت، اطلاعات را در این سامانه آپلود کنید. اگر حجم فایل، بیش از ۱۵ مگابایت باشد، فرآیند رمز گذاری روی این سرویس، امکان پذیر نخواهد بود.

چگونه از ZipIt استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد، روی لینک کلیک کنید و وارد صفحه اول این سایت شوید.

کمی اسکرول کنید و پایین بیایید تا با تصویر و متن زیر روبرو شوید:

رمز گذاری روی فایل

بعد شما باید از این بخش فایل خود را آپلود کنید. بعد از آپلود، سرویس از شما یک رمز می خواهد:

رمز گذاری روی فایل

بعد از اینکه رمز را وارد کردید، عملیات فشرده سازی و رمز گذاری به خوبی صورت خواهد گرفت و در نهایت با ارائه یک نوتیفی، به شما می گوید که کار شما به اتمام رسیده و حالا می توانید فایل رمز گذاری شده تان را دانلود کنید.

رمز گذاری روی فایل

هنگامی که فایل را دانلود کردید، فایل به صورت یک صفحه HTML دانلود می شود. برای اینکه خود فایل را دانلود کنید، باید روی محتوای دانلود شده دبل کلیک کنید، تا برنامه از شما رمز را مطالبه کند. وقتی رمز را وارد کردید، فایل شما شروع به دانلود کردن می کند.

رمز گذاری روی فایل

نظر شما در رابطه با این سرویس چیست؟ برای فشرده سازی فایل به صورت آنلاین شما از چه سرویسی تا کنون استفاده کرده اید؟ مزیت ها و معایب سرویس ها را با ما در میان بگذارید و این مطلب را در شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *