شکست رکورد ۳ گیگاهرتزی GPU توسط NVIDIA

شکست رکورد ۳ گیگاهرتزی GPU توسط NVIDIA
  • 1395/10/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

NVIDIA Pascal رکورد فرکانس ۳ گیگاهرتزی GPU را در رویداد GALAX GOC شکست– بالاترین رکورد کلاک که تاکنون بر روی یک تراشه گرافیکی ثبت شده است.

گویا آی تی – GPU های (واحد پردازش گرافیکی) Pascal NVIDIA دارای بهترین عملکرد گرافیکی در صنعت بازی هستند، اما آنها همچنین رکوردهای جهانی در زمینه اُورکلاک را نیز می شکنند. بار دیگر اُورکلاک کنندگان حرفه ای قادر بودند تا با استفاده از Pascal GPU رکورد فرکانس GPU را جا به جا کنند.
GPU های Pascal NVIDIA که برای گیمرها و اورکلاک کنندگان طراحی و ساخته شده تحسین زیادی را در بین جامعه بازی های کامپیوتری برانگیخته است. سری جدید کارت های گرافیکی GeForce 10 کل بازار را پوشش می دهند، این سری دارای کارت های گرافیک حرفه ای و همچنین کارت های قیمت مناسب است، به طوری که می توانند با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار آمریکا از بازی های ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی کنند.

این GPU ها با دارا بودن جدیدترین فناوری FinFET در حال حاضر بالاترین تراشه های کلاک شده در بازار هستند. GPU های Pascal کارت های گرافیک حرفه ای هستند که اخیراً بالاترین عملکرد را از خود نشان داده اند، اما از زمان عرضه Pascal، اورکلاک کنندگان بسیار با آن سرگرم شده اند.
شرکت NVIDIA به همراه عرضه اولین سری از کارت های گرافیک GeForce 10 یک نمایش زنده از عملکرد کارت گرافیک GP104 ارائه کرد که با فرکانس ۱/۲ گیگا هرتز کار می کرد. در حال حاضر چندین مدل وجود دارند که در دامنه ۹/۱ الی ۱/۲ گیگا هرتز کار می کنند.

کارت گرافیک GALAX GTX 1060 HOF GOC به ۳۰۱۰ مگاهرتز کلاک GPU دست پیدا کرده است
کارتی که یک بار دیگر از مانع ۳ گیگا هرتز عبور کرد کارتGALAX GeForce GTX 1060 HOF است. این کارت دارای یک هسته Pascal GP106 است و فقط بر روی سری کارت های GeForce GTX 1060 قرار دارد. همین کارت ماه گذشته به ۸۰/۲ گیگا هرتز بر روی نیتروژن مایع رسید و اکنون رسیدن آن به ۳ گیگاهرتز در واقع نشان می دهد که خروجی و مشخصات ساختاری Pascal FinFET یک تراشه اُورکلاک عالی محسوب می شود.

GALAX GTX 1060 HOF GOC دارای هسته های ۱۲۸۰ CUDA و ۶ گیگابایت حافظه GDDR5 است. کلاک این هسته در ۱۶۲۰ مگاهرتز و افزایش کلاک در ۱۸۴۷ مگاهرتز حفظ می شود. این حافظه در ۸ گیگاهرتز کلاک می شود که به ما پهنای باند ۱۹۲ گیگابایت در ثانیه را ارائه می کند. نیروی این کارت توسط یک پاور ۶+۸ پین تامین می شود. اگرچه TDP این کارت ۱۲۰ وات درجه بندی شده است، اما PWM (مدولاسیون عرض پالس ) و VRM های (ماژول های تنظیم ولتاژ) بزرگ آن به نیروی زیادی نیاز دارند تا GPU را به منظور پایداری و اورکلاک بهتر تغذیه کنند.
سه گروه مختلف موفق شدند با شکستن محدودیت کلاک ۳ گیگاهرتز شاهکار چشمگیری انجام دهند. این تراشه ها قادر بودند تا محاسبات GPUPI 10 میلیون محاسبه را در یک زمان ۶۸۵/۲۱ ثانیه ای انجام دهند، در حالی که تراشه های دیگر نزدیک به این زمان بودند. با کلاک های ذکر شده این تراشه قادر بود تا به میزان پر کردن بافت و پیکسل بالاتری نسبت به GeForce GTX 1070 دست یابد، آن حتی بهتر از GTX 1080 در میزان پرکردن پیکسل ها بود.

GALAX همچنین کارت گرافیک تک اسلات GeForce GTX 1070 را نیز معرفی کرده است
GALAX در رویداد GOC از کارت گرافیک تک اسلات و بسیار متراکم GeForce GTX 1070 معرفی شگفت انگیزی انجام داد. این کارت از یک پوشش فلزی دارای یک ناحیه نمایان در سطح استفاده می کند که هیت سینک تمام مسی آن را آشکار می کند. این کارت از یک خنک کننده دمنده استفاده می کند که گرما را از یک تهویه خروجی در پشت آن بیرون می دهد. PBC (صفحه مدار چاپی ) روی این کارت کوچک تر از نوع مرجع است و از یک کاور پوششی گسترش یافته استفاده می کند.
مشخصات دیگر آن شامل اتصالات دوگانه SLI و یک اتصال برق ۸ پین است. ترکیب پیکربندی نمایش آن شامل یک DVI، HDMI و پورت Display است. انتظار می رود که این کارت در اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه شود و با قیمت خرده فروشی حدود ۳۷۹ دلار آمریکا در دسترس خواهد بود. شرکت NVIDIA AIB کارهای واقعاً خوبی در زمینه هسته Pascal انجام می دهد و در سال پیش رو کارهای بیشتری در قالب کارت GTX 1080 Ti از آن انتظار می رود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *