Boost Mode در PlayStation 4 Pro چه کاربردی دارد؟

Boost Mode در PlayStation 4 Pro چه کاربردی دارد؟
  • 1396/1/20
  • زهرا معبودی
  • 1

پلی استیشن ۴ پرو نسبت به پیشینیان خود برتری‌های زیاد دارد، مثلاً GPU این دستگاه بسیار سریع‌تر است؛ البته برای استفاده از محتواهای ۴K کنسول را باید به‌روز کرد، اما مشکلی در رابطه با بازی‌های قدیمی‌تر وجود ندارد.

کارکرد Boost Mode دقیقاً به همین صورت است، این حالت به عناوین قدیمی‌تر اجازه می‌دهد تا از توان افزوده‌ی سیستم برای اجرای سریع‌تر و روان‌تر استفاده کنند.

Boost Mode در PlayStation 4 Pro

Boost Mode چیست؟

با وجود این که پردازنده‌ی PS4 پرو در حقیقت همان مدلی است که در نسخه‌ی قبلی PS4 (و مدل اسلیم آن) قرار داشت، اما GPU آن خیلی سریع‌تر است و سرعت RAM هم تا ۲۴ درصد افزایش یافته است. بازی‌های جدید به طور خودکار از این امکان نهایت بهره را می‌برند، ولی اگر از گیمرهای قدیمی پلی استیشن هستید، احتمالاً دوست دارید که هر از گاهی سری به بازی‌های قدیمی هم بزنید.

اما مشکل این جاست که این اواخر بسیاری از بازی‌های جدید کم کم داشتند از حد توانایی‌های پلی استیشن ۴ اولیه فراتر می‌رفتند. در حالی که بعضی از بازی‌ها هنوز با نرخ فریم بر ثانیه‌ی ۱۵ اجرا می‌شدند، از این رو شرایط طوری بود که دستگاه عملاً بلااستفاده تلقی می‌شد. سونی با آگاهی از این موضوع بر روی PS4 پرو قابلیتی قرار داد تا اکثر بازی‌های قدیمی بتوانند با استفاده از این سخت‌افزار بهبود یافته سریع‌تر و روان‌تر اجرا شوند.

Boost Mode در PlayStation 4 Pro

بسیاری از بازی‌هایی که حتی در PS4 اولیه هم نسبت به اجرای ۳۰ fps ناتوان به نظر می‌رسیدند، حالا با فعال سازی Boost Mode به راحتی می‌توانند در ۶۰ fps اجرا شوند. بازی‌های ۱۵ fps مذکور هم به راحتی قادر به رسیدن به ۳۰ fps هستند. سونی حتی می‌گوید که زمان بارگذاری هم می‌تواند کاهش یابد (که البته من این قضیه را به جای GPU به RAM سریع‌تر دستگاه ربط می‌دهم) که این اتفاق یک مزیت قابل توجه است.

البته این قضیه می‌تواند اثرات جانبی ناخواسته هم داشته باشد. سونی در بخش Boost Mode دستگاه به این مورد اشاره می‌کند. آن جا گفته شده که اگر در بعضی از بازی‌ها متوجه چیز عجیبی شدید، این قابلیت را غیرفعال کنید. من شخصاً تا به حال مشکلی نداشته‌ام، ولی به هر حال بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید.

Boost Mode در PlayStation 4 Pro

به زبان ساده، اگر PS4 پرو دارید، این قابلیت قابلیتی است که بهتر است آن را فعال کنید. به علاوه اگر قصد دارید کنسول جدید سونی را بخرید، Boost Mode یکی از بزرگترین مزایایی است که می‌تواند نظر شما را جلب کند.

چگونه Boost Mode را فعال کنیم؟

این قابلیت به صورت پیشفرض در PS4 پرو فعال نیست (احتمالاً به دلیل این که اگر مشکل ساز شد، تقصیری متوجه سونی نباشد)، بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان آن را فعال کرد با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

برای انجام این کار ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه شما به‌روز باشد. Boost Mode در به‌روز رسانی ۴٫۵۰ معرفی شد، پس برای استفاده از این قابلیت باید این نسخه یا نسخه‌های بالاتر نرم‌افزار پلی استیشن را داشته باشید.

سپس به فهرست Settings سیستم بروید. این بخش آیکنی شبیه به یک کیف دستی دارد.

Boost Mode در PlayStation 4 Pro

از آن‌جا به سمت پایین اسکرول کرده و به بخش System که تقریباً در انتهای صفحه قرار دارد وارد شوید.

Boost Mode در PlayStation 4 Pro

تیک گزینه‌ی Boost Mode را که در بخش پایینی صفحه قرار دارد بزنید.

Boost Mode در PlayStation 4 Pro

تمام! حالا می‌توانید بازی‌ها را روان‌تر و سریع‌تر اجرا کنید. با این آموزش توانستید کمی از برخی ویژگی های کمتر گفته شده در پلی استیشن ۴ پرو آشنا شوید. این مطلب را برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی نشر دهید و بعد از آن می توانید در زیر همین مطلب، نظر خود را در رابطه با این مقاله و دیگر مقالات گویا آی تی با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    وقت بخیر
    ما یک تیم بازی سازی هستیم
    بازی هایی همچون سبقت و هشتمین حمله و …
    که با استقبال خوبی روبه رو شده است
    را تولید کرده ایم.
    راه های ارتباط با شما به چه طریقی است؟
    .
    با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *