گوشی Z4 سامسونگ با نمایشگر ۴٫۵ اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای معرفی شد

گوشی Z4 سامسونگ با نمایشگر ۴٫۵ اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای معرفی شد
  • 1396/2/23
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در نهایت، از گوشی جدید خود با سیستم‌عامل تایزن رونمایی کرده است. گوشی جدید این سازنده کره‌ای که Z4 نامیده می‌شود، به عنوان چهارمین گوشی‌هوشمند شرکت سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن روانه بازار خواهد شد؛ شرکت سامسونگ از این پلت‌فرم در ساعت‌های مچی هوشمند و تلویزیون‌های خانگی خود استفاده می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت سامسونگ، هنوز پلت‌فرم منبع‌باز تایزن را برای رقابت با سیستم‌عامل اندروید و استفاده گسترده در گوشی‌های هوشمند خود آماده نمی‌داند؛ به همین جهت، روند عرضه گوشی‌های هوشمند جدید با سیستم‌عامل تایزن، بسیار آهسته است و شاید در هر سال، تنها یک یا دو دستگاه با این سیستم‌عامل عرضه شود.

گوشی جدید سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن، Z4 نامیده خواهد شد و این مدل پس از Z1 که نزدیک به دو سال پیش در هند عرضه شده بود، Z3 که نزدیک به ۹ ماه بعد از Z1 ارائه شد و در نهایت، Z2 که در ماه آگوست معرفی و عرضه شده بود؛ ارائه می‌شود و به عنوان اولین گوشی‌هوشمند شرکت سازنده با سیستم‌عامل تایزن، از ۴G پشتیبانی می‌کند.

گوشی Z4 سامسونگ، محصول قدرت‌مندی نیست زیرا گوشی‌های هوشمند از سری Z معمولاً برای بازارهای در حال توسعه عرضه می‌شود و از انجایی‌که قیمت بسیار پایینی باید داشته باشد، شرکت سامسونگ تلاش چندانی برای عرضه یک محصول قدرت‌مند انجام نمی‎دهد.

Z4 به یک نمایشگر ۴٫۵ اینچی qHD مجهز شده است و صفحه‎نمایش از رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. شرکت سامسونگ برای این مدل، تنها یک گیگابایت حافظه رم را در نظر گرفته است و پردازنده چهار هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی نامشخص نیز قدرت پردازشی گوشی جدید سامسونگ را تکمیل نموده است. به‌طور مشترک، از یک شاتر ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و دوربین سلفی استفاده شده است و همان‌طور که مشاهده می‌شود، این دستگاه در مجموع از سه فلش LED استفاده می‌کند؛ یک فلاش LED دوتایی برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است و یک فلاش LED نیز تصویربرداری سلفی در محیط‌های کم‌نور را امکان‌پذیر خواهد نمود.

Z4 سامسونگ

آنچه که این گوشی سامسونگ را با توجه به قیمت درنظر گرفته شده برای عرضه متمایز می‌کند؛ لایه شیشه‌ای ۲٫۵ بعدی است که شرکت سازنده بر روی نمایشگر این گوشی به کار گرفته. به‌طور معمول، از لایه‌های شیشه‌ای دارای انحنا در میان گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار استفاده می‌شود و جالب است که شرکت سامسونگ، یک گوشی رده‌پایین را با چنین طراحی عرضه می‎کند.

ظرفیت باتری به‌کار گرفته شده در گوشی رده‌پایین Z4 سامسونگ، تنها ۲۰۵۰ میلی‌آمپر است و این گوشی از درگاه یواس‌بی ۲٫۰، بلوتوث ۴٫۰ و دو سیم‌کارت (بسته به بازار عرضه آن) بهره می‎گیرد. رئیس بخش موبایل شرکت سامسونگ در رابطه با این گوشی اعلام کرده است: «Z4 سامسونگ، تجربه بسیار ساده‎ای را برای کاربرانی که برای اولین‌بار از یک گوشی‌هوشمند استفاده می‌کنند، به ارمغان می‌آورد و هم‌چنین، نشان‌دهنده تعهد مستمر شرکت سازنده به گسترش اکوسیستم تایزن است.»

شرکت سامسونگ در رابطه با قیمت نهایی گوشی Z4 اطلاعاتی را منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه Z2 تنها با قیمت ۶۸ دلار روانه بازار شده، انتظار می‌رود که قیمت گوشی جدید سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن کم‎تر از ۱۰۰ دلار باشد. شرکت سامسونگ، گوشی ارزان‌قیمت جدید خود را در چندین کشور مختلف عرضه خواهد نمود و البته، هند اولین بازاری است که گوشی ارزان‌قیمت Z4 در آن ارائه می‌شود. شرکت سازنده در نظر دارد تا گوشی Z4 را به صورت عمومی در هفته آینده در شهر نیویورک در رویداد توسعه‌دهندگان تایزن به صورت رسمی به نمایش بگذارد. این رویداد خبری در ۱۶ و ۱۷ می در شهر سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *