گوشی پرچم‌دار ال‌جی V30 با طراحی بدون حاشیه عرضه می‌شود

گوشی پرچم‌دار ال‌جی V30 با طراحی بدون حاشیه عرضه می‌شود
  • 1396/2/30
  • مقدم
  • 0

شرکت ال‌جی در اوایل سال جاری میلادی از گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی LG G6 به‎طور رسمی رونمایی کرد و این سازنده کره‌ای، اکنون بر روی نسل بعدی گوشی رده‌بالای سری V متمرکز شده است تا گلکسی نوت ۸ سامسونگ را به چالش بکشد. یک پتنت جدید، نشان می‌دهد که ال‌جی V30 به یک نمایشگر بدون حاشیه مجهز خواهد بود و از طراحی نامتقارن G6 در این گوشی خبری نیست. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پتنت تازه منتشرشده، طراحی ترکیبی را برای گوشی پرچم‎دار جدید LG V30 به نمایش می‌گذارد؛ برخی از المان‌های طراحی از گوشی پرچم‎دار G6 ال‎جی الگوبرداری شده و شرکت ال‌جی در توسعه آن، نیم نگاهی به محصولات گذشته سری V یعنی LG V20 و V10 داشته است. همان‌طور که در این پتنت مشاهده می‎شود، بخش قابل‌توجهی از پنل جلوی دستگاه با نمایشگر پوشانده شده است و صفحه‌نمایش ثانویه نیز در بالای نمایشگر اصلی قرار دارد.

در این پتنت، هم‌چنین اشاره شده است که سنسور دوربین ثانویه در وسط نمایشگر ثانویه قرار دارد و جالب این‌جاست که خبری از سنسورهای ضروری دیگر از جمله حسگر مجاورت و … نیست. هم‌چنین، بلندگو نیز در جای همیشگی خود قرار ندارد و جای خود را به دوربین سلفی داده است که کمی غیرعادی به‌نظر می‌رسد! این احتمال وجود دارد که گوشی پرچم‎دار جدید ال‌جی به یک حسگر اولتراسونیک مانند شیائومی می Mix مجهز شده باشد و با ارتعاش لایه‌ای از جنس سرامیک، خروجی صدای مخاطب فراهم شود.

ال‌جی V30

لبه‌های نمایشگر در ال‌جی V30 مانند G6 و گلکسی S8 سامسونگ طراحی گرد خواهد داشت و شرکت ال‌جی، البته به علت استفاه از یک نمایشگر با لبه‌های گرد پیش‌تر اشاره کرده بود. شرکت ال‌جی، ادعا می‌کند که در صورت واردشدن ضربه به لبه‌های دستگاه، یک گوشی مجهز به یک صفحه‌نمایش مستطیل‌شکل مقاومت کمی خواهد داشت اما در صورتی‌که لبه‌های نمایشگر گرد باشد؛ مقاومت نمایشگر بالاتر می‌رود و به‌راحتی آسیب نخواهد دید.

گفته می‌شود که شرکت ال‎جی از یک سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد و در صورتی‌که چنین باشد، باید مشخص شود که دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا در کدام قسمت از گوشی قرار دارد. شرکت ال‌جی در G5 و G6، سنسور اثرانگشت را به بدنه پشتی دستگاه منتقل کرده بود و همین موضوع باعث شد تا دکمه پاور حذف شود؛ در واقع از سنسور تشخیص اثرانگشت می‌توان برای روشن نمودن دستگاه و آنلاک‌کردن آن استفاده کرد.

در شایعات پیشین، اشاره شده بود که LG V30 به عنوان اولین گوشی‌هوشمند ال‌جی با یک نمایشگر OLED به بازار عرضه خواهد شد و خبری از پنل‌های صفحه‌نمایش LCD در گوشی پرچم‎دار جدید ال‎جی نیست. انتشار یک پتنت لزوماً به معنای فاش‌شدن طراحی احتمالی پرچم‎دار جدید ال‌جی نیست؛ به همین جهت، امکان دارد که V30 مانند سری Edge گوشی‌های گلکسی سامسونگ، به یک نمایشگر با لبه‌های دارای انحنا مجهز شده باشد.

انعطاف‌پذیری پنل‌های LCD چندان بالا نیست و همین موضوع، عرضه گوشی‌های مجهز به نمایشگر لبه منحنی را با پنل LCD غیرممکن می‌سازد. هرچند، در صورتی‌که ال‌جی V30 به یک نمایشگر OLED مجهز شده باشد؛ این امکان وجود دارد که شرکت ال‌جی به دنبال ارائه یک گوشی پرچم‌دار با لبه‌های دارای انحنا باشد. لازم به‌ذکر است که قابلیت لبه‌های منحنی در سری Edge گوشی‌های گلکسی سامسونگ معرفی شده بود و ال‌جی برای مقابله با محصولات سامسونگ، سری V را معرفی کرد که از نمایشگر ثانویه به همراه صفحه‌نمایش اصلی استفاده می‌کند.

ماهیت عملکرد این دو قابلیت مشابه است و از لبه‌های دارای انحنا محصولات سامسونگ و نمایشگر ثانویه سری V گوشی‌های ال‌جی، می‌توان برای دسترسی راحت‌تر به هشدارها، برنامه‌های مختلف و … استفاده کرد. به همین جهت، استفاده از هر دو قابلیت در ال‌جی V30 کمی غیرمنطقی به‎نظر می‌رسد اما به هرحال، نمی‌توان احتمال عدم عرضه این گوشی پرچم‎دار را با یک صفحه‌نمایش دارای انحنا نادیده گرفت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *