گوگل می‌خواهد همه‌ی شما متخصص هنری باشید

گوگل می‌خواهد همه‌ی شما متخصص هنری باشید
  • 1396/3/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در هفته گذشته شرکت گوگل این غول فناوری و بخش جستجو در وبلاگ خود از رونمایی ویژگی تازه ای خبر داده است که کاربران با استفاده از آن می توانند اطلاعات بیشتری را در مورد هنرمند، اثر هنری وی و محل نگهداری آن اثر به دست بیارند. گوگل اعلام کرده است که بیش از ۵۰۰ میلیون جستجو در ماه در مورد هنر و آثار هنری انجام می‌شود.

گویا آی تی – این قابلیت جدید تقریباً شبیه و یادآور بخش راهنمای سفری است که در زمان جستجو کردن نام یک کشور و یا شهری باز می‌شود. به‌هرحال این قابلیت نتیجه همکاری میان تیم هنر و فرهنگ و موتور جستجوی گوگل می باشد. برای نمونه هنگامی که نام یک هنرمند مانند Gustav Klimt را در گوگل جستجو کنید، یک صفحه‌ی واکنش‌گرا باز می‌شود که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود خلاصه‌ای درباره آن هنرمند، آثار او و اینکه این آثار کجا یافت شده‌اند را مشاهده کنید. برخی از آثار هنری وی را نیز می‌توانید با کیفیت بالا در این صفحه مشاهده کنید.
این ویژگی را گوگل در مورد نمایش خیابان‌ها نیز به‌کار گرفته بود. اگر اطراف موزه‌ها جستجو کنید، روی یک نقاشی می‌توانید کلیک کنید و اطلاعات بیشتری را در مورد آن پیدا کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *