چگونه در iOS11 به طور اتوماتیک تماس های دریافتی را پاسخ دهیم؟

چگونه در iOS11 به طور اتوماتیک تماس های دریافتی را پاسخ دهیم؟
  • 1396/3/29
  • زهرا معبودی
  • 0

اینکه همه ما تلفن همراه داریم، و آن را دائما به همراه داریم تضمینی نیست که بتوانیم همیشه به تمام تماس های تلفنی مان جواب دهیم. این می تواند علت های زیادی داشته باشد. پیش پا افتاده ترین دلیل آن این است که ممکن است گوشی شما روی سایلنت تنظیم شود و یا اینکه در لحظه دریافت تماس حواس تان به گوشی تان نباشد یا اینکه صدای زنگ انقدر کم قدرت باشد که در کیف و جیب متوجه تماس نشوید. اما گاهی اوقات بخاطر کثیف بودن صفحه تاچ عکس العملی برای تایید و دریافت تماس نخواهید دید. اپل این بار تلاش کرده در ios 11 خود کاری کند که بتوانید به طور اتوماتیک پاسخ تلفن های مهم را بدهید. اگر برای بار اول است که خبری از آخرین نسخه ios  یعنی ios 11 می شنوید بد نیست که بدانید که ویژگی‌های جدید iOS 11 نسبت به iOS 10  یک سری ویژگی های قابل توجه است. بهترین کار برای آشنایی با این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل این است که آموزش بروز رسانی iOS10 به iOS11 Beta برای iPad ،iPhone و iPod touch را مطالعه کرده و گوشی خود را به این نسخه ارتقا دهید اما اگر به هر دلیلی با این نسخه ارتباط برقرار نکردید، می توانید با دیگر آموزشی در گویا آی تی یاد بگیرید که چگونه بعد از بروز رسانی iOS 11 به iOS 10.3.2 برگردیم؟

 iOS11

حالا در ساختار ios 11 ویژگی قابل توجهی وجود دارد و آن هم این است که به شما اجازه می دهد بدون اینکه بخواهید گوشی تان را لمس کنید، تماس های دریافتی تان را پاسخ دهید. این قابلیت که Auto-Answer Calls نام گذاری شده است در واقع امکانی است که شما را برای تمام ساعات روز در دسترس افرادی قرار می دهد که می خواهند با شما در تماس باشند.

شاید برای پیدا کردن بخش تنظیمات لازم برای این گزینه، بخواهید که به بخش تنظیمات و در نهایت به قسمت phone سر بزنید اما مسیر را اشتباه فرض کرده اید. بدین منظور باید به مسیر  General -> Accessibility -> Call Audio Routing -> Auto-Answer Calls بروید و از این طریق این قابلیت را تنظیم کنید.

روش مرسوم دیگری که ممکن است بخواهید از طریق به این بخش دسترسی پیدا کنید بخش جستجو در این اپلیکیشن است. بدین ترتیب می توانید در بخش جستجو در تنظیمات Auto-Answer Calls را سرچ کنید تا مستقیما مسیر یاد شده را پیمایش کرده و سیستم عامل شما را به مقصد برساند.

Auto-Answer Calls

روی گزینه Auto-Answer Calls کلیک کنید ( تپ کنید یا لمس کنید ) تا وارد بخش تنظیمات بعدی آن شوید. در ادامه با صفحه ای مطابق زیر مواجه می شوید:

Auto-Answer Calls

همانطور که مشاهده می کنید روبروی عبارت Auto-Answer Calls در انتها یک کلمه وجود دارد و آن هم off است. این قابلیت به طور پیش فرض خاموش است پس آن را تپ کرده و on کنید.

Auto-Answer Calls

با این که Auto-Answer Calls را فعال می کنید اما باز هم باید تنظیمات لازم را انجام دهید. در ادامه همانطور که در بالا می بینید باید مشخص کنید که بعد از چند ثانیه می خواهید تماس تلفنی را پاسخ دهید؟ با استفاده از + می توانید این رقم را مشخص کنید و زیاد کنید و با علامت – نیز این رقم را کاهش دهید.

وقتی که شما این سرویس را فعال می کنید، ios به طور خودکار و اتوماتیک کار پاسخ دهی به تماس را برایتان فعال می کند. مخصوصا برخی اوقات تاچ گوشی در استفاده های زیاد، مسیر تایید تماس را به درستی فعال نمی کند که این روش می تواند بسیار مفید باشد. وقتی که که ای او اس تماس را وصل کرد، از بلندگو استفاده خواهد کرد تا صدای مخاطب را به گوش تان برساند اما اگر گوشی تان را به هندزفری وصل کرده باشید، یا اینکه آن را از طریق دستگاه بلوتوثی به یک اسپیکر یا گوشی بلوتوثی وصل کرده باشید، صدا را از طریق ان انتقال خواهد داد. البته بهتر است که این قابلیت در جمع فعال نباشد و یا حداقل در جمع از گوشی استفاده کنید تا مزاحم اطرافیان نباشد.

اگر شما دائما گوشی را با خود دارد و شغل تان به گونه ای است که دائما دستتان بند است بهتر است که از هدست بلوتوثی استفاده کنید تا تمرکزتان هم به هم نریزد! این بهترین روش پیشنهادی به شما است. اما همانطور که گفته شد، این تنظیمات تنها ابتدا به صورت اسپیکر ارائه خواهد شد حالا اگر شما بخواهید خروجی صدا را بهتر و شخصی سازی تر شده مدیریت کنید می توانید این تنظیمات را به صورت زیر به پیش ببرید:

بدین صورت در بخش دسترس پذیری که ابتدا برای پیدا کردن قابلیت پاسخ اتوماتیک به آن مراجعه کردید، می توانید این اتصال را مشخص کنید که همانطور مشاهده می کنید دارای چند گزینه است. به طور پیش فرض این قابلیت روی اسپیکر تنظیم است اما اگر از هدست بلوتوثی استفاده می کنید یا صرفا از ایفون ۷ بهره مند هستید گزینه دوم یعنی هدست بلوتوثی باید استفاده کنید.

بدین ترتیب می توانید نهایت شخصی سازی را برای این قابلیت روی ios 11 انجام دهید. شاید اپلیکیشن دیگری برای ios وجود داشته باشد که بتواند این کار را برای ios 10 به پایین فعال کند که در صورتی که تجربه استفاده از چنین اپلیکیشنی دارید آن را با ما در میان بگذارید و نظر و دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *