۵ روش برای خروج ایمیل مارکتینگ شما از دوران ژوراسیک

۵ روش برای خروج ایمیل مارکتینگ شما از دوران ژوراسیک
  • 1396/6/16
  • مهدی پیوندی
  • 0

آیا هنوز هم از استراتژی های قدیمی و منسوخ ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید؟ اگر تاریخ استفاده از روشهای شما گذشته باشد، احتمالاً از کمپین های ایمیل مارکتینگی که برپا می کنید منفعتی عایدتان نخواهد شد. در عین حال، چند راه حل ساده می تواند استراتژی ها و روشهای شما را از دروان ژوراسیک خارج کرده و به قرن بیست و یکم بازگرداند. آنچه در ادامه این مطلب از مباحث آموزش ایمیل مارکتینگ می آید، ۵ مورد از آن راهکارها است.

 

  1. سازگاری با موبایل

بر اساس یک تحقیق، امروزه دسترسی به ۶۵ درصد از ایمیل ها از طریق دستگاه های همراه انجام می گیرد و البته، این رقم همچنان رو به رشد است. بنابراین، خواندن ایمیل های خود در دستگاه های همراه را برای مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود سخت نکنید. به عبارت دیگر، آنها را مجبور نکنید تا برای خواندن ایمیل شما صفحه را کوچک و بزرگ کنند.

بسیاری از کاربران، ایمیل هایی که در همان ابتدا در صفحه دستگاهی که از آن استفاده می کنند به درستی به نمایش در نمی آیند را فوراً حذف کرده یا نادیده می گیرند. به همین دلیل، ایمیل های شما باید کاملاً واکنشگرا باشند تا در همه صفحات به درستی به نمایش در بیایند.

 

  1. تعامل ایمیل مارکتینگ و رسانه های اجتماعی

همه برندها به حضور در رسانه های اجتماعی احتیاج دارند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که مشتریان حرفی برای گفتن دارند و می خواهند که در هر ساعتی امکان تعامل با شما برایشان مهیا باشد.

ایمیل مارکتینگ و رسانه های اجتماعی می توانند و باید دست در دست هم کار کرده و یکدیگر را تقویت کنند. به منظور به نمایش گذاشتن شخصیت برند خود و مهارت تان در ارائه خدمات به مشتریان، لینک های حساب های خود در رسانه های اجتماعی را در همه ایمیل های خود قرار دهید. حتی یک قدم هم فراتر بروید و برای ترغیب مشترکین فهرست ایمیل مارکتینگ خود به آغاز گفتگو و تعامل بیشتر، یک هشتگ هم در ایمیل خود قرار بدهید؛ حتی می توانید برای موضوعات مختلف، هشتگ های مختلفی را ارائه کنید. نظارت بر این هشتگ ها و سایر تعاملات اجتماعی به شما اجازه می دهد تا بیشتر با طرفداران برند خود و رفتارها و محتواهایی که بیشتر مورد علاقه آنهاست آشنا شوید. از این اطلاعات می توانید برای بهینه سازی کمپین های بازاریابی ایمیلی بعدی خود استفاده کنید.

 

  1. ایجاد انگیزه برای کلیک

امروزه، موفقیت کمپین های ایمیل مارکتینگ در گرو تعامل و ارائه پاداش به مشترکان است. در همین راستا، همه پیام های شما باید حاوی یک فراخوان به عمل باشند. این فراخوان به عمل می تواند چیزی به سادگی ترغیب مخاطبان به کلیک برای مطالعه ادامه مطلب در وبلاگ تان باشد، یا اینکه جلب توجه آنها برای شرکت در یک مسابقه یا ارائه یک کد تخفیف و تشویق آنها به خرید یک محصول. هر دکمه فراخوان به عملی که در ایمیل خود قرار می دهید، ایجاد انگیزه های لازم برای کلیک روی آن را فراموش نکنید.

 

  1. اطلاعات دقیق و به روز

یک گزارش آماری نشان می دهد که ۳۲ درصد از سازمان ها بر این باورند که اطلاعات مربوط به مشتریان شان کاملاً دقیق نیست یا قدیمی است. اگر مرتباً ایمیل های خود را برای فهرست های منسوخ، خریداری شده یا مشترکانی ارسال کنید که هیچ تعاملی با شما ندارند، کسب و کارتان همانند دایناسورها منقرض خواهد شد. اطمینان پیدا کنید که فهرست مشترکان بازاریابی ایمیلی شما به روز، بخش بندی شده و حاوی مشترکان فعال است.

 

  1. شناخت مخاطب

مهم ترین کاری که باید در ایمیل مارکتینگ انجام بدهید این است که مخاطب خود را بشناسید و برنامه های خود را هم راستا با نیازها، خواسته ها و علایق وی تنظیم کنید. در غیر اینصورت، درست هدفگیری نکرده اید و ایمیل های شما به دست افرادی می رسند که هیچ تناسبی با آنها ندارند.

بررسی آمار و ارقام تحلیلی کمپین های ایمیل مارکتینگ و استفاده از تست های دوبخشی به شما کمک می کند تا محتوای خود را بر اساس ویژگیهای جمعیتی و روانی مشترکان خود به آنها ارسال کنید. به علاوه، باید توجه داشته باشید که مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ شما انسان هستند و ترجیح می دهند که یک رابطه انسانی -و نه ماشینی- با شما داشته باشند. امروزه ایمیل مارکتینگِ شخصی سازی شده چیزی فراتر از استفاده از اسم کوچک مخاطب است؛ شما باید محتوایی که به مخاطب خود ارائه می دهید را با خواسته ها و علایق منحصر به فرد او هماهنگ کنید.

گول فیلم هایی مثل پارک ژوراسیک را نخورید؛ در دنیای امروز جایی برای دایناسورها و همچنین روشهای منسوخ و تاریخ گذشته وجود ندارد. گرد و غبارِ روی استراتژیهای ایمیل مارکتینگ خود را بزدایید و به نکاتی که در این مطلب و سایر مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به آنها اشاره شده و می شود توجه کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *