معرفی ورزش هایی برای افزایش انگیزه در کار و تلاش

معرفی ورزش هایی برای افزایش انگیزه در کار و تلاش
  • 1396/7/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بسیاری از افراد ورزش را تنها وسیله‌ ای برای تناسب اندام و لاغری می دانند. این در حالی است که برخی از ورزش ها می توانند بر روان افراد تأثیر گذاشته و میل به کار و تلاش را در آنان بیشتر نمایند. این ورزش ها می توانند باعث خوش بینی افراد شده و در نتیجه احتمال موفقیت آنان را در زندگی افزایش دهند.

گویا آی تی – یکی از ورزش هایی که تأثیر بسیاری بر خوشبینی و تقویت اراده ی افراد دارد، یوگا است. یوگا و حرکات کششی مربوط به آن و همینطور مدیتیشن می توانند افکار منفی را از افراد دور کرده و میل به کار و فعالیت را در آنان بیشتر کنند. برای بهره بردن از فواید این ورزش ها تنها ۲۵ دقیقه در روز زمان نیاز است.

یوگا و مدیتیشن باعث می شوند تا انرژی فعال موجود در داخل بدن انسان تنظیم شده و در نتیجه فرد احساس آرامش کند. احساس آرامش ناشی از انجام این ورزش ها به سبب ترشح آندورفین و تسهیل جریان خون در بدن است.

کارشناسان با انجام آزمایش بر روی ۳۱ داوطلب که به مدت ۲۵ روز یوگای هاتا را انجام می دادند به این نتیجه رسیدند که این یوگا باعث افزایش هورمون های شادی آور می شود و افرادی که در این آزمایش شرکت داشته اند خود کنترلی بیشتری در برابر عوامل استرس زا از خود نشان دادند. به همین سبب است که این ورزش ها به افرادی که به هر نحوی از استرس رنج می برند، توصیه می شود. این افراد علاوه بر انجام تمرینات یوگا باید رژیم غذایی سالمی، شامل میوه و سبزیجات تازه و همین طور پرهیز از مصرف دخانیات و مواد حاوی قند کارخانه‌ ای را در پیش بگیرند. داشتن خواب کافی، پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن، استحمام با آب ولرم و قدم زدن زیر نور خورشید از جمله دیگر عوامل مؤثر بر کاهش استرس افرادی هستند که از استرس زیاد رنج می برند.
ورزش هایی برای افزایش انگیزه در کار و تلاش
یوگا و مدیتیشن علاوه بر تقویت اراده و ایجاد آرامش، قدرت خلاقیت را نیز در انسان تقویت می نمایند. بسیاری از افراد خلاق، از جمله کارآفرینان موفق روزانه زمانی را به انجام یوگا و مدیتیشن اختصاص می دهند. این کارآفرینان موفق اعتقاد دارند که انجام این ورزش ها سبب می شود تا ایده های بکرتری به ذهنشان خطور کند.

محققان دانشگاه واترلوی کانادا دریافته اند که بین انجام ورزش یوگا و عملکرد بهتر در آزمون های شناختی ارتباط وجود دارد.

یوگا علاوه بر تمام مزیت های ذکر شده باعث افزایش تمرکز، تقویت سیستم اعصاب مرکزی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود افسردگی و افزایش بازده ذهنی می گردد.

چنان چه تمامی موارد ذکر شده را امتحان کردید اما نتیجه ای نگرفتید شاید بهتر باشد با یک متخصص مشاور مشورت نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *