معرفی اپلیکیشن پورتال برای انتقال تصاویر بین گوشی و رایانه

معرفی اپلیکیشن پورتال برای انتقال تصاویر بین گوشی و رایانه
  • 1396/7/11
  • زهرا معبودی
  • 0

از زمانی که گوشی های هوشمند روی کار آمده اند، سیستم های لپ تاپ نیز کم کم تبدیل به دیوایس هایی شده اند که ما زندگی مان بدون آن دو انجام شدنی نیست اما یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که بسیاری از ما، نیاز داریم که این دو دیوایس خود را با هم همگام سازی کنیم یا از آن ها برای تبادل اطلاعات استفاده کنیم.

تا پیش از این اپلیکیشن Pushbullet  که صرفا برای کاربران اندرویدی ارائه شده بود، این امکان را فراهم می کرد که ما بتوانیم نوتیفی ها و پیام ها و ایمیل هایی که روی گوشی مان ارسال می شوند را در لپ تاپ خود ببینیم. واقعا فوق العاده است چرا که وقتی گوشی را به همراه نداشته باشید این نرم افزار به شما کمک می کند تا بتوانید فعالیت های روی گوشی را روی لپ تاپ مشاهده کنید.

حالا شرکت سازنده این اپلیکیشن اقدام به انتشار نرم افزار جدیدی کرده که کاری شبیه به Pushbullet  را انجام می دهد اما برای دو پلتفرم iOS و اندروید هر دو ایجاد شده است.

این نرم افزار پورتال نام دارد. پورتال نرم افزار عجیب و غریبی نیست بلکه وظیفه اش این است که فایل های مختلف را بین دیوایس و گوشی به طور سریع و بدون مشکل آن هم از طریق وای فای منتقل می کند.

یکی از مزیت های پورتال این است که می توانید یک فایل و حتی یک یا چند پوشه را با هم منتقل کنید.

اما روش کار با پورتال چگونه است؟

به تناسب دستگاهی که دارید، خواه اندروید خواه iOS می توانید یکی از لینک های زیر را برای دانلود اپلیکیشن پورتال مورد استفاده قرار دهید:

دانلود اپلیکیشن پورتال برای نسخه اندروید

دانلود اپلیکیشن پورتال برای نسخه iOS

پورتال

بعد از این که نرم افزار را دانلود کردید و روی گوشی خود نصب کردید باید به وب سایت این سرویس با آدرس portal.pushbullet.com مراجعه نمایید و در ادامه یک کد QR را با این نرم افزار اسکن کنید. با باز کردن این اپلیکیشن امکان اسکن کد وجود دارد اما باید به یک نکته توجه کنید و آن هم این است که لپ تاپ و گوشی تان باید هر دو از یک شبکه وای فای استفاده کنند.

پورتال

بعد از اینکه اسکن انجام شد مشاهده می کنید که اتصال برقرار می شود پس باید حالا تصاویر و فایل هایی را که می خواهید به پنجره پورتال بکشید ( در رایانه ) و بعد آن ها را روی گوشی خود و البته هر کدام از فایل ها به تنوع نوع در جای خود مشاهده کنید:

پورتال

حالا می توانید فایل ها را باز کنید و یکی یکی وارسی کنید یا اینکه اگر می خواهید آن ها را در سایر اپلیکیشن ها برای دیگران به اشتراک بگذارید ( البته این قابلیت برای اندروید انجام شدنی است )

بعد از اینکه انتقال صورت گرفت، لیستی از فایل های انتقال داده شده روی پورتال مشاهده خواهید کرد. اگر از اندروید استفاده می کنید فایل های صوتی و تصویری مستقیما به پوشه های اصلی خود می روند و نمی توانید آن ها را روی پورتال مشاهده کنید. با مراجعه به گالری های خود می توانید آن چه را که انتقال داده اید را مشاهده کنید.

در صفحه پورتال به شما اجازه داده می شود که با کمک Settings پوشه های ذخیره سازی عکس و فیلم ها و موسیقی ها را به دلخواه خود تغییر دهید. برای این کار باید پورتال را باز کنید و در سمت راست و بالا، Settings را مشاهده کنید:

در این جا گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید به راحتی پوشه ذخیره سازی فایل ها را مشاهده کنید و تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهید:

بدین صورت می توانید از برنامه رابط پورتال برای انتقال دیتاهای خود از رایانه به گوشی استفاده کنید. نظر شما در مورد پورتال چیست؟ آیا از نرم افزار مشابه پورتال تا کنون استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *