مشکل ارور  “Device storage corrupt the data partition has been corrupted” در گلکسی S7 و دیگر مشکلات

مشکل ارور  “Device storage corrupt the data partition has been corrupted” در گلکسی S7 و دیگر مشکلات
  • 1396/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

گلکسی S7  یک گوشی دوست داشتنی برای برند سامسونگ است که با وجود اینکه گلکسی اس ۸ را به عنوان پرچم دار سامسونگ می شناسد اما کماکان دوست داران آن زیاد هستند و ترجیح داده اند بجای خرید یک دستگاه اس ۸ جدید، با اس ۷ قبلی خود باقی بمانند اما این به معنی بی عیب بودن این گوشی نیست. در این مقاله با مشکلاتی غیر رایج اما مهم در بوت شدن گلکسی S7 صحبت می کنیم که برخی کاربران گزارش کرده اند. امیدواریم که این مقاله مفید باشد.

مشکل ۱: ارور “Device storage corrupt. The data partition has been corrupted. You need to reset your device to factory default settings. This will erase all your data”

سلام!! من اهل آمریکا هستم و از Samsung Galaxy S7 edge SM-G934FD Duos مدل فکتوری آنلاک GSM بین المللی استفاده می کنم. اخیرا گوشی من به طور خودکار ریستارت می شد به همین دلیل وقتی این اتفاق می افتاد بار ها مجور به فکتوری ریست کردن آن می شدم اما الان دیگر نمی توانم آن را در حالت Safe mode  بالا بیاورم و فکتوری ریست کنم. الان وقتی که می خواهم گوشی را روشن کنم با این پیغام مواجه می شوم Device storage corrupt. The data partition has been corrupted. You need to reset your device to factory default settings. This will erase all your data” و در انتهای صفحه هم کلید “RESET DEVICE” نشان داده می شود که عکس العملی از خود نشان نمی دهد و پس از چند ثانیه ریستارت شده و باز هم همین پیغام را نشان می دهد. لطفا کمک کنید این مشکل را حل کنم. پیشاپیش متشکر – ماهش تامبه

گلکسی S7

راهکار:  سلام ماهش. دو دلیل احتمالی برای اینکه این ارور را مشاهده می کنید وجود دارد. یکی از احتمالات این است که ارور درست می گوید و در واقع پارتیشن یا پارتیشن های مموری گوشی شما خراب شده اند. احتمال دوم این است که اختلالی فیزیکی منجر به از کار افتادن چیپ ست مموری شده است. این اتفاق بسیار به ندرت برای دستگاه های نسبتا جدیدی نظیر S7  اتفاق اتفاق می افتد اما فلش کردن مداوم و یا همیشگی یک دستگاه ممکن است کاهش عمر و استهلاک چیپ ست مموری را تسریع کند.

برای اینکه بفهمید آیا مشکلات شما از نوع اول است بوت لودر فابریک و سپس فریم ور فابریک را بر گوشی فلش کنید. اگر نصب دستی رام مشکل را حل نکرد متاسفانه یعنی مشکل از حیطه نرم افزاری خارج است و به بخش سخت افزار و مادربورد مربوط می شود.

 

مشکل ۲: ارور bootloader exception پس از آپدیت نا موفق

سلام The Droid Guy. در رابطه با مشکلی قبلی با گوشی ام که پیکسل های عجیبی پیش از هنگ کردن نشان می داد و در بوت شدن گیر می کرد توانستم فریم ور آن را از ۶٫۰٫۱ به اندروید ۷ آپدیت کنم. تا همین چند ساعت پیش هیچ مشکلی نداشتم که خطی تصادفی از پیکسل ها نمایان شدند و با ریستارت کردن گوشی از بین رفتند و مشکل حل شد. هیچ مشکلی نداشتم تا اینکه دقایقی پیش به طور خودکار گوشی خاموش شد و پیش از روشن شدن کمی در صفحه بوت شدن گیر کرد. یک اعلان دریافت کردم که می بایست فریم ور را آپدیت کنم و از این رو به سرعت آن را آپدیت کردم (تا ۱۰۰%) وگوشی ریستارت شد. هنگام بوت شدن برای مدتی در صفحه لوگوی سامسونگ منتظر ماندم و چون فرض کرده بودم باز هم در بوت شدن گیر کرده است گوشی را ریستارت کردم (که ظاهرا نبایست این کار را می کردم). گوشی ریستارت شد و صفحه سامسونگ بالا آمد و دیگر تصویری نداد. فشردن کلید ولوم پایین + پاور و هیچ ترکیب دکمه دیگری عمل نمی کند. شارژر را متصل کردم و باز هم گوشی واکنشی نشان نداد. فقط صفحه سیاه خالی. مطمئن هستم که گوشی روشن نمی شود زیرا صفحه سیاه روشن آن نواری صورتی (مشکلی دیگر به علت مشکل سخت افزاری در صفحه نمایش) نشان می دهد، این بار تصویر کاملا سیاه است. به همین دلیل مطمئن هستم که تصویر روشن نیست. از چندین شارژر استفاده کردم و به این نتیجه رسیدم که مشکل از شارژر نیست. نظری دارید که می بایست چه کنم؟ ممنون!

آپدیتی بر ایمیل قبلی. گوشی چند ساعتی است که کار نمی کند و دو دسته ارور دریافت کرده ام.

دسته اول: Bootloader exception [AST_STAT = 0x1000000] Exception: do_handlr_sync: UNKNOWN(esr:0x2000000) socket:s0 pc: 0x8f000a00 lr:0x0f000a10 sp:0x8f10b800 r:qauxd_socket:s0 /dev/socket/qaux_radio(/.*)?

دسته دوم: Bootloader exception [AST_STAT = 0x1000000] EVT 1.0 ASV TBL VER=0, Grade = C ECT: LOT_ID=N92VW CHIP_ID=000000000000 CHIP_ID2=00000000 MNGS:0’C APOLLO:0’C G30:0’C ISP:0’C [this part is same as set 1] Exception: do_handlr_sync: UNKNOWN(esr:0x2000000) socket:s0 pc: 0x8f000a00 lr:0x0f000a10 sp:0x8f10b800 r:qauxd_socket:s0 /dev/socket/qaux_radio(/.*)?

فکر کنم در این متن چندین اشتباه تایپی وجود داشته باشد. نمی توانم چندان به دقت ببینم. در زیر pc، Ir، sp، r، خطی بسیار عجیب وجود دارد که شبیه به آندر لاین است اما مستقیم نیست. آیا این به اندازه کافی کمک کنده است؟ الان به نظر می رسد گوشی بدون مشکل در حال کار کردن است اما به نظر می رسد این مشکل بیشتر از قبل اتفاق می افتد. لطفا کمک کنید! ممنون – کوان اون

راهکار: سلام کوان. معمولا ارور های کد دار زمانی اتفاق می افتند که بوت لودر خراب شده باشد. از آن جایی که شما  اطلاعات قبلی ای به جز ایجاد اختلال بی موقع حین فرآیند نصب آپدیت در گوشی در اختیار ما قرار نداده اید ما نمی دانیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است. ممکن است این کار دلیل اصلی کد ارور ها باشد اما ما پیش از این هم حین خراب بودن چیپ های مموری و بوت لودر هم با این ارور ها مواجه شده ایم.

تنها پیشنهادی که می توانیم به شما بدهیم فلش کردن دوباره بوت لودر به حالت فابریکی است تا بوت لودر قدیمی با نسخه جدید جایگزین شود. فلش کردن دوباره بوت لودر ممکن است برخی از مشکلات گیر کردن در صفحه بوت را حل کند به همین دلیل ارزش امتحان کردن را دارد. اگر این کار مشکل را حل نکرد با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید و دستگاه را تعویض کنید.

در ادامه آموزش نحوه فلش کردن بوت لودر آورده شده است. ممکن است مراحل برای گوشی شما متفاوت باشند به همین دلیل به خودتان لطف کرده و به دنبال آموزش دقیق برای مدل دقیق گوشی خودتان بگردید.

  1. به دنبال فریم ور مناسب برای مدل گوشی خود بگردید و آن را دانلود کنید. مطمئن شوید که فریم ور درست را دانلود می کنیدو فریم ور می بایست دقیقا همان فریم وری باشد که از پیش بر گوشی شما نصب شده بود. ما فرض را بر این می گذاریم که شما فریم ور قبلی را به یاد دارید. اگر به خاطر ندارید، احتمال اینکه آن را اشتباه انتخاب کنید وجود دارد. همانطور که می دانید استفاده از فریم ور اشتباه مشکلاتی را به وجود می آورد پس حواستان را جمع کنید.
  2. در صورتی که فریم ور درست را انتخاب کردید سپس باید آن را دانلود کنید. فریم ور می بایست در درون خود فایل هایی نظیر AP_, BL_, CSC_ و غیره داشته باشد.
  3. به دنبال فایلی بگردید که با BL شروع می شود. این فایل بوت لودر مربوط به فریم ور شما است. پس از اینکه فایل بوت لودر را شناسایی کردید آن را به یک مکان در کامپیوتر تان کپی کنید.
  4. با استفاده از برنامه Odin مراحل بعدی فلش کردن را انجام دهید.
  5. در نرم افزار Odin، بر روی نوار BL کلیک کنید تا از بوت لودری که پیش تر شناسایی کردید استفاده کنید.
  6. سپس، مطمئن شوید که پیغام “Device added” را دریافت کردید و بخش “ID:COM” به رنگ آبی در آمده است و سپس کلید START را بزنید. با زدن این کلید فلش کردن بوت لودر آغاز می شود.
  7. پس از اتمام فرآیند گوشی خود را ریستارت کنید.

مشکل ۳: ارور moisture detected، گوشی Galaxy S7 edge شارژ نمی شود

پس از نصب آخرین آپدیت بر گوشی Galaxy S7 edge شروع به دریافت پیغام “moisture in charging port” کردم. سعی کردم کش گوشی را پاک کنم ولی “no command” و دیگر پیغام های اندروید را دریافت کردم. الان هم باتری گوشی خالی شده است و وقتی که گوشی را به شارژر وصل کردم هیچ پاسخی نداد و هیچ یک از کلید های ترکیبی نیز کار نمی کنند. پیشنهادی دارید؟ واقعا در شرایطی بدی هستم چون T-Mobile تعویض وارانتی انجام نمی دهد و نمی گذارد که این گوشی را با گوشی جدیدی عوض کنم. – رز پرسل

راهکار:  سلام رز. اخطار moisture detected برای این است که پورت شارژر را در حالت آماده باش نگه دارد زیرا در پورت شارژر آب و یا رطوبت وجود دارد. تا زمانی که مطمئن شوید که پورت شارژر کاملا خشک شده است و به ارور رسیدگی کنید، نمی توانید به وسیله کابل USB گوشی را شارژکنید. با این حال اگر شارژر وایرلس دارید می توانید با سرعت کمی کمتر گوشی را شارژ کنید.

برای خشک کردن پورت شارژر، اول بهتر است که گوشی را کمی تکان دهید تا آب را به بیرون برانید. اگر این کار رطوبت را پاک نکرد، سعی کنید دستگاه را نزدیک منبع گرمایی غیر مستقیم نظیر تلویزین یا کامپیوتر بگذارید. اگر اجازه دهید دستگاه برای ۲۴ ساعت گرم بماند آب و رطوبت بخار می شود و از بین می رود.

هرگز گوشی را نزدیک منبع گرمایی مستقیم نظیر فر یا اجاق قرار ندهید. گرمای مستقیم باعث آسیب رساندن به اجزای حساس به دما در مادربورد می شود.

اگر پس از این کار باز هم ارور ادامه داشت، گوشی را به نمایندگی سامسونگ و یا تعمیرگاه لوازم الکترونیکی ای که گوشی های خیس شده را تعمیر می کنند ببرید.

پس از اینکه ارور از بین رفت می توانید دوباره به آسانی با کابل USB گوشی را شارژ کنید.

در رابطه با این موضوع آیا سوالی دارید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *