۱۱ دلیل برای اینکه باید به جای آیفون ۸ یا ایفون X، آیفون ۶s بخرید

۱۱ دلیل برای اینکه باید به جای آیفون ۸ یا ایفون X، آیفون ۶s بخرید
  • 1396/7/26
  • زهرا معبودی
  • 0

اینکه اپل همچنان به فروش گوشی دو ساله آیفون ۶s ادامه می دهد خود گواهی بر خوب بود این گوشی است. معمولا اپل پس از معرفی یک گوشی جدید تنها به فروش مدل پیش از آن ادامه می دهد.

اما اگر به مشخصات آیفون ۸  یا آیفون X نگاه کنید متوجه می شوید که این گوشی ها بسیار شبیه به هم هستند و به خودتان می گویید که ” بله، آیفون ۶s این را دارد، این را هم دارد، آن را هم دارد.”

تفاوت اصلی به چیپست مربوط می شود که عملکرد و برخی قابلیت ها را بر عهده دارد  و البته تغییراتی جزئی در زمینه صفحه نمایش و دوربین. وقتی می خواهید تصمیم بگیرید که کدام آیفون را بخرید، این ها فاکتور های بسیار مهمی هستند اما آیفون ۶s همچنان شرکت کننده ای قدر است مخصوصا حالا که قیمت آن از ۴۵۰ دلار شروع می شود.

در ادامه دلایلی که می بایست به خاطر آن ها آیفون ۶s را به آیفون ۸ ترجیح دهید آورده ایم:

یفون 6s

آیفون ۶s ها بسیار ارزان تر هستند

دیگر لزومی ندارد که بگوییم قرار است آیفون های قدیمی از مدل های جدید ارزان تر باشند.

قیمت گوشی های اپل به شرح زیر است:

آیفون ۸ با حافظه ۶GB : 700 دلار

آیفون ۸ پلاس با حافظه ۶۴GB : 800 دلار

آیفون X با حافظه ۶۴GB : 1,000 دلار

برای مقایسه باید بگوییم که اپل آیفون ۶s و ۶s پلاس را با قیمت بسیار کمتری می فروشد:

آیفون ۶s با حافظه ۶۴GB : 450 دلار

آیفون ۶s پلاس با حافظه ۶۴GB : 550 دلار

البته می توانید مدل های Refurbished را با قیمت حتی پایین تر از این هم خریداری کنید:

آیفون ۶s ریفربیشد با حافظه ۶۴GB :430 دلار

آیفون ۶s پلاس ریفربیشد با حافظه ۶۴GB: 510 دلار

 یفون 6s

آیفون ۶s در رنگی عرضه می شود که در ایفون ۸ و آیفون X موجود نیست

آیفون ۸ جدید تنها در رنگ های نقره ای، طلایی و خاکستری عرضه می شود. آیفون X جدید تنها در رنگ نقره ای و خاکستری تولید و به فروش می رسد.

آیفون ۶s و برادر بزرگترش در رنگ های نقره ای، طلایی، خاکستری و همچنین رزگلد عرضه می شود. امکان خرید آیفون ۸ یا X به رنگ رز گلد در حال حاضر وجود ندارد.

آیفون ۶s ها تقریبا کاملا شبیه به آیفون ۸ هستند

اگر طراحی بیشتر از دیگر چیز ها برای شما مهم است، آیفون X بهترین انتخاب برای شماست. از زمان عرضه آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴، این آیفون را می توان جدید ترین طراحی اپل دانست که البته از لحاظ ظاهری حرفی برای گفتن نمی گذارد. اما طراحی آیفون ۶s نیز بسیاری عالی است، قطعا خوشحال می شوید که بدانید طراحی آیفون ۶s و آیفون ۸ تقریبا شبیه به یکدیگر تاست. هر دوی آن ها حاشیه های یکسان در صفحه نمایش دارند، اندازه کلی آن ها مشابه هم است و صفحه نمایش آن ها نیز از اندازه و رزولیشن یکسانی استفاده می کند.

آیفون ۶s ها بدنه پشتی فلزی دارند که مانند شیشه پشتی ایفون ۸ و آیفون X با ضربه نمی شکنند

یفون 6s

قاب پشتی شیشه ای آیفون ۸ و X به آن ها این امکان را می دهد که به وسیله استاندارد Qi به صورت بی سیم شارژ شوند. این خیلی خوب است اما بدین معنی است که در صورت افتادن گوشی شیشه پشتی آن می شکند، مانند چیزی که در آیفون ۴ و ۴s شاهد آن بودیم. مواردی وجود داشته است که حتی با وجود استفاده از قاب های قوی نیز قاب پشتی آیفون ۴ پس از افتادن بر روی زمین شکسته است.

بدنه پشتی آلومینیومی آیفون ۶s مانند شیشه ترک نمی خورد. ممکن است پس از زمین خوردن ضربه خوردگی و فرو رفتگی پیدا کند اما احتمال شکستن و یا ترک خوردن آن به مراتب کمتر از آیفون ۸  یا آیفون X است.

آیفون 6s

آیفون ۶s به صورت پیش فرض به همان سرعتی که آیفون ۸ و آیفون X شارژ می شوند شارژ می شود

تمام آیفون های جدید با همان شارژری عرضه می شوند که در جعبه آیفون ۶s موجود بوده است و این بدین معنیست که سرعت شارژ آن ها یکسان خواهد بود.

اپل قابلیت شارژ سریع را به آیفون ۸ و آیفون X افزوده است، بدین صورت که می تواند در ۳۰ دقیقه گوشی را تا ۵۰% شارژ کنید. اما برای استفاده از این قابلیت باید وسایل آن یعنی یک آداپتور USB با استاندارد Power Deilvery و کابل USB-C به لایتنینگ اپل را جداگانه خریداری کنید.

همچنین آیفون ۸ و آیفون X از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند اما باز هم برای استفاده از آن باید شارژر بی سیم را جداگانه بخرید.

آیفون 6s

آیفون ۶s و ۶s پلاس همچنان عملکردی روان دارند

چیپست اپل A9 که قلب تپنده آیفون ۶s است همچنان عملکرد قدرتمندی دارد. با آپدیت کردن آیفون ۶s به iOS 11، کاهش سرعت گوشی به حداقل می رسد. ممکن است نسبت به آیفون ۸، اپلیکیشن ها در آیفون ۶s با سرعت کمتری بارگزاری بشوند اما همچنان برای استفاده روزمره بسیار عالی است.

علاوه بر چیپست A9، ایفون ۶s همچنان سنسور Touch ID بسیار سریعی دارد که گوشی را با کمترین تاخیر باز می کند. Face ID که فعلا تحت انحصار آیفون Xرار دارد به شما این امکان را می دهد که گوشی را با دوربین جلو باز کنید. اما به نظر ما بعید است که Face ID باز کردن گوشی را آسان تر از Touch ID بکند.

آیفون 6s

دوربین های پشتی آیفون ۶s همچنان خارق العاده هستند

اخیرا آیفون ۸ پلاس توانست گوشی های سری گلکسی سامسونگ را در زمینه کیفیت دوربین بر انداز کند و باید بگوییم که دوربین این گوشی محشر است و به طور قطع  بهتر از دوربین آیفون ۶s خواهد بود. با این حال، دوربین آیفون ۶s تصاویر بسیار خوبی ثبت می کند و باید به یاد داشته باشید که این گوشی تنها دو سال از عمرش گذشته است!

آیفون 6s

آیفون ۶s جک هدفون دارد در حالی که آیفون ۷، ۸ و X از آن محروم هستند

اگر جک صدا برای شما مهم است، آیفون ۶s و آیفون SE تنها گزینه هایی هستند که می توانید با آن ها تجربه صدای بدون نیاز به دانگل داشته باشید. حتی گوشی های اندرویدی نیز دارند جک صدا را حذف می کنند.

نهایتا باید وقتی که گوشی های مدل بالاتر از آیفون ۶s می خرید خودتان را به دنیای بدون جک ۳٫۵ میلیتری صدا عادت دهید.

آیفون 6s

صفحه نمایش آیفون ۶s همچنان عالی است

اپل بهبود های جزئی ای بر روی صفحه نمایش آیفون X و آیفون ۸ اعمال کرده است، تغییراتی نظیر TrueTone که دمای کلی رنگ های صفحه را برای سازگاری با نور محیط اطراف شما تغییر می دهد و همچنین طیف گسترده تری از رنگ ها به آن افزوده شده است که رنگ ها به بهترین نحو نمایش داده شوند.

در همین حال، صفحه نمایش ایفون ۶s نیز همچنان عالی است. صفحه نمایش این گوشی دقت و رزولیشن مشابه با آیفون ۸ دارد و رنگ ها برای وب گردی، استفاده از اپلیکیشن ها، تماشای ویدیو و تصاویر و بازی کردن به خوبی به نمایش در می آورد.

صفحه نمایش آیفون  باX با پنل جدید ۵٫۸ اینچی بزرگ تر و دقیق تر بیشترین تغییرات را به همراه دارد اما با زهم وقتی که آیفون ۶s را در دست دارید احساس کم و کسری در این مورد حس نخواهید کرد.

آیفون 6s

آیفون ۶s نیز از سیستم عامل iOS که بر روی آیفون ۸ و آیفون X نصب است استفاده می کند

با داشتن آیفون ۶s شما همان تجربه عالی با iOS و اکوسیستم اپل را خواهید داشت که با خرید آیفون ۸ یا آیفون X بدست می آورید و این شامل آپدیت های به موقع نیز می شود.

درست است که برخی از قابلیت های نرم افزاری جدید نظیر حالت Portrait Mode در دوربین را که در آیفون ۸ و X وجود دارند را بدست نمی آورید اما در اغلب زمینه ها تجربه شما از این گوشی ها مشابه خواهد بود.

آیفون 6s

تکلیف واقعیت افزوده در آیفون های جدید چه می شود؟

وقتی که شرکتی قابلیت جدیدی را تبلیغ می کند بهترین کاری که می توانید با آن انجام دهید را نشان می دهد. در مورد قابلیت های واقعیت افزوده در آیفون X و آیفون ۸، اپل تصور می کند که بهترین کاری که می توانید با آن کنید این است که دکور خانه را به صورت دیجیتالی تغییر دهید، در شهری که هرگز ندیده اید قدم بزنید و یا حتی پا به پای دایناسور ها حرکت کنید!

واقعیت افزوده در مراحل ابتدایی به سر می برد و همانطور که اپل گفته است “احتمالات در این زمینه نا محدود است” اما در حال حاضر، قابلیت های چندانی در مورد واقعیت افزوده وجود ندارد که بتواند خیلی ها را راضی کند که بابت آن هزینه اضافی بپردازند و آیفون ۸ و X بخرند. حتی بهترین اپلیکیشن واقعیت افزوده موجود در فروشگاه اپ استور جزو ۵۰۰ اپلیکیشن برتر نیست.

آیفون 6s

اگر بخواهید ۲۵۰ دلار اضافی هزینه کنید تا به جای آیفون ۶s آیفون ۸ بخرید، موارد زیر نصیب شما می شوند

آیفون ۶s عملکردی عالی، دوربینی خارق العاده و صفحه نمایشی خیلی خوب دارد. اما برخی از قابلیت های آیفون ۸ و آیفون X در آیفون ۶s وجود ندارند، امکاناتی نظیر ضد آب بودن و اپلیکیشن های واقعیت افزوده. با این اوصاف خود شما باید تصمیم بگیرید که ایا این قابلیت ها ارزش ۲۵۰ دلار هزینه اضافی را دارند یا خیر.

در اینجا لیستی از قابلیت هایی که در ازای این هزینه اضافی از ایفون های جدید به شما می رسد را آورده ایم:

  • عملکرد سریع تر
  • دوربین بهتر
  • صفحه نمایش کمی بهتر در آیفون ۸ و بسیار بهتر در آیفون X
  • قابلیت های جدید که خوب هستند اما ضروری نیستند. نظیر حالت Portrait mode، شارژ وایرلس و شارژ سریع که دو مورد آخر هزینه اضافی می طلبند
  • واقعیت افزوده
  • طراحی جدید در آیفون X
  • ضد آب بودن

درست است که همه این ها پیشرفت به حساب می آیند اما باید از خودتان بپرسید که آیا وقتی که آیفون ۶s  با حداکثر هزینه ۵۵۰ دلار گوشی خوبی است، ۲۵۰ دلار هزینه اضافی ارزشش را دارد یا خیر؟

آیفون 6s

درست است که آیفون ۶s بسیار زودتر از دو مدل جدید پا به سن می گذارد و از دور خارج می شود. اما از این طرف به قضیه نگاه کنید که وقتی مثلا در دو سال آینده آیفون ۶s دیگر برای کار های روزمره شما کند شد، می توانید ایفون ۸ را بخرید که از مدل جدید در سال ۲۰۱۹ ارزان تر است.

آیفون ۶s نمونه بارزی از این است که آیفون های قدیمی در زمینه عملکرد طول عمر بیشتری دارند و نیازی نیست که برای مدل های جدید هزینه های هنگفت بپردازیم.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *