ایده‌‌‌های اسنپی در راه صنعت بیمه

ایده‌‌‌های اسنپی در راه صنعت بیمه
  • 1396/8/1
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

وبسایت ازکی (azki.com) در ردیف سایتهای مقایسهای و به اصطلاح Internet Aggregator ها قرار میگیرد. وب-سایت ازکیـ همانند اسنپ، دیجی کالا و … که در کسب و کارهای خود تحول بزرگی ایجاد کردند، تغییرات عمدهای در صنعت بیمه بوجود خواهد آورد.

گویا آی تی – یاشار ژاله دوست، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل ازکیـ با بیان این مطلب که بهبود کیفیت محصول یا خدمات و کاهش قیمت آنها، می¬تواند موجب تحولات بزرگی در هر صنعتی گردد؛ تاکید کرد این امر همیشه به نفع کاربران و مشتریان خواهد بود.
از زمانی که صدای «اسنپ» در خیابان‌‌‌های تهران به گوش رسید، نظرهای بسیاری به سمت کسب و کارهای تازه‌ی اینترنتی جلب شد. اسنپ اولین کسب و کار اینترنتی ایران نبود، اما به خاطر نیاز حجم زیادی از مردم به نوع خدمتی که ارائه می‌داد، خیلی زود معروف شد. فعالیت این شرکت از همان روزهای ابتدایی موافقان و مخالفان بسیاری داشت. موافقان اسنپ مردمی بودند که در این بازار رقابتی تازه تاسیس هم ارزان‌تر سفر می‌کردند و هم سریع‌تر. در مقابل صاحبان بازار سنتی یا همان تاکسی‌‌‌‌ها و آژانس‌‌‌‌ها اسنپ را رقیب بازار انحصاری خود می‌دیدند و با آن مخالفت کردند و اتفاقا همین مخالفت‌‌‌‌ها اسنپ را بزرگتر و شناخته شده‌تر کرد. اما طولی نکشید که بسیاری از همان مخالفین به اسنپ پیوستند و فهمیدند به جای مخالفت با این ابزار تازه، می‌توانند از آن در جهت رونق کسب و کار خویش استفاده کنند و این‌گونه شد که ایده‌‌‌‌‌‌ی ساده‌‌‌‌‌‌ی اسنپ که یکپارچه کردن مسافربرهای تمام وقت و پاره وقت بود، هم به نفع مسافران تمام شد و هم به سود مسافربرها. مسافران در فضای رقابتی تازه ارزان‌تر و سریع‌تر سفر کردند و مسافربر‌‌‌‌ها نیز با رونق کسب و کار و اتصال سریع به مسافران به سود بیشتر رسیدند.
با موفقیت ایده ساده اسنپ، برخی به فکر به کارگیری ایده‌‌‌های مشابه در بازارهای دیگر افتادند. ایده‌‌‌‌هایی که با متمرکز کردن ارائه دهندگان خدمت، بازاری رقابتی را به وجود بیاورند و برای مردم خریدی آسان و ارزان‌تر را مهیا کنند. اما این ایده در همه‌‌‌‌‌‌ی بازارها امکان پیاده سازی نخواهد داشت.
یکی از بازارهای پرکاربرد این روزها بازار بیمه‌‌‌‌هاست. بازاری که تقریبا همه‌‌‌‌‌‌ی مردم با آن سر و کار دارند و از قضا ارائه دهندگان متعددی هم با نرخ‌‌‌‌ها و شرایط متفاوت در هر بیمه‌نامه در آن فعالیت می‌کنند و همین تعدد، انتخاب میان آنها را برای مردم سخت کرده است؛ از طرفی تعدد شرکت‌‌‌‌ها و مشغله‌‌‌های روزمره امکان مراجعه‌‌‌‌‌‌ی حضوری به همه‌‌‌‌‌‌ی نمایندگی‌‌‌‌ها را به مردم نمی‌دهد و از سمت دیگر خرید یک بیمه بدون اطلاع از نرخ و شرایط همان بیمه در شرکت‌‌‌های دیگر کار عاقلانه‌‌‌‌‌ای نیست. درست همین جاست که یک شرکت استارت‌آپی با ایده‌‌‌‌‌ای شبیه اسنپ وارد بازار شده و به اصطلاح «اسنپ بیمه‌ای» را راه‌اندازی کرده است. کسب و کاری که بیش از همه به نفع مردم و خریداران بیمه عمل خواهد بود و البته موجب رونق بازار بیمه خواهد شد.

 

جواب سوالات اسنپ کیو

 

شرکت «ازکی» گروه استارت‌آپی نوپایی ست که با ایده‌‌‌‌‌ای کاربردی و کنار هم قرار دادن بسیاری از شرکت‌‌‌های بیمه، سامانه‌‌‌‌‌ای آنلاین برای مقایسه‌‌‌‌‌‌ی آسان انواع بیمه‌‌‌‌ها راه اندازی کرده است. در این سامانه به آسانی می‌توانید بیمه‌‌‌‌‌‌ی مورد نظر خود را بدون هیچ زحمتی با استفاده از مرورگرکامپیوتر یا گوشی خود انتخاب نمایید و آن‌گاه نرخ و شرایط همه‌‌‌‌‌‌ی شرکت‌‌‌‌ها را در کنار یکدیگر ببینید و مقایسه کنید. علاوه بر این ازکیـ به شما کمک می‌کند تا از کیفیت هر شرکت در زمینه خدمات صدور و خسارت‌دهی با خبر شوید و نظرات قبلی خریداران هر شرکت را نیز مشاهده نمایید. در نهایت و پس از انتخاب بیمه‌‌‌‌‌‌ی مورد نظر از بین شرکت‌‌‌‌ها، به آسانی می‌توانید بیمه‌‌‌‌‌‌ی خود را به روش اینترنتی خریداری کنید و به صورت کاملا رایگان درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

نکته‌‌‌‌‌‌ی جالب توجه در این مورد، استقبال شرکت‌‌‌های سنتی بیمه از این ایده‌‌‌‌‌‌ی جدید و همکاری قابل توجه این شرکت‌‌‌‌ها با با این کسب و کار تازه است. این بار بر خلاف تجربه‌‌‌‌‌‌ی اسنپ، شرکت‌‌‌های بیمه‌‌‌‌‌ای سامانه «ازکیـ» را نه به چشم یک رقیب، بلکه به چشم یک توسعه دهنده‌‌‌‌‌‌ی خلاق بازار نگاه می‌کنند. و به خوبی می‌دانند شرکت‌‌‌‌هایی مثل ازکیـ با وجود این که بیشترین سود را به مردم و خریداران بیمه می‌رسانند، بازار آنها را نیز رونق قابل توجهی خواهند بخشید.
شرکت ازکیـ تازه‌ترین خدمت اینترنتی ارائه شده در بازارهای داخلی ست و به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین نوع بیمه را در کمترین زمان و با ارزان‌ترین قیمت بازار خریداری کنید. و در تمام مراحل انتخاب، خرید و تحویل پشتیبانی آنلاین و تلفنی مشاوران و کارشناسان حرفه‌‌‌‌‌ای خود را برای شما فراهم خواهد نمود.

منبع: سایت ازکی azki.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *