محصول جدید مایکروسافت برای یادداشت برداری دیجیتالی

محصول جدید مایکروسافت برای یادداشت برداری دیجیتالی
  • 1396/8/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

Courier دیوایسی بود که برای ثبت یادداشت های کاربران توسط مایکروسافت ساخته شد اما هیچ گاه عرضه نشد. این دیوایس از دو نمایشگر و یک قلم استایلوس برخوردار بود و هدف از تولید آن این بود که به مثابه ی یک دفترچه یادداشت دیجیتالی مورد استفاده قرار گیرد.

گوبا آی تی – اما اخبار حکایت از آن دارند که مایکروسافت باری دیگر در فکر عرضه ی یک دفترچه یادداشت دیجیتالی است. ظاهراً قرار است دیوایس جدید مایکروسافت تا سال آینده عرضه گردد.
در مدت اخیر مایکروسافت توجه زیادی به ایجاد سازگاری ما بین ویندوز ۱۰ و پردازنده های ARM کرده و ظاهراً قرار است نخستین دیوایس هایی که بر ARM مبتنی هستند در دسامبر امسال، یعنی تقریباً یک ماه بعد، روانه ی بازار شوند. بر طبق گزارش ویندوز سنترال، دیوایس جدید مایکروسافت که قرار است هدف Courier را در پیش گیرد نیز دارای پردازنده ی ARM می باشد.
دیوایس جدید مایکروسافت، که در حال حاضر با نام آندرومدا Andromeda شناخته می شود، احتمالاً اپلیکیشن یادداشت برداری مختصِ خود را خواهد داشت، با این هدف که ثبت یادداشت در آن شباهت بسیاری با ثبت یادداشت در دفترچه های واقعی داشته باشد.

شایان ذکر است که در وضعیتی که مایکروسافت موفق به احیای ویندوز ۱۰ موبایل نشده، ارائه ی این دیوایس جدید می تواند یک فرصت عالی برای ارائه ی یک گجت جدید برای مایکروسافت باشد. با وجود آن که لنوو نیز در روزهای اخیر درصدد طراحی چنین دیوایسی بر آمده، اما به نظر می رسد که محصولش یارای رقابت با دیوایس مایکروسافت را نداشته باشد.
اخبار بیشتری در مورد دیوایس جدید مایکروسافت در دسترس نیست اما احتمالاً آن پتنت موبایل تاشویی که اخیراً توسط مایکروسافت به ثبت رسید، ارتباطی با دیوایس جدید مایکروسافت، یعنی آندرومدا، داشته باشد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر بایستی منتظر اخبار جدید باشیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *