آشنایی با تغییرات الگوریتم جدید گوگل برای رتبه بندی سایت ها ۲۰۱۷

آشنایی با تغییرات الگوریتم جدید گوگل برای رتبه بندی سایت ها ۲۰۱۷
  • 1396/8/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تقریباً هر روز اخباری مبنی بر تغییرات الگوریتم رتبه بندی گوگل منتشر می‌شود که برخی از این تغییرات ناچیز و برخی دیگر تغییرات بزرگی در محسوب می‌شوند. در این مقاله سعی داریم شما را از مهمترین تغییرات و بروزرسانی الگوریتم گوگل و قوانین پنالتی سایت مطلع سازیم.

گویا آی تی – اما قبل از شروع، بهتر است بپرسیم آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که کدام از یک از به روز رسانیها بر روی ترافیک ارگانیک سایت شما تأثیر می‌گذارد و چگونه این تأثیر اعمال می‌شود؟ پاسخ بسیار ساده است؛ کافی است Rank Tracker را نصب کنید و برای سایتتان پروژه تعریف کنید، سپس بر روی Update Traffic کلیک کرده و وارد گوگل آنالیتیک خود شوید و آن را با Rank Tracker همگام سازی کنید و در مرحله آخر در بخش پایینی داشبورد Rank Tracker، گزینه ترافیک ارگانیک را انتخاب کنید. با پیمودن این مراحل متوجه خواهید شد چه میزان از تغییرات ترافیکی شما با بروزرسانیهای گوگل هماهنگ است.

الگوریتم گوگل
حال بهتر است به بحث اصلی خود برگردیم و ببینیم جدیدترین به روز رسانیها در چه مواردی است و چگونه باید آنها را مدیریت کرد.

۱- پاندا

اولین راه اندازی: ۲۴ فوریه ۲۰۱۱

خطرات: محتواهای تکراری، سرقت ادبی یا محتوای کوتاه، هرزنامه تولید شده توسط کاربر و کلمات کلیدی بیش از حد
پاندا چگونه کار می‌کند؟ پاندا در واقع به صفحات سایت نمره کیفیت می‌دهد و از این نمره به عنوان یک عامل برای رتبه بندی استفاده می‌کند. در ابتدا پاندا تنها یک فیلتر بود، اما در ژانویه ۲۰۱۶ به طور رسمی جزئی از الگوریتم رتبه بندی گوگل شد و از آن زمان استفاده از پاندا بسیار شایع شد، چراکه پنالتیها و بازیابیها در آن سریعتر انجام می‌شد.
چگونه می‌توان خود را با این به روز رسانی وفق داد؟ برای این کار می‌توانید از SEO Power Suits Website Auditor استفاده کنید. همچنین برای بررسی و تشخیص محتوای تکراری به صورت جداگانه، از جستجوگری مثل Copy Scape بهره ببرید. اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک داشته باشید قطعاً نمی‌توانید صد درصد محتوای سایت را خودتان ایجاد کنید و از سایر سایتها مطلبی نداشته باشید، در این صورت بهتر است سعی کنید تا حد امکان از عکسهای اصلی و منحصر به فرد خود استفاده کنید و همچنین از نظرات کاربرانتان برای تولید محتوا بهره مند شوید.

۲- پنگوئن

اولین راه اندازی: ۲۴ آوریل ۲۰۱۲

خطرات: لینکهای هرز یا اسپم، لینکهایی با متون بیش از حد بهینه سازی شده
پنگوئن چگونه کار می‌کند؟ هدف پنگوئن این است رتبه سایتهایی که لینک آنها دستکاری شده و مشکوک است را پایین بیاورد. پاندا از اواخر سال ۲۰۱۶ در بدنه اصلی الگوریتم گوگل قرار گرفت و بر خلاف پاندا در زمان حقیقی کار می‌کند.
چگونه می‌توان خود را با این بروزرسانی وفق داد؟ بر رشد لینک پروفایل خود و اجرای منظم حسابها نظارت داشته باشید. برای این کار می‌توانید از SEO SpyGlass استفاده کنید. در داشبورد Tools Summary نموداری که مبین نمودار رشد لینک پروفایلتان است را خواهید یافت و با استفاده از این نمودار، تغییرات ناگهانی بسیار مشهود و واضح خواهند بود.

۳- مرغ مگس خوار

اولین راه اندازی: ۲۲ آگوست ۲۰۱۳

خطرات: کلمات کلیدی بیش از اندازه، محتواهای کم کیفیت

مرغ مگس خوار چگونه کار می‌کند؟ در واقع به گوگل کمک می‌کند تا کلمات جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را که با اهداف جستجوگر منطبقتر است را بیابد. درست است که کلمات کلیدی برای جستجو بسیار مهم هستند. اما مرغ مگس خوار این امکان را به شما می‌دهد تا لینکهایی که دقیقاً همان کلمات کلیدی را ندارند نیز جستجو کنید. مرغ مگس خوار از کلمات مترادف و هم معنی برای رسیدن به چنین نتیجه ای استفاده می‌کند.
چگونه می‌توان خود را با این بروزرسانی وفق داد؟ سعی کنید به جای کلمات کلیدی روی مفاهیم اصلی متمرکز شوید. از مترادفها هم به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید. از محتوای جامع استفاده کنید تا نظر جستجوگرها را به خود جلب کنید.

۴- کبوتر

اولین راه اندازی: ۲۴ جولای ۲۰۱۴ در آمریکا و ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴ در انگلستان، کانادا و استرالیا

خطرات: سئوسازی ضعیف در داخل و خارج صفحه

کبوتر چگونه کار می‌کند؟ کبوتر بر روی جستجوهایی مؤثر است که در آنها موقعیت کاربر نقش مهمی ایفا می‌کند. این بروزرسانی ارتباطات نزدیک تری بین الگوریتم محلی و الگوریتم اصلی ایجاد می‌کند. در حال حاضر فاکتورهای قدیمی سئو برای نتایج محلی رتبه بندی، استفاده می‌شود.
چگونه می‌توان خود را با این بروزرسانی وفق داد؟ هم برای داخل صفحه اصلی و هم خارج آن سئو سازی را با قوت انجام دهید. برای تجزیه و تحلیل محتوای صفحه می‌توانید از WEBSITE AUDITOR استفاده کنید. همچنین CONTENT ANALYSIS نیز ایده های خوبی درباره جنبه های بهینه سازی صفحه که باید بیشتر روی آنها متمرکز شوید، ارائه می‌دهد. ضمناً می‌توانید دایرکتوریهای باکیفیت را پیدا کنید و با مدیران سایت ارتباط برقرار کنید. برای این کار کافی است روی LOOK FOR PROSPECTS کلیک کنید، دایرکتوریها را انتخاب کرده و کلمات کلیدی را وارد کنید. شاهد خواهید بود لیستی از دایرکتوریهای مربوطه را به همراه آدرس ایمیل صاحب سایت نشان خواهد داد.

۵- موبایل

اولین راه اندازی:۲۱ آوریل ۲۰۱۵

خطرات: کمبود نسخه های موبایلی صفحه، کاربری موبایل ضعیف

موبایل چگونه کار می‌کند؟بروزرسانی موبایل گوگل تضمین می‌کند که رتبه صفحات سازگار با موبایل در بالای جستجوهای گوگل می‌آید. در حالی که سایتهایی که برای موبایل بهینه سازی نشده باشند از SERPها فیلتر می‌شوند و یا رتبه آنها به شدت پایین می‌آید.
چگونه می‌توان خود را با این بروزرسانی وفق داد؟ باید بر سرعت و قابلیت استفاده صفحات تمرکز کنید. تست MOBILE-FRIENDLY گوگل به شما کمک خواهد کرد تا صفحاتی را که نیاز به بهبود دارند را بیابید. این تست در ANALYSIS>PAGE AUDIT و در زیر برگه TECHNICAL FACTORS قرار دارد.

۶- RANKBRAIN

اولین راه اندازی: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵

خطرات: نبود ویژگیهای مرتبط با جستجو، محتواهای ضعیف، تجربه کاربری ضعیف

RANKBRAIN چگونه کار می‌کند؟ این الگوریتم در واقع بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است. ماشینی که سیستم یادگیر دارد و گوگل را در فهم معانی پشت جستجوها یاری می‌کند و بهترین نتایج مرتبط با جستجو را نشان می‌دهد. گفتنی است گوگل این الگوریتم را سومین عامل مهم در رتبه بندی می‌داند. در حالی که ما از کارکرد دقیق این الگوریتم اطلاعی نداریم اما نظرات و حدسیاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این الگوریتم ویژگیهای مرتبط با رتبه بندی صفحات را برای یک جستجوی خاص، که اکثراً فاکتورهای رتبه بندی مرتبط با جستجو هستند را تعیین می‌کند.

چگونه می‌توان خود را با این بروزرسانی وفق داد؟ محتوای سایت خود را بهینه و متنوع قرار دهید. به کمک ابزار WEBSITE AUDITORS TF-IDF به راحتی می‌توانید اصطلاحات و مفاهیم مرتبطی را که توسط رقبای شما بیشتر استفاده می‌شود را بیابید.

۷- صاریغ

اولین راه اندازی: ۱ سپتامبر ۲۰۱۶

خطرات: رقابت در محل هدف شما

صاریغ چگونه کار می‌کند؟ بروزرسانی صاریغ تضمین می‌کند که نتایج محلی تا حد زیادی به موقعیت جستجو کننده ها ارتباط دارد و هر چه این جستجو به محل محل کسب و کار نزدیکتر باشد، احتمال بیشتری برای حضور شما در جستجوهای محلی وجود دارد. صاریغ همچنین در نتایج جستجوهای مشابه، کاربرد زیادی دارد. علاوه بر این صاریغ به کسب و کاری که خارج از فضای فیزیکی شهری بنا شده باشد امتیاز بیشتری می‌دهد.
چگونه می‌توان خود را با این بروزرسانی وفق داد؟ لیست کلمات کلیدی سایت خود را گسترش دهید و موقعیتهای مکانی خاص را ردیابی کنید و محل هدف خود را به دقت بررسی کنید. شما می‌توانید در RANKTRACKER روی ADD CUSTOM کلیک کنید و سپس مکان مورد نظر خود را شناسایی کنید.

۸- FRED

اولین راه اندازی: ۸ مارس ۲۰۱۷

خطرات: محتوای کم یا تبلیغ محور

FRED چگونه کار می‌کند؟ آخرین بروزرسانی تأیید شده گوگل، وبسایتهای هدف FRED هستند که از خطوط وب مسترهای گوگل تجاوز کرده اند. اکثر سایتهای مورد نظر FRED، وبلاگهایی با پستهای بی کیفیت هستند که به نظر می‌آید بیشتر با اهداف درآمد تبلیغاتی ایجاد شده باشند.
چگونه می‌توان خود را با این بروزرسانی وفق داد؟ اگر قصد استفاده از آگهیها را در صفحات سایت خود دارید باید کیفیت را بالا ببرید و از محتواهای مناسب نیز، در کنار تبلیغات استفاده کنید. سعی نکنید کلمات کلیدی بدون محتوا و لینکهای وابسته زیادی در سایت خود قرار دهید و به جای محتوا فقط صفحات را با تبلیغات پر کنید. قطعاً تبلیغات قانونی مانعی ندارد اما به یاد داشته باشید از سایت خود فقط برای تبلیغ استفاده نکنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *