اپلیکیشن های بومی جایگزین «ویز» می شوند

اپلیکیشن های بومی جایگزین «ویز» می شوند
  • 1396/8/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

محتوای آنلاین تولید شده در کشور، بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، باید تا پایان برنامه ی ششم توسعه به ۱۰ برابر برسد. تحقق چنین هدفی تنها با حمایت کاربران از اپلیکیشن های تولید داخل میسر خواهد بود.

گویا آی تی – بسیاری از شواهد نشان می دهند که علی رغم جایگاه مطلوب ایران از نظر ساخت اپلیکیشن ها و استفاده از هوش مصنوعی، کاربران کشور استقبال شایانی از این تولیدات نمی کنند و حتی در جایی که نمونه های مشابه داخلی بسیاری برای یک موضوع تولید شده باشد، باز هم از اپلیکیشن های خارجی استفاده می کنند.
از جمله اپلیکیشن هایی که کاربران برای استفاده از نمونه ی خارجی آن ها علاقه ی بیشتری نشان می دهند، اپلیکیشن های مسیریابی است. این اپلیکیشن ها به کاربر کمک می کنند تا بهترین راه رسیدن به مقصد را با استفاده از نقشه های آنلاین پیدا کنند.
امروزه این اپلیکیشن ها برای تاکسی یاب های آنلاین کارایی بسیاری پیدا کرده است و رانندگان این تاکسی ها معمولاً از مسیریاب های آنلاین تولید خارج برای یافتن بهترین راه رسیدن به مقصد مسافر خود استفاده می کنند.

یکی از اپلیکیشن های مسیریابی محبوب، اپلیکیشن ویز است. این اپلیکیشن که تا چندی پیش فیلتر شده بود، هم اکنون از فیلتر خارج شده است. این در حالی است که بنا به دستور قضایی استفاده از آن توسط رانندگان تاکسی، از تاریخ ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۹۶، غیر مجاز اعلام شده است.
اگرچه بسیاری از رانندگان استفاده از این اپلیکیشن را برای مسیریابی ترجیح می دادند، اما به نظر می رسد که دستور قضایی اخیر در مورد آن باعث شود تا راه برای استفاده ی رانندگان از اپلیکیشن های مسیریابی ساخت داخل هموارتر گردد. در حال حاضر بیش از ۲۰ اپلیکیشن مسیریابی تولید داخل برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس وجود دارد که کاربران می توانند آن ها را جایگزین اپلیکیشن های خارجی نمایند. این اپلیکیشن ها نه تنها همتراز نمونه های خارجی هستند بلکه در برخی از موارد از دقت و سرعت بالاتری نیز برخوردارند.
شمار زیادی از مسیریاب ها توسط استارتاپ ها و تیم های دانشجویی معرفی شده اند که قادر به نشان دادن ترافیک لحظه ای اماکن مختلف رو نقشه، ارائه ی راهنمای صوتی و تصویری مسیر، پیشنهاد مناسب ترین مسیر و … هستند.

رانندگان با استفاده از اپلیکیشن های تولید داخل، ضمن آن که به مسیریاب هایی با قدرت و سرعت بالا دسترسی دارند، در عین حال از تولیدات داخلی حمایت کرده و زمینه را برای شکوفایی هر چه بیشتر کشور در این حوزه فراهم خواهند ساخت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *