نماش اپلیکیشن های پرمصرف باتری در قابلیت جدید اندروید

نماش اپلیکیشن های پرمصرف باتری در قابلیت جدید اندروید
  • 1396/8/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قابلیت جدید سیستم عامل اندروید برای نمایش اپلیکیشن هایی که باعث خالی شدن شارژ باتری می شوند.

گویا آی تی – در حالی که با پیشرفت تکنولوژی، گوشی های هوشمند امروزی نیز در بسیاری از جنبه ها پیشرفت های چشم گیری داشته اند، اما مشکل سریع خالی شدن شارژ باتری های این گوشی ها از جمله مشکلاتی است که بسیاری از کاربران از آن شکایت می کنند.
در واقع مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری های گوشی های هوشمند از جمله مسائلی است که در سال های اخیر موضوع اصلی بسیاری از تحقیقات صورت گرفته توسط فعالان حوزه تولید گوشی های هوشمند بوده است. در حالی که بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند نسبت به سریع خالی شدن شارژ گوشی های هوشمند خود شکایت دارند، به دنبال راه حلی هستند تا این مشکل را بر طرف نمایند. از این رو اغلب برند های سازنده گوشی های هوشمند سعی کرده اند تا به نحوی این مشکل را در تولیدات خود به حداقل برسانند. برخی از کاربران به دنبال گوشی های هوشمندی هستند که قابلیت شارژ سریع در آن ها تعبیه شده است. از طرفی عده ای دیگر به دنبال دستگاه های سیار برای شارژ گوشی های خود از جمله پاور بانک هستند و سعی می کنند تا بهترین نوع پاور بانک را تهیه کنند. در عین حال عده ای نیز به دنبال اپلیکیشن ها و یا قابلیت هایی در گوشی و یا سیستم عامل گوشی می گردند که بتوانند با استفاده از آن اپلیکیشن هایی که حجم زیادی از باتری را مصرف می کنند شناسایی کنند.

تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، باعث شده است تا سیستم عامل اندروید قابلیتی به کاربران خود ارائه دهد که توسط آن کاربران می توانند اپلیکیشن هایی که بیشترین حجم شارژ باتری را مصرف می کنند بر روی دستگاه ها و گوشی های اندرویدی خود مشاهده نمایند. شاید به عقیده برخی از کاربران این قابلیت پیش از این نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است. در گوشی های گلکسی S8 کاربران می توانند برخی از اپلیکیشن هایی که حجم زیادی از شارژ باتری را اشغال می کنند را شناسایی کنند اما در سایر گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید چنین قابلیتی وجود نداشت.

این قابلیت جدید قرار است در نسخه جدید اندروید ۸ یا اندروید Oreo برای گوشی های گوگل که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند به کاربران ارائه شود. گفته می شود در به روز رسانی جدید سیستم عامل اندروید ۸٫۱ قرار است بخش جدید اضافه شود که مربوط به تنظیمات باتری دستگاه است. این بخش مربوط به شناسایی و مشاهده اپلیکیشن هایی خواهد بود که حجم شارژ باتری بیش از حدی را برای اجرا شدن مصرف می کنند.

این بخش شبیه به بسیاری از اپلیکیشن های مدیریت باتری، شامل اطلاعاتی از جمله میزان شارژ مصرفی باتری توسط کلیه اپلیکیشن های نصب شده و در حال اجرا بر روی گوشی است به خصوص آن دسته از اپلیکیشن هایی که برای اجرا شدن حجم زیادی از شارژ باتری را مصرف می کنند. با استفاده از این بخش، کاربران می توانند فعالیت اپلیکیشن هایی که حجم بیشتری از باتری را اشغال می کنند متوقف کنند. همچنین گفته می شود که در این بخش تنظیماتی تعبیه شده است که به کاربر امکان جلوگیری از مصرف بیش از حد باتری توسط اپلیکیشن های مختلف را می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *